درماتیت استازیس یا همان …

درماتیت استازیس

درماتیت استازیس التهاب پوست ناشی از تجمع خون در رگ در پاها است. جمع شدن خون در سیاهرگهای پا ، نارسایی وریدی یا استازیس وریدی نامیده می شود.

تجمع وریدی باعث می شود که فشار در داخل رگ به بالاتر از حد نرمال (فشار خون وریدی)برسد این افزایش فشار در رگ ها باعث صدمه به مویرگ ها میشود و همین امر باعث میشود تا فیبرینوژن نشت کند ( پروتئینی است که در بدن فیبرینوژن را به فیبرین تبدیل می کند) اما با آسیب مویرگها منجر به تجمع فیبرین میشود و تصور میشود که باعث کاهش اکسیژن به پوست و در نتیجه منجر به مرگ سلولی میشود، این فرآیند التهابی باعث تغییراتی در ظاهر پوست میشود.
درماتیت استاز یک بیماری مزمن است که می تواند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کند این حالت بیشتر در افراد بالای 50سال ایجاد میشود و حدود 6 تا 7 % از مردم در این گروه سنی درماتیت استازیس دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زنان ،کمی بیشتر از مردان به درماتیت استاز مبتلا میشوند و تصور می شود به علت افزایش فشار بر وریدهای ساق پا ناشی از بارداری می باشد.

علل شایع درماتیت استازیس

در داخل رگ در پاها دریچه یک طرفه وجود دارد که باعث میشود تا جریان خون در سمت راست در جهت قلب حرکت کند ، این دریچه با سن ضعیف می شود و اجازه می دهد تا جریان خون به سمت عقب و به سمت پا (استاز وریدی) جریان پیدا کند.

 

صفحه بعد :علل شایع درماتیت استاز

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments