درماتیت شوره ای، علائم و درمان

درماتیت شوره ای

 

 

یک اختلا شایع پوستی است که اغلب افراد دارای مشکلات در حیطه سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهد ، درماتیت شوره ای یک شکل از التهاب پوست ( درماتیت) است که در نواحی تجمع غدد چربی فراوان تر است مانند سر،صورت و کشاله ران که باعث قرمزی،چرب شدن ، پوسته پوسته شدن میشود.

علل درماتیت شوره روشن نیست، اما مخمر ممکن است در برخی موارد نقش داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

علائم

در نوزادان، درماتیت شوره ای به عنوان یک قرمزی پوسته پوسته که معمولا با خارشی که ناراحت کننده نیست به نظر می رسد. در برخی از نوزادان در پوست سر و در برخی دیگر در گردن زیر بغل یا کشاله ران می باشد.

 

در بزرگسالان و نوجوانان، درماتیت شوره ممکن است تنها بر پوست سر ظاهر شود و به صورت تکه تکه و یا مناطق قرمزی و پوسته پوسته منتشر به نظر برسد.

دیگر مناطق پوست معمولا کمتر تحت تاثیر قرار می گیرند این مناطق عبارتند از : ابرو، پلک ها، پیشانی، بینی، گوش خارجی، قفسه سینه، زیر بغل، کشاله ران .

 

اگر چه برخی از بزرگسالان و نوجوانان احساس سوزش و خارش را در مناطق درماتیت شوره ای حس می کنند اما برخی دیگر خیر  و دربرخی از افراد درماتیت شوره ای در شرایط استرس زا تحریک میشود.

 

 

تشخیص

دکتر شما معمولا می تواند درماتیت شوره ای  را با یک معاینه فیزیکی ساده تشخیص دهد.

 

 

چه مدت انتظار می رود که بهبود یابد ؟

 

در نوزادان، درماتیت شوره ای به طور معمول در طول سال اول زندگی شان بدترین حالت است. این حالت معمولا به خودی خود با رشد کودک از بین می رود و ممکن است در طول سال های نوجوانی بازگردد.

 

در بزرگسالان و نوجوانان، درماتیت شوره ای گرایش به یک بیماری مزمن دارد که در طی چندین سال علائم از بین میرود و دوباره پدید می آید.

 

از آنجا که پزشکان نمی دانند چه چیزی باعث درماتیت شوره ای میشود، هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. با این حال، علائم را می توان با درمان موثر کنترل کرد.

 

درمان

 

اگر شما یک نوزاد دارید که مبتلا به درماتیت شوره ای بر روی پوست سر است پزشک شما ممکن است استفاده از روغن بچه و شامپوی ملایم را به شما توصیه کند.

در مناطق خارج از پوست سر دکتر شما ممکن است هیدروکورتیزون تجویز کند.

 

اگر شما یک فرد بزرگسال با درماتیت شوره ای پوست سر هستید، دکتر شما ممکن است یک شامپو حاوی قطران زغال سنگ، سولفید سلنیوم و یا پیریتیون روی را به شما پیشنهاد دهد .

 

برای دیگر مناطق پوست: هیدروکورتیزون تجویز میشود و به طور مستقیم بر روی  تکه های درماتیت شوره ای مالیده میشود.

 

منبع:

http://www.drugs.com/health-guide/seborrheic-dermatitis.html

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments