درمانهای رایج اسکار زخم

  درمان اسکار

اکثر مردم به دنبال روش موثر درمان برای اسکارهای دردناک خارش دار خود می باشند که باعث ظاهر ناخوشایند و محدود کردن فعالیتهایشان می شود.اگر چه جای زخم نمی تواند به طور کامل حذف شود اما روشهایی برای کمرنگ کردن و کاهش اثر آنها وجود دارد که با نظر متخصص پوست می توان از انها بهره مند گردید:

تزریق کورتیکواستروئید

تزریق کورتیکواستروئید برای درمان برخی از برامدگی هایی که پس از بهبود زخم پدید می آیند موثر است.تزریقهای کوچک  و متعدد به اسکار باعث کاهش تورم (التهاب) و صاف شدن پوست می شود. بسته به نوع اسکار، ممکن است نیاز به تکرار تزیق باشد. تزریق معمولا در سه نوبت، در فواصل چهار تا شش هفته انجام داده می شود. با توجه به میزان پاسخ دهی بدن ممکن است درمان تا چند ماه ادامه یابد.

با این درمان نمی توانید زخم را حذف کنید، اما می توانید ظاهر آن را بهبود بخشید.

استفاده از ژل  یا ورق سیلیکون

ژل یا پد سیلیکون در برخی از داروخانه ها موجود می باشد. چنانچه محل زخم باز نباشد،برای کاهش قرمزی و به حداقل رساندن هیپرتروفی یا برامدگی که در محل التیام زخم پدید میاید استفاده می شود.برای مؤثر بودن این روش، ژل سیلیکون و یا پد آن باید به مدت 12 ساعت در روز در محل اسکار قرار داده شود و این کار تا سه ماه ادامه یابد.

جراحی 

جراحی گاهی اوقات می تواند به صورت زیر به بهبود ظاهر زخم کمک کند:

تغییر موقعیت اسکار

تغییر عرض و یا شکل اسکار

برداشتن و یا دور کردن اسکار از مفصل برای بهبود حرکت عضو مربوطه

توجه داشته باشید که داشتن عمل جراحی بر روی اسکار خود مستلزم ایجاد جای زخم های جدید است که به مدت دو سال طول میکشد تا بهبود یابد. اگر عمل جراحی برای درمان اسکار هیپرتروفیک استفاده می شود، این خطر وجود دارد که زخم بعد از عمل بدتر شود.

برای کلوئیدها جراحی توصیه نمی شود، زیرا آنها تمایل به رشد و بزرگتر شدن دارند. جراحی کلوئید اغلب و بلافاصله با تزریق کورتیکواستروئید در محل زخم برداشته شده، ترکیب می شود. برخی از جراحان پلاستیک نیز درمان های دیگر، مانند اشعه X- و آنتی بیوتیک های خوراکی را به آن اضافه می کنند تا از عود مجدد کلوئید جلوگیری نمایند.

پانسمان فشاری زخم

هدف از پانسمان فشاری صاف و نرم کردن زخم می باشد. آنها اغلب برای زخم سوختگی های بزرگ و یا بعد از پیوند پوست استفاده می شوند.پانسمان فشاری معمولا از مواد الاستیک چسبناک ساخته شده است. معمولا در 24 ساعت شبانه روز روی اسکار قرار می گیرند و این درمان برای مدت 6 تا 12 ماه طول می کشد. همچنین می توان از ترکیب درمان با  ژل سیلیکون  برای نتیجه بهتر استفاده نمود.پانسمان فشاری معمولا تحت نظارت متخصص استفاده می شود.

لیزر درمانی

از لیزر می توانید برای کاهش قرمزی اسکار با هدف قرار دادن عروق خونی در بافت اسکار استفاده کرد. در برخی از زخمهای حفره دار، لیزر باعث صاف شدن محل درمان می گردد. به این صورت که لیزر با حذف لایه سطحی پوست باعث تحریک تولید کلاژن در لایه های عمیق تر و نهایتا هموار شدن پوست میشود. ترکیب این روش با میکرونیدلینگ  یا استفاده از سوزنهای ریز برای تحریک پوست اثر بخشی قابل توجهی در بهبود اسکار دارد.

استفاده از پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی با تزریق در زیر پوست باعث هموار شدن پوست می شوند ولی دارای اثر موقت می باشند. برای حفظ اثر این پرکننده ها نیاز به تجدید مداوم و دوره ای است.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments