رفع موهای زائد

درمان های موقت و دائمی برای رفع موهای زائد

نتیجه تصویری برای رفع موهای زائد صورت بااستفاده از موچین

درمان های موقت و دائمی برای رفع موهای زائد

از میان همه درمان هایی که برای زیبایی خود از آنها استفاده می کنید، از بین بردن موهای زائد خوش آیند تر و لذت بخش تر است.  البته اگر روش مناسب را برای ازبین بردن موهای زائد صورت و بدن خود انتخاب کنید .  بهتر است درمان مناسب را با توجه به نوع مو ها و نیاز خود انتخاب کنید.

اگر می خواهید از شر مو های پشت لب و موهای روی چانه و بین دو ابروی خود خلاص شوید، با روش های مختلف از بین بردن موهای زائد در این مقاله آشنا شوید .  و روش مورد نظر خود را انجام دهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش های موقتی برای رفع موهای زائد

استفاده از موچین

نتیجه تصویری برای رفع موهای زائد صورت بااستفاده از موچین

برداشتن موها با موچین روشی است که همه شما با آن آشنا هستید.  استفاده از موچین ساده ترین راه و رایج ترین روش برای رسیدن به نتیجه ای است که می خواهید.

از موچین می توانید برای تمیز کردن مناطق کوچک مانند زیر ابروها ، و چانه خود استفاده کنید.  اما قبل از شروع به کار موچین خود را با آب گرم و صابون تمیز کرده و سپس از آن استفاده کنید.

اپیلاسیون

تصویر مرتبط

یکی دیگر از روش های بسیار معمول برای از بین بردن موهای زائد اپیلاسیون است .  اپیلاسیون با استفاده از موم نرم و نوار های پارچه ای و یا موم سخت انجام می شود.  شما می توانید موهای پشت لب بالا،  گونه،  ابرو و چانه خود را به آسانی با استفاده از روش اپیلاسیون از بین ببرید.   اما اپیلاسیون روش مورد علاقه همه افراد نیست.  زیرا وکس کردن می تواند باعث تحریک پوست شود .

روش نادرست اپیلاسیون ممکن است موجب بیرون آمدن ناقص  فولیکول های مو و شکستگی شفت مو بشود.   بنابراین پوست اطراف ساقه مو پس از آن  ملتهب می شود.  اگر هم فولیکول مو بیرون نیاید ممکن است باعث شود که  موها به درون پوست فرو روند.

اصلاح و شیو موها

نتیجه تصویری برای رفع موهای زائد با اصلاح و شیو موها

بسیاری از زنان روش اصلاح صورت با تیغ را برای از بین بردن موقت موهای صورت خود انتخاب می کنند.  این روش بسیار مرسوم است.  توجه داشته باشید که موها پس از اصلاح ضخیم تر نخواهند شد.

هر چه اصلاح با تیغ را نرم تر انجام دهید، التهاب کمتری ایجاد خواهد شد.  اگر موهای ضخیم و زبری دارید قبل از اصلاح صورت خود را بخور بدهید.  سپس از روغن پیش از اصلاح استفاده کنید.   همان کاری که آقایان می کنند.  این کار سوزش پس از اصلاح را کاهش می دهد.

بهتراست خانم ها از تیغ های دو لبه برای مناطق حساس استفاده کنند.  تا قرمزی و التهاب  ایجاد نشود.  تیغ را نباید چندین بار روی یک قسمت پوست خود بکشید.  زیرا این کار پوست را تحریک می کند.  پس از اتمام کار کرم مرطوب کننده و آب رسان به پوست خود بمالید تا پوست تان نرم و لطیف شود.

بند انداختن

نتیجه تصویری برای رفع موهای زائد با بند انداختن

بند انداختن روشی متداول در کشورهای خاور میانه و آسیا است.  از روش بند انداختن برای از بین بردن موهای مناطق کوچک مانند ابرو ها،  پشت لب و گونه ها استفاده می شود.  برخلاف استفاده از موچین، کار کردن با نخ کاری است که نیاز به مهارت دارد.

کرم های مو بر

نتیجه تصویری برای رفع موهای زائد با کرم های مو بر

دیگر دوره کرم های بد بو گذشته است.  در حال حاضر کرم های موبر معطر در بازار موجود هستند .  این کرم ها را طبق دستور داده شده بر روی محل مورد نظر بمالید  و چند دقیقه  صبر کنید. سپس محل را تمیز کنید.

دارو های مو بر حاوی مواد شیمیایی مانند تیوگلی کولات کلسیم و یا تیوگلی کولات پتاسیم هستند.  این مواد شیمیایی پیوند دی سولفید را در کراتین می شکنند.  این کار باعث تضعیف مو و از بین بردن آن می شود.

روش های دائمی برای رفع موهای زائد

برداشتن مو با لیزر

تصویر مرتبط

اگر به دنبال روشی هستید که موهای زائد بدن و صورت تان برای همیشه از بین بروند،  لیزر درمانی را انتخاب کنید.   لیزر درمانی  به عنوان نور درمانی پالس شدید نیز شناخته شده است.   اشعه لیزر با طول موج خاصی از نور صورت می گیرد که توسط فولیکول های مو به آنها  جذب می شود .  نور جذب شده با ایجاد گرما و حرارت  فولیکول مو ها را از بین می برد.

مزایای  این روش  بیش تر از الکترولیز است .  زیرا الکترولیز به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد.  لیزر درمانی برای افرادی که  مو های روشن و یا نازک دارند، روش مناسبی نیست.

هزینه لیزر درمانی بالا است .   به علاوه، شما باید برای از بین بردن فولیکول ها به طور کامل چندین جلسه لیزر درمانی انجام دهید.

الکترولیز

نتیجه تصویری برای رفع موهای زائد صورت با الکترولیز

 

یکی دیگر از گزینه دائمی برای از بین بردن موهای زائد الکترولیز است.  الکترولیز با استفاده از حرارت متمرکز برای از بین بردن هر یک از فولیکول های مو که در حال رشد هستند،  در یک زمان انجام می شود.  الکترولیز روشی ایده آل برای افرادی است که مایل به  از بین بردن موها به صورت  دائمی هستند . اما نمی توانند از لیزر درمانی استفاده کنند.  چون موهای کمرنگ و یا نازک دارند.   این روش به خصوص برای موهای سفید چانه و صورت مناسب است.

شما می توانید از روش های دائمی مانند لیزر درمانی و الکترولیز برای از بین بردن موهای  پاها، دست ها، خط بیکینی و زیر بغل نیز استفاده کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.goodhousekeeping.com/beauty/anti-aging/a24536/a-gentle-way-to-remove-facial-hair” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.pharmacy2u.co.uk/onlinedoctor/facialhair.html” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments