درک ما از زیبایی برچه اساسی است؟

درک زیبایی

عواملی که بر روی ادراک زیبایی تاثیر می گذارند؟

درک از زیبایی تحت تاثیر عواملی مانند عوامل تکاملی ریشه دوانده، تاثیرات رسانه ها و شخصیت فردی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که راهکارهایی برای جذابیت و زیبایی از زمان های خیلی دور، حتی دوران افلاطون، استفاده می شده اند.

در حالیکه تحقیقات جدید از این تئوری حمایت می کنند برخی ویژگی های خاص مربوط به ژنتیک قوی می باشد واین مسئله افراد زیباتری ایجاد می کند، وجود برخی افراد زیبا بدون ژنتیک بسیار قوی این فرضیه را رد می کند. اینها مربوط به رسانه و تصاویری است که یک فرهنگ برای نمایش تکامل جسمی ارائه می دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ویژگی های شخصیتی مانند مهربانی، حس شوخ طبعی و هوش ممکن است بر روی تعبیر ما از زیبایی در هنگام مراوده با دیگران تاثیر بگذارد.

فلاسفه ی دوران باستان از جمله افلاطون، به این نتیجه رسیدند که ادراک انسان از زیبایی براساس تناسبات صورت انجام می گیرد. محققان معاصر این نظریه را گسترش داده و نتایج نشان می دهند که تقارن صورت یک مقیاس خشک و نسبی از زیبایی است.

افرادی که در مطالعات زیبا در نظر گرفته شده اند، دارای ویژگی های کلی هستند که دارای یک تناسب در اندازه و شکل می باشند، این تناسب به وسیله ی یک خط فرضی تعیین می شود که از مرکز صورت به سمت پایین کشیده می شود. تقارن و تناسب در برخی حیوانات و پرندگان نوعی جذابیت در نظر گرفته شده است و معمولا تصور می شود که تقارن گونه های قوی و سالم را نشان می دهد.

بدن نیز در درک زیبایی نقش مهمی ایفا می کند، چرا که افراد همیشه به دنبال همسری هستند که قوی و خوش اندام باشد. فرهنگ های بسیاری اندام زن زیبا را داشتن کمر باریک و باسن بزرگ توصیف می کنند و علاوه بر این اعتقاد بر این است که چنین اندامی کمتر در معرض ناباروری و دیگر مسائل مربوط به بهداشت قرار می گیرد.

بدن ایده آل برای مرد نیز عضلانی و درشت می باشد، چرا که تصور بر این است که مردان تامین کننده ای برای زندگی هستند. گرچه مراقبت های مدرن پیشرفت هایی کرده و وجود تسهیلاتی این برداشت از زیبایی را پشت این مفاهیم مربوط به زیبایی بی اثر کرده است، اما مفهوم زیبایی به عنوان بخشی از غریزه ی طبیعی انسان باقی می ماند.

تصاویر فرهنگی مربوط به زیبایی هم می توانند بر روی درک طبیعی از زیبایی تاثیر بگذارند.

ابزارآلات دیگری مانند جواهرات، لباس، تزئینات و آرایش با توجه به استانداردهای تبلیغ شده توسط رسانه ها یا دیگر استانداردهای موجود در یک فرهنگ خاص، می توانند زیبایی را به نحو دیگری تعریف کنند. در مواردی جراحی پلاستیک یا قطع عضو، به عنوان فاکتورهای زیبایی شناخته می شوند اما به طور طبیعی در همه ی افراد وجود ندارند.

مطالعات نشان میدهد که درک زیبایی به شدت تحت تاثیر شخصیت و سابقه ی ذهنی وی نیز می باشد. اگر مطالعه ی مفهوم زیبایی براساس درک آن پس از یک بحث متقابل باشد، یک فرد با شخصیت جذاب ممکن است زیباتر به نظر برسد.

موفقیت های اقتصادی یک فرد، محبوبیت اجتماعی و هوش عوامل دیگری هستند که بر روی درک زیبایی تاثیر گذاشته و حتی گاهی استاندارهای جسمی زیبایی را حذف می کنند.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد است.

درمان جامع چاقی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تناسب اندام و قیمت ها،اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments