درمان خانگی آکنه، آری یا خیر؟

درمان آکنه

بسیاری از جوانان در دوران بلوغ از جوش، دانه های سرسیاه و مشکلات پوستی رنج می برند.آکنه یکی از بیماری های پوستی شایع می باشد. مانند هر بیماری دیگر آکنه نیز در مرحله شدید باید تحت درمانهای دارویی قرار گیرد.

قاعده کلی این است: هر چه زودتر بهتر! بنابراین منتظر بهبود نباشید و با یک متخصص پوست مشورت کنید.

قبل از شروع درمان، بدانید که جهت درمان باید صبور باشید .درمانهای کوتاه مدت و نتایج سریع، امکان پذیر نیست، به خصوص اگر آکنه مقاوم باشد.

درمان معمولا چندماه تا چند سال طول می کشد.

از آنجا که گزینه های درمان مختلفی در دسترس میباشد و اثربخشی آنها بسته به بیمار متفاوت است، حتما باید با متخصص پوست مشورت نمایید.

آزمون و خطا معمولا بی فایده است و اغلب باعث بروز زخم و ایجاد لک می شود.

درمان آکنه می تواند به دو صورت داخلی و خارجی انجام شود. چگونگی درمان معمولا به شدت آکنه و خود بیمار بستگی دارد.معمولا یک درمان  با از بین بردن زخم و کاهش التهاب ناشی از آن باعث بهبود ظاهری پوست می شود.به عنوان مثال این درمانها طوری بدن را متعادل نگه می دارند که هیچ آکنه جدید با مصرف آنتی بیوتیک وعدم تعادل هورمونی بوجود نیاید.

اما این نکته نیز مهم است که پوست بصورت روزانه و به درستی تمیز نگه داشته شود. برای این شما می توانید از پاک کننده های متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید.

  • اغلب مواد لایه برداری مانند ویتامین A اسید و یا پراکسید بنزیل بصورت خارجی استفاده می شوند.

  • در ابتدا، پوست معمولا بدتر شده و دچار قرمزی و واکنش می شود. همچنین ممکن است شوره رخ دهد.

  • به این حالت در اصطلاح بحران درمان گفته می شود،به این معنی که پوست به درمان جدید واکنش نشان داده است.

  • به طور معمول، این پدیده می تواند پس از چند روز یا چند هفته خود به خود دوباره و وجود آید که نشان دهنده بهبود پوست، و درمان موفقیت آمیز می باشد، اما ادامه برنامه درمانی ضروری است.

عوامل موثر در درمان آکنه چیست؟

در واقع، آکنه شدید حتماً باید توسط یک متخصص پوست بررسی و درمان شود تا از ایجاد زخم و بروز لک و اسکار جوش جلوگیری شود.با این حال، در اینجا چند راهنمایی برای کمک به بهبودجوش، دانه های سرسیاه و جلوگیری از تولید بیش از حد چربی ذکر می گردد.

نکات تغذیه ای برای آکنه

عنصر روی مسئول سلامت و شادابی پوست است. منابع سرشار روی عبارتند از عدس، لوبیا، پنیر و بلغور جو دوسر.

یکی دیگر از مواد موثر در درمان آکنه تحت نام ویتامین H شناخته شده است. این ویتامین جهت نگهداری از پوست در اسفناج و قارچ موجود می باشد.

آهن برای حمل و نقل اکسیژن به پوست بسیار مهم است. منابع مهم  آهن عبارتند از رازیانه، تربچه، مرغ و گوشت.

سلنیوم مانند روی نه تنها مسئول پوست سالم وجدید است، بلکه بدن را در برابر رادیکال های آزاد (که می تواند موجب بروز تومورها شود) محافظت می کند.

ویتامین C به بهبود زخمها کمک می کند و باعث التیام سریعترجوش می شود. ویتامین C در لیمو و دیگر مرکبات به وفور یافت می شود.

اسید فولیک به طور کلی برای سلامت پوست حائز اهمیت می باشد. این ماده دربسیاری از گیاهان و میوه ها بخصوص مارچوبه، گوجه فرنگی، تره فرنگی و توت فرنگی وجود دارد.

ویتامین A ماده موثر برای ساخت کراتین پوست می باشد که آن را می توان در اسفناج، هویج و زردآلو یافت.

اثرچای ساخته شده از ریشه باباآدم و درخت غان جهت بهبود جوش ثابت شده است. یک قاشق چای خوری از چای را با یک فنجان آب جوش دم نموده و پس از ده دقیقه بنوشید. از این چای تا سه بار در روز می توانید استفاده کنید.

در پایان بدانید که به طور کلی شما باید مقادیر زیادی مایعات بنوشید.

منبع:

http://beautytipsglobal.com/

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
الهه شراهی
الهه شراهی
8 years ago

سلام من بعداز یک رژیم غذایی که به مدت 3ماه گرفتم ومبنی بر مصرف چربی وپروتین بود (اعتراف کنم بسیار روش اشتباهی رو انتخاب کرده بودم )دچار آکنه در ناحیه چانه و قسمت چپ صورتم شدم والان حدود یکسالی هست درگیرش هستم البته استرس ام هم کم نیست درحال حاضر هم کلیندامایسین وآداپالن استفاده میکنم لطفا راهنمایی بفرمایید برای از بین رفتن کامل جای جوشها از چه روشی استفاده کنم پلینگ،لیزر…؟؟؟