در مورد مواد غذایی با کالری منفی چه می دانید؟

کالری منفی

خوردن کرفس من را خوشحال می کند، اما نکته ی ناگفته ای در مورد آن وجود دارد. قرار دادن آن در ظرف غذا راحت می باشد و به علاوه گاز زدن آن به خاطر ترد بودنش، لذت بخش است. پس چرا آن را دوست نداشته باشم. برخی در مورد این سبزی خوشمزه عبارت کالری منفی را به کار می برند.

من هرگز در هنگام خوردن کرفس به این مسئله فکر نمی کنم، اما مطمئنا عبارت کالری منفی یکی از ویژگی های مهم مربوط به کرفس می باشد. بنابراین آیا واقعا غذایی حاوی کالری منفی وجود دارد؟ عبارت کالری منفی یعنی اینکه کالری مصرفی برای خوردن و هضم آن غذا، بیشتر از کالری موجود در آن می باشد. به عنوان مثال اگر کالری موجود در مقدار کرفسی که می خورید به اندازه ی 10 باشد، اما برای خوردن و هضم این سبزی به میزان 20 کالری مصرف می کنید، به این شکل شما وارد محدوده ی کالری منفی وارد محدوده ی کالری منفی شده اید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حقیقت این است که تمام غذاها حاوی کالری هستند و وقتی که این کالری را وارد بدن خود می کنید، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهید. برخی مواد غذایی، مانند کرفس، شاهی، خیار و قارچ دارای میزان کالری خیلی پایینی هستند. اینجاست که اثر گرمازائی غذا مهم می شود – در واقع همان افزایش میزان سوخت و ساز پس از خوردن غذا. اما این مسئله که چنین غذایی در بهبود و یا کاهش وزن تاثیر می گذارد، مشخص نشده است.

مواد غذایی با کالری منفی

5 درصد از 10 درصد کالری که روزانه می سوزانید، صرف هضم غذا می شوند. از لحاظ تئوریک می توان فقط غذاهای کم کالری خورد و سپس فقط به تاثیر سوخت و ساز بدن برای هضم این غذا اکتفا کرد که در واقع کالری زیادی می سوزاند، اما این رژیم غذایی در طولانی مدت تاثیر بدی بر روی سلامتی شما خواهد داشت. در واقع شما هر ساعت 11 کالری صرف جویدن می کنید و کمی بیشتر از این مقدار نیز صرف هضم غذا و ذخیره سازی مواد غذایی می شود. به طور کل هضم پروتئین و کربوهیدرات ها کالری بیشتری صرف می کند تا هضم چربی ها، اما تفاوت آن خیلی زیاد نیست.

هنوز مسئله ی مربوط به کرفس را که فراموش نکرده اید! ارزش غذایی کرفس که در یک ساعت می خورید، 225 کالری می باشد ( در حدود 30 ساقه ی کرفس). جویدن آن 11 کالری خواهد سوزاند و حدود 20 کالری نیز صرف هضم آن می شود. تفاضل کالری مصرفی و کالری گرفته شده را به دست آورید، طولی نخواهد کشید که میزان باقیمانده را به دست خواهید آورد و متوجه خواهید شد که کاملا هم در منطقه ی منفی کالری قرار نگرفته اید.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments