بهترین درمان ریزش مو

درمان ریزش مو به روش طبیعی

درمان خانگی ریزش مو

ریزش مو در بسیاری از افراد با افسردگی شدید همراه می شود. ریزش مو موجب میشود که موهایتان کمجان، زشت و نازک شود و یا در برخی از موارد منجر به طاسی گردد. اما موهای سرزنده و زیبا به شما ظاهری جوان و جذاب میدهند. هر زنی با موهای سالم و پر حجم مورد تحسین دیگران قرار میگیرد. بنابراین داشتن موهای زیبا نقشی حیاتی را در تأثیرگذاری شما بر روی دیگران بازی میکنند. این مقاله به شما آموزش میدهد که چگونه با انجام راهکارهای ساده و طبیعی از ریزش موهای خود جلوگیری کنید.

درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو: دلایل اصلی ریزش مو ممکن است به سن، فاکتور ژنتیکی، تغییرات هورمونی، استرس، شوره بیش از اندازه، و یا عدم گردش خون مناسب در زیر پوست مربوط باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1)     قدرت آملا (Amla): روغن آملا موثرترین روغن برای افزایش رشد مو است و اگر مرتب استفاده شود تا ۳ سانتی متر رشد مو را در ماه افزایش می دهد. یک آملا  را تکه های کوچکتر برش دهید و آنها را خشک کنید تا جایی که اندازه آنها کوچک شود. سپس 250 میل روغن آملا را با این تکه های مخلوط کنید و بجوشانید و به موها بزنید، این تونیک یک راه بسیار عالی برای درمان ریزش مو می باشد. یا 50 میل آب آملا را با 50 میل آب لیمو ترش مخلوط کنید و مثل شامپو به موها و پوست سر ماساژ دهید تا فولیکولهای موی شما را به خوبی تقویت و تحریک کند.

 درمان خانگی ریزش مو

2)     عصاره تازه سبزیجات. هر روز یک فنجان آب کاهو و اسفناج تازه بنوشید تا از ریزش موهایتان جلوگیری کنید. این کار به بهبود جریان خون در زیر پوست سرتان کمک خواهد کرد. یک مشت گشنیز بردارید و آب آن را بگیرید. این آب تازه گشنیز را بر روی موها و پوست کف سرتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. بعد از این درمان، موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

 

3)     اثر شگفتانگیز نارگیل بر موها. چند قطره آبلیموی تازه را با روغن نارگیل مخلوط کنید و این مخلوط را هر روز بر روی پوست سرتان بمالید. این مخلوط فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از ریزش موهای‌تان بسیار مؤثر است. شما همچنین میتوانید شیر نارگیل را بر روی پوست سرتان بزنید تا ریزش موهایتان را کنترل کنید.

 

4)     مزایای روغن خردل. روغن خردل در صورتیکه با حنا ترکیب شود، رشد موها را تقویت کرده و طاسی را درمان میکند. 052 میلیلیتر از روغن خردل را با 06 گرم پودر برگ حنا مخلوط کرده و اجازه دهید این مخلوط به جوش بیاید. این مخلوط را با استفاده از یک پارچه کتانی صاف کنید. سپس این روغن را به کف سرتان بمالید و برای گرفتن نتیجه بهتر ماساژ دهید. این روغن یک ماده مغذی و مؤثر برای رشد بهتر موهاست.

 

5)     اثرات شنبلیله. 50 گرم شنبلیله را برای یک شب در آب قرار دهید تا خیس بخورد. سپس شنبلیله خیس شده را بکوبید و آن را با کشک مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید. حالا به میزان کافی روغن نارگیل به موهای‌تان بزنید و سپس خمیر شنبلیله و کشک را روی موها و کف سرتان قرار دهید. اجازه دهید تا این مواد به مدت 1 ساعت روی سرتان بمانند. سپس موهایتان را با شامپوی همیشگی خود بشویید و آبکشی کنید. این درمان از موخوره و ریزش مو جلوگیری کرده، ریشه موهایتان را تقویت میکند و رشد موها را تسریع مینماید.

 

نکته: اگر دچار ریزش موی شدید هستید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا علت زمینه ای آن بررسی و مشخص شود. در برخی موارد به علت استرس ، به هم خوردن تعادل هورمونها در بدن یا در اثر رژیم های غذایی نا مناسب و…است.  لذا پس از بررسی های اولیه  توسط پزشک با توجه به صلاحدید ایشان می توانید از روش های بالا نیز بهره بگیرید.

منبع:

theherbdepot

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments