درمان دائمی کچلی با پیوند مو

 

ما آدمها معمولاً  تا زمانی که چیزی را از دست ندهیم قدرش را نمی دانیم که از جمله آنها می توان به سلامتی و جوانی اشاره کرد.

زمانی که موها کم کم شروع به ریزش می کند تازه به فکر سلامتی آنها می افتیم  و دنبال راه هایی برای بر گردادن زیبایی و شادابی قبلی می گردیم. در مورد موها شاید یکی از این راه ها ، پیوند مو باشد که بسیاری از افراد امروزه از آن برای پرپشت کردن و یا بازگرداندن موهای خود بهره می گیرند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

hair-transplant درمان ریزش مو

پیوند مو چیست؟

کاشت مو  که یک نوع از دهه 1950 میلادی در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. این روش یک نوع عمل جراحی است که در آن یک نوار باریک از موهای (معمولا) پشت سر جدا شده و از آن ها برای پرپشت کردن موهای جلو و یا سایر نقاط سر استفاده می شود.

بیشتر عمل های کاشت مو در مطب پزشک و تحت شرایط بی حسی موضعی انجام می شود.

در اولین گام برای پیوند مو جراح پوست سر را تمیز می کند و سپس با تزریق دارو های بی حسی، پوست سر را بی حس کرده و یک نوار باریک به اندازه 3 تا 4 اینج از پوست سر را جدا می کند. بعد از برداشتن یک تکه از پوست سر، جراح با دقت پوست سر را دوباره می بندد. این منطعه به تدریج ناپدید شده و  بوسیله موهای اطراف پوشیده می شود.

درمان کچلی با پیوند مو

سپس جراح، پوست سر جدا شده را به 500 تا 2000 گرافت (graft)کوچک حاوی مو که بر روی هر کدام از آنها تنها چند تار مو وجود دارد تقسیم می کند. تعداد و نوع گرافت به نوع مو، جنس مو، رنگ مو و اندازه پوستی که قرار است کاشته شود بستگی دارد.

پس از آماده شدن گرافت ها، پزشک منطقه ای که قرار است گرافت ها در آن قرار داده شوند را تمیز و بی حس می کند و سپس در آنها سوراخ ها یا شکاف های کوچکی را به کمک سوزن و یا چاقوی کوچک جراحی ایجاد میکند و با ظرافت و دقت هر کدام از آنها را در یکی از سوراخ ها قرار می دهد.

عمل پیوند مو بسته به میزان وسعت کاشت مو،  ممکن است 4 تا 8 ساعت به طول بیانجامد. گاهی اوقات اگر که ریزش موی شما هنوز ادامه داشته باشد و یا بخواهید ضخامت مو ها در قسمت ریزش بیشتر باشد ادامه کار به جلسات بعدی موکول می شود.

آنچه که بعد از عمل انتظار می رود:

پس از عمل جراحی پیوند مو، پوست سر شما بسیار حساس به لمس می شود. ممکن است برای چند روز از داروهای مسکن استفاده کنید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که برای مدت یک تا دو روز از پانسمان مخصوصی بر روی سر خود استفاده کنید. همچنین ممکن است پزشک برای شما یه داروی ضد التهابی یا آنتی بیوتیک تجویز کند و لازم باشد که برای چند روز از این داروها مصرف کنید. اکثر افراد بعد از دو تا پنج روز قادر خواهند بود که به کار و زندگی روزمره خود بازگردند.

در عرض دو تا سه هفته بعد از عمل، موهای کاشته شده می ریزند، اما در عرض چند ماه، موهای تازه ای شروع به رشد می کنند. بیشتر افراد بعد از شش تا نه ماه با رشد بیش از 60 درصد از موهای خود مواجه می شوند. برخی از پزشکان برای تسریع و بهبود رشد مو ها داروی ماینوکسیدیل (minoxidil (Rogaine تجویز می کنند که البته چگونگی تأثیر گذاری آن چندان معلوم نیست.

خطرات و قیمت کاشت مو

هزینه کاشت مو تا حد زیادی به میزان موی کاشته شده بستگی دارد و اغلب تحت پوشش هیچ بیمه ای نمی باشد. اما طبق آنچه در سایت WEBMD اشاره شده است هزینه آن 4000 دلار تا 15000 دلار می باشد.

مانند هر عمل دیگری ، عمل کاشت مو نیز ممکن است با خونریزی و یا عفونت همراه باشد. سایر خطرات عمل کاشت مو عبارتند از ایجاد زخم ها و یا رشد غیر طبیعی موهای جدید.

در تمام دورانی که موها شروع به رشد می کنند، برخی از افراد با التهاب و عفونت فولیکولها مواجه می شوند، که به آن فولیکولیت  ( folliculitis ) گفته می شود. می توان به کمک آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها این حالت ها را بهبود بخشید. یکی دیگر از خطراتی که در کاشت مو وجود دارد ریزش ناگهانی موهای پیوندی است که البته خوشبختانه این اتفاق به ندرت به صورت دائمی اتفاق می افتد.

اگر شما از کم پشتی مو و یا طاسی رنج می برید، کاشت مو می تواند در بهبود این وضعیت و افزایش اعتماد به نفس به شما کمک قابل توجهی بکند. فقط باید به یاد داشته باشید که پیوند مو به این معنی است که بخشی از موی خود شما به بخش دیگری از پوست سر شما منتقل می شود و در این عمل جراحی به هیچ وجه هیچ موی جدیدی ایجاد نمی شود.

برای به حداقل رساندن خطرات بالقوه و افزایش احتمال موفقیت آمیز بودن عمل، مهم است که عمل پیوند مو زمانی انجام شود که شما در سلامتی کامل قرار دارید. قبل از عمل در مورد خطرات احتمالی و مزایای آین عمل با پزشکتان مشورت کنید.

منبع:

webmd

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments