انواع دستگاه های لیزر

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

انواع دستگاه های لیزر
انواع دستگاه های لیزر

دستگاه های لیزر مختلف هستند و کمپانی های مخلتلف متناسب با تکنولوژی استفاده شده در آن دستگاه نامی برای دستگاه لیزر خود انتخاب می کنند، اما معمولا کمتر تکنولوژی مربوط به دستگاه خود را توضیح می دهند. در این مقاله به اختصار محبوب ترین دستگاه های لیزر را معرفی می کنیم.

دستگاه لیزر ان دی یاگ (Nd:YAG)

این دستگاه لیزر برای پوست های تیره مناسب تر است، زیرا جذب آن توسط ملانین ضعیف تر است. ملانین رنگدانه های تیره ای هستند که در پوست و مو وجود دارند. بعضی دستگاه های لیزر نمی توانند ملانین موجود در مو و پوست را از هم مجزا کنند، بنابراین ممکن است به پوست تیره آسیب بزنند. دستگاه لیزر ان دی یاگ دارای طول موج بلند است و در نتیجه از ملانین موجود در پوست می گذرد و به ملانین موجود در مو می رسد. به هرحال این نوع لیزر خیلی برای موهای نازک و سفید موثر نیست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دستگاه لیزر ان دی یاگ علاوه بر اینکه برای پوست های تیره بی خطر است، یکی دیگر از مزیت های مهم آن این است که به خاطر طول موج بلند آن قادر است موهای زائد در عمق پوست را نیز از بین ببرد. اما چون کمتر جذب ملانین می شود، بنابراین برای رسیدن به نتیجه مطلوب تعداد جلسات بیشتری با دستگاه ان دی یاگ لازم است.

دستگاه لیزر اکساندرایت (Alexandrite)

این دستگاه لیزر دارای طول موج بلندتری نسبت به دیگر رغیب های خود است (گرچه طول موج آن به بلندی طول موج مربوط به ان دی یاگ نیست) که این دستگاه را مناسب استفاده برای طیف وسیعی از تیپ های پوستی، از جمله پوست های زیتونی، می کند.

یکی از مهم ترین وزیت های دستگاه لیزر الکساندرایت تکرار پالس های این دستگاه در هر ثانیه است و در نتیجه سرعت آن بسیار بالاتر است و در مدت کوتاهی می توان بخش های وسیعی از بدن را لیزر کرد. دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از سریع ترین دستگاه های لیزر محسوب می شود.

دستگاه لیزر الکساندرایت علیرغم طول موج بلندی که دارد، جذب ملانین بلایی نیز دارد که این مسئله احتمال سوختگی و یا تغییر رنگ در پوست های تیره را افزایش می دهد. لیزر اکساندرایت برای پوست های روشن کاملا ایده آل است و یک اپراتور حرفه ای و آموزش دیده می تواند از آن برای پوست هایی که کمی تیره تر هستند استفاده کند.

نام های تجاری این دستگاه عبارتند از: Candela GentleLase، Cynosure Apogee و EpiTouch Plus

دستگاه لیزر دایود

این دستگاه برای پوست های روشن تا متوسط استفاده می شود. دایود یکی از جدیدترین و پر استفاده ترین دستگاه های لیزر است که این روزها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه لیزر دایود طول موج های کوتاه و بلند را ترکیب می کند، بنابراین هم در جذب ملانین و هم در میزان نفوذ در عمق پوست خوب است، به علاوه طول موج های بلندتر خطر آسیب های پوستی را کاهش می دهند.

دستگاه های معرفی شده در این مقاله همگی جدیدترین و پرطرفدارترین دستگاه های لیزر محسوب می شوند و در کلینیک های لیزر موهای زائد تهران اسکین از این دستگاه ها استفاده می شود.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.groupon.com/articles/best-types-of-laser-hair-removal-machines” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید