درمان آکنه مردان

درمان آکنه مردان
درمان آکنه مردان

همه مردم، به ویژه نوجوانان، گاهی دچار جوش های پوستی می شوند. گاهی اوقات این جوش ها بیشتر از معمول طول می کشد. حتی مردان بالغ ممکن است دچار این مشکل شوند. اما برای این مشکل روش های درمانی وجود دارد. اما برای این مشکل روش های درمانی وجود دارد، حتی برای نوع شدید آن.

علل آکنه

برای اکثر مردم تغییرات هورمونی باعث بروز آکنه می شود. این هورمون ها چربی هایی تولید می کنند که منافذ را مسدود کرده و گاهی باعث رشد باکتری می شوند. هر دوی این مشکلات باعث ظاهر شدن جوش می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مردانی که پدران آنها زیاد دچار جوش های پوستی می شده اند، بیشتر در معرض بروز این مشکل هستند. برخی داروها مانند لیتیوم، که برای درمان افسردگی دو قطبی استفاده می شوند، و کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزون، باعث بروز آکنه می شوند.

جوش و آکنه در مردان معمولا بر روی صورت و پشت ظاهر می شود. عرق کردن باعث بیشتر شدن جوش ها می شود. جوش های روی پشت معمولا در هوای گرم یا بعد از ورزش کردن ظاهر می شوند. کنترل این جوش ها سخت تر از جوش های روی صورت هستند، اما به هرحال افراد کمی می توانند پشت شما را ببینند.

برای درمان جوش ها چه باید کرد؟

پوست خود را تمیز نگه دارید. پاک کننده های زیادی در بازار موجود هستند. به طور کل از مصرف محصولات دارای دانه و برجستگی خودداری کنید، این محصولات باعث تحریک پوست می شوند.

برای پوست صورت خود از پارچه تمیز و نرم استفاده کنید. زمانی که اصلاح می کنید، هر بار از یک تیغ تمیز استفاده کنید. می توانید از محصولات موجود در بازار استفاده کنید که حاوی بنزوئیل پراکسید، رتینول یا اسید سالیسیلیک می باشند. پزشک می تواند آنتی بیوتیک تجویز کند تا با ژل اصلاح خود ترکیب کرده و از جوش زدن پوست خود جلوگیری کنید.

اگر جوش های بعد از اصلاح شما را اذیت می کنند می توانید از ریش تراش برقی استفاده کنید و صورت خود را با فواصل نزدیک اصلاح نکنید.

برای پیشگیری از جوش های پشت خود می توانید اقداماتی انجام دهید. وقتی دوش می گیرید با یک برس پاک کننده برای شستن پشت خود استفاده کنید. بنزوئیل پراکسید و سالیسیلیک اسید می توانند جوش های پشت را کنترل کنند. با پوشیدن یک تیشرت سفید پنبه ای تمیز در زیر دیگر لباس ها می توانید از بروز جوش های روی پشت پیشگیری کنید.

اگر به مدت 4 تا 8 هفته مراقبت های پوستی در خانه جوش ها درمان نشدند، بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید. در زمان ملاقات، پزشک پوست شما را معاینه کرده و یک برنامه درمانی پیشنهاد می دهد و متناسب با مشکل بروز کرده دارو تجویز می کند.

اگر آکنه های شما شدید باشد پزشک دارویی به نام ایزوترتینوئین تجویز می کند. زنانی که قصد باردار شدن دارند، از مصرف این دارو اجتناب کنند. اما احتیاط خاصی برای مصرف این دارو در مردان وجود ندارد.

دیگر روش ها برای برطرف کردن این جوش ها استفاده از لیزر و نوردرمانی می باشد. اما هزیه این روش ها بالاست.

منبع:

http://www.webmd.com/men/guide/acne-men

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments