درمان های الکتریکی صورت – گالوانیک و فرکانس بالا

spa room

آیا تاکنون فکر کرده اید که در داخل اتاق spa از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟ یا اینکه به این مسئله فکر کرده اید که چه نوع وسیله ای روی صورت شما استفاده شده است؟

موضوع مقاله ی پیش رو چند نمونه از تجهیزات برتر را که برای بهبود صورت مورد استفاده قرار می گیرند، توصیف می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان الکتریکی صورت که در این مقاله دو نمونه را معرفی میکنیم، عبارتند از:

  • جریان گالوانیک
  • جریان فرکانس بالا

نمونه های بسیار دیگری نیز هستند که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

جریان گالوانیک

درمان الکتریکی صورت

دستگاه گالوانیک برای آماده سازی پوست برای استخراج و افزایش نفوذ محصول استفاده می شود. دستگاه گالوانیک یک جریان مستقیم را منتشر می کند که تغییرات شیمیایی در پوست ایجاد می کند. ( جریان مستقیم متفاوت از جریان متناوب است که در رسانه های الکتریکی به کار می رود.)

چگونگی کار کردن دستگاه گالوانیک

حال یک دستگاه گالوانیک چگونه کار می کند؟ این مسئله را به اختصار و به زبان ساده توضیح داده و وارد مسائل تکنیکی نخواهیم شد.

  1. یک محلول قلیایی یا اسیدی روی پوست استفاده می شود. اسیدی یا قلیایی بودن محلول بستگی به دلیل استفاده از دستگاه گالوانیک دارد.
  2. سپس یک پراب فلزی که به وسیله ی سیم به دستگاه گالوانیک متصل است، روی صورت قرار می گیرد. سیم دیگری نیز به پوست فرد متصل است ( روی مچ یا بازوهای وی). سیم دوم یک جریان بسته را ایجاد می کند، بنابراین جریان برقرار شده در بدن فرد در یک مسیر برقرار است.
  3. دستگاه روشن می شود و جریان برقرار می شود. پزشک برای چند دقیقه پراب را روی صورت فرد حرکت می دهد. پراب ها به شکل های مختلف می باشند که شکل غلطکی آن بسیار متداول است.

مطمئن باشید، سطح این جریان بسیار پایین است و هیچ آسیبی نمی رساند. بنابراین فرد دچار برق گرفتگی نمی شود. قدرت این جریان فقط به اندازه ای است که مولکول ها را در پوست به حرکت وامی دارد.

آنچه این جریان انجام می دهد آشنایی مواد محلول در آب با پوست است. وقتی که جریان از طریق مایعات و بافت های پوست عبور می کند، تغییرات شیمیایی رخ می دهد.

چه زمانی گالوانیک استفاده می شود؟

قبل از استخراج: گالوانیک با محلول اسیدی برای باز کردن منافذ، افزایش گردش خون در منطقه و نرم کردن بافت ها استفاده می شود. این امر از بین بردن یک زائده را آسان تر می سازد ( یک پلاگ در داخل منفذ، به عنوان مثال یک جوش سرسیاه).

این فرایند به ویژه زمانی مفید است که جوش های سر سیاه سفت و مقاوم هستند و خارج کردن آنها سخت است. در کلینیک های زیبایی این عمل پردازش پوست نامیده می شود.

پس از استخراج

گالوانیک با یک محلول قلیایی برای بستن منافذ استفاده می شود، میزان گردش خون را در منطقه کاهش می دهد، عصب ها را تسکین داده و بافت ها را محکم می کند. این فرایند درست پس از استخراج انجام می شود.

در زمان استفاده از ماسک

گالوانیک برای انتقال ترکیبات فعال به قسمت های عمیق تر پوست نیز استفاده می شود. بنابراین وقتی که شما در حال استفاده از ماسک هستید، جریان مربوط به دستگاه گالوانیک محتویات ماسک را به عمق پوست شما نفوذ می دهد. نام علمی این فرایند نیز آیونتوفورز نامیده می شود.

جریان فرکانس بالا

درمان الکتریکی  صورت

فرکانس بالا نوعی جریان است که روی پوست های آکنه ای استفاده می شود تا بهبود جوش ها را سرعت بخشد و علاوه بر این برای پوست های خیلی چرب برای خشک کردن پوست استفاده می شود. این فرایند دارای اثر میکروب کشی و بهبود بخشی برای پوست دارد. بر خلاف گالوانیک، فرکانس بالا از جریان متناوب استفاده می کند.

فرکانس بالا چگونه کار می کند؟

دستگاه فرکانس بالا با سیم به پراب شیشه ای متصل شده است. پراب شیشه ای با گازی مثل آرگون یا نئون پر شده است. این گاز باعث می شود در هنگام روشن شدن رنگ خاصی را بتاباند (به عنوان مثال بنفش، نارنجی یا قرمز).

پراب های در شکل های مختلف وجود دارند که برای قسمت های مختلف صورت استفاده می شوند. متداول ترین آنها پراب قارچی نامیده می شود. متخصص زیبایی یک گاز استریل روی صورت گذاشته و پراب را برای چند دقیقه روی آن حرکت می دهد. ممکن است جرقه ی کوچکی وجود داشته باشد.

پراب گاز ازون تولید می کند که باکتری های داخل جوش را از بین می برد. باکتری که باعث جوش می شود، نمی تواند در معرض اکسیژن زنده بماند، بنابراین ازون ( که ترکیبی از اکسیژن است O3) باکتری را از بین می برد. گرمای تولید شده به وسیله پراب ها نیز دارای تاثیر درمان کننده و خشک کننده است.

چه زمان می توان از دستگاه فرکانس بالا استفاده کرد؟

فرکانس بالا معمولا پس از استخراج استفاده می شود. اما این فرایند در زمان های دیگر از جمله لایه برداری یا استفاده از ماسک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همه ی درمان های پوستی به صورت الکتریکی انجام نمی شوند!

درمان های الکتریکی پوست صورت مفید هستند، اما همه ی این درمان ها شامل این فایده نمی شوند، بلکه به سهولت و میزان تخصص درمانگر بستگی دارد.

برخی کلینیک ها و متخصصان ممکن است دارای تجهیزات کافی نباشند. علاوه بر این، همانطور که فکر می کنید، استفاده از درمان های الکتریکی مستلزم آموزش بوده و درمان را بسیار پیچیده تر می سازد. معمولا در اتاق های spa بیشتر درمان گالوانیک و یا فرکانس بالا انجام می شود. بنابراین اگر درمان های الکتریکی صورت شما را علاقمند خود کرده است، قبل از هر اقدامی شناخت کافی نسبت به کلینیک و یا متخصص مورد نظر خود پیدا کنید.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments