دانستنی های جالب

دانستنی های جالب در باره اسرار زیباتر شدن چشم ها

دانستنی های جالب
دانستنی های جالب در باره اسرار زیباتر شدن چشم ها

دانستنی های جالب در باره اسرار زیباتر شدن چشم ها

پوست قسمت خارجی چشم ها بسیار ظریف است و پوست آن هر چه به چشم ها نزدیک تر می شود ، ضعیف تر می شود. به همین دلیل باید در فصل زیبای بهار از چشم ها در مقابل نور خیره کننده آفتاب   با کرم های ضد آفتاب و عینک آفتابی محافظت کرد.  همچنین در این فصل گرده گل ها و آلرژن ها نیز بر روی مخاط  تأثیر می گذارند و باعث آب ریزش و تحریک چشم ها می شوند.

در این مقاله به دانستنی های جالبی در باره اسرار زیبایی چشم ها و نکاتی برای سلامت چشم ها اشاره می کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای آرایش چشم ها از سایه چشم با پایه قهوه ای استفاده نکنید

حتماً درمجله ها چشم هایی با آرایش روشن را دیده اید.  اما شاید نمی دانید که چگونه واقعاً از این رنگ استفاده کنید؟  ترکیب سایه قهوه ای با رنگ های خنثی ای که دارید ، رنگ زیبایی به شما می دهد.  ابتدا با یک رنگ پایه روشن بر روی پلک خود شروع کنید.  و با یک رنگ مات چروک ها را بپوشانید.   برای آرایش در شب به جای خط چشم مشکی یا قهوه ای از یک خط چشم رنگی استفاده کنید.

برجسته نشان دادن چشم ها  

از رنگ هایی برای آرایش چشم تان استفاده کنید که به رنگ طبیعی چشم شما نزدیک تر باشد.  برای چشم های سبز یا عسلی از سایه ها و خط چشم هایی استفاده کنید که از خانواده رنگ بنفش باشند.  رنگ آبی تیره و سایر رنگ های آبی ، چشم های آبی را روشن تر نشان می دهند.   دخترانی که چشم قهوه ای دارند می توانند از هر رنگ سایه چشمی استفاده کنند. و رنگ های خنثی همراه با قرمز و قهوه ای چشمان قهوه ای را زیبا تر نشان می دهد.

از کرم دور چشم استفاده کنید

بله ، شما جداً نیاز به یک کرم دور چشم دارید. کرم دور چشم فقط برای پوست نازک و حساس اطراف چشم ها ساخته شده است. این کرم ها ممکن است کمتر از کرم های صورت معمولی تحریک کننده باشند. از کرم دور چشم بدون عطر استفاده کنید. زیرا اسانس موجود در این کرم می تواند چشم ها را تحریک کند و باعث تورم و حتی واکنش های آلرژیک شود.

از کرم دور چشم بدون عطر استفاده کنید
از کرم دور چشم بدون عطر استفاده کنید

نکته : کرم های چشم را در یخچال قرار دهید. درجه حرارت سرد می تواند به کاهش خستگی کمک کند.

رفع قرمزی چشم ها!

چشم های روشن به معنی سلامت و زیبایی هستند ، اما گاهی ما نیاز به کمی کمک داریم.  استفاده از قطره های تسکین دهنده قرمزی چشم به روشن شدن چشم ها کمک می کند.  توجه داشته باشید که از این نوع قطره ها بیش از 3 روز استفاده نکنید زیرا می توانند قرمزی را بد تر کنند.

داخل پلک را با مداد سفید رنگ کنید تا چشمان تان روشن تر شود و یا برای آرایش  شب از خط چشم سیاه استفاده کنید. فوندیشن بر پایه زرد و یا پرایمر چشم به کاهش قرمزی رنگ پوست اطراف چشم کمک می کند.

استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم  

تیرگی زیر چشمان تان به شما می گوید که کمی بخواب . برای پوشاندن تیرگی زیر جشم های تان ابتدا باید زیر چشم را کرم مرطوب کننده بزنید.  سپس پیش از استفاده از کانسیلر ، از پرایمر استفاده کنید.  اما بیش از حد از آن مصرف نکنید.  اگر کانسیلر زیادی اطراف چشم تان بمالید ، بیشتر جلب توجه می کند.   در مورد چشم هایی که زیر چشمان شان زیاد تیره است ، بهتر است از سایه های اسموکی برای پلک بالا  استفاده کنند تا تیرگی زیر چشم کمتر جلب توجه کند.

استفاده از فیلر برای رفع حلقه تیره زیر چشم    

تیرگی زیر چشم به دلیل میزان زیاد رنگدانه ها ، تورم عروق و یا کاهش چربی و البته به علت کمبود خواب ایجاد می شود. پس استراحت کن .  مواد روشن کننده ، پیلینگ های شیمیایی ، رتینول و لیزر نیز می توانند در رفع حلقه های تیره زیر چشم کمک کننده باشند.  در غیر این صورت می توانید از پرکننده های تزریقی مبتنی بر هیالورونیک اسید کمک بگیرید.

از بین بردن پف چشم ها
از بین بردن پف چشم ها

از بین بردن پف چشم ها

چشم های تان پف کرده؟  این دفعه  یک کرم چشم حاوی کافئین را برای خلاص شدن از پف چشمان تان امتحان کنید. استفاده از کمپرس سرد نیز می تواند به سرعت پف آلودگی چشم ها را رفع کند.  همچنین می توانید از مصرف چای ، قهوه ، الکل و نمک خودداری کنید.  در غیر این صورت لیزر CO2  یا جراحی می تواند به شما کمک کند.

آرایش سایه روشن چشم برای همه سنین

قبل از شروع این آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید.  از سایه های متالیک نیز استفاده نکنید.  آرایش سایه روشن چشمان شما را درخشنده و شاداب می کند.

رفع چین و چروک های چشم به دلیل خندیدن

آیا شما هم با چشمان خود لبخند می زنید؟ سال ها خندیدن پوست نازک اطراف چشم را خط می اندازند. کرم چشم با رتینول و اسید هیالورونیک باعث جوانسازی پوست می شوند و چروک های اطراف چشم ها را نیز از بین می برند.  تزریق  بوتاکس و دیسپورت  به راحتی چروک های پا کلاغی اطراف چشم را از بین می برند. لیزرها یا فیلر های تزریقی می توانند هر گونه چروکی را محو کنند.

آرایش طولانی مدت چشم

لایه برداری باعث می شود که سایه چشم و خط چشم مدت بیشتری باقی بماند.  برای حداکثر زمان ماندن آرایش چشم ، از پرایمر چشم بر روی تمام پلک خود استفاده کنید. سپس پلک های  خود را با پودر شفاف یا پودر فشرده بپوشانید.  حالا سایه بزنید و مجدداً روی آن را با پودر بپوشانید.

استفاده از کرم رتینول

به دنبال کرم چشمی باشید که حاوی آنتی اکسیدان ها ، رتینول و پپتید ها باشد. این مواد می تواند از ریزش پوست جلوگیری کرده و پوست را بهبود بخشد.  با لیزر درمانی نیز می توان پوست را سفت  و همچنین لیفت کرد. در مواقعی که پوست چشم دچار افتادگی شدید است می توان از روش بلفاروپلاستی برای از بین بردن پوست اضافه پلک ها استفاده کرد. بلفاروپلاستی ظاهری زیبا تر و جذاب تر به شما می دهد.

بهترین آرایش چشم
نحوه آرایش چشم خانم هایی که عینک می زنند

نحوه آرایش چشم خانم هایی که عینک می زنند  

دخترانی که عینک می زنند باید از روش های آرایشی استفاده کنند که چشمان آنها را برجسته نشان بدهد.  استفاده از رنگ های متوسط تا پر رنگ ، ​چشم ها را شاداب و روشن نشان می دهد. آرایش های غلیظ باعث می شود که چشم های شما در پشت سایه های تیره ناپدید شود ، زیرا عینک شما مانند سپری  است که نور طبیعی را از بین می برد.  از سایه های تیره به ویژه اگر از عینک مطالعه استفاده می کنید ، اجتناب کنید زیرا چشمان تان را گود نشان می دهد.

آرایش ابرو ها 

ابروهای خود را با  برس ابرو مرتب کنید تا بتوانید قسمت هایی را که باید پر شود ببینید. از یک مداد یا سایه ابرو برای اضافه کردن رنگ به قسمت های خالی استفاده کنید. سپس دوباره ابروها را برس بزنید تا ابرو ها طبیعی به نظر برسند.  پس از آن از ژل ابرو برای نگهداری از فرم و رنگ ابرو ها استفاده کنید.  این ژل مانند اسپری مو عمل می کند.

استفاده از فر مژه

با بالا رفتن سن ، مژه های ما نیز صاف تر می شوند.  از یک فرمژه استفاده کنید تا مژه های شما برای ریمل زدن آماده شوند.  مژه مصنوعی نیز تغییر زیادی در چشم های شما ایجاد می کند.  برای استفاده از مژه مصنوعی ابتدا مقداری چسب بر روی خط مژه ها بگذارید و بگذارید کمی خشک شود.  سپس با موچین مژه های مصنوعی را بچسبانید.

درمان های خانگی برای زیبا تر شدن چشم ها

برای کسانی که در تمام طول روز با کامپیوتر کار می کنند ، سپری کردن  ساعت های طولانی در مقابل کامپیوتر بدون محافظ صفحه نمایش ، حرکات چشم ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

چروک های پا کلاغی ، قرمزی  چشم ، خستگی پس از ساعت های طولانی در مقابل کامپیوتر نشستن ، کیسه های  پف کرده زیر چشم ، پلک های سنگین ، التهاب ، آلرژی و استرس مشکلاتی است که برای چشم ها پیش می آید.

استفاده از روغن گل نسترن

روغن گل نسترن یک استروژن طبیعی است.  به همین دلیل توصیه می شود برای زنان بالای 45 سال ، زمانی که یائسگی رخ می دهد و بدن دیگر استروژن تولید نمی کند، استفاده شود.  روغن گل نسترن نه تنها عملکرد آب رسانی دارد ، بلکه هورمونی نیز هست.  این روغن باید شب ها قبل از رفتن به رختخواب  استفاده شود.

روغن جوانه گندم نیز برای مردان مناسب است. زیرا پوست اطراف چشم را بازسازی می کند ، سرشار از ویتامین E است اما استروژن ندارد.

پماد ضد التهاب کالاندولا

پماد کالاندولا ضد التهاب و تسکین دهنده است و بهترین گزینه برای استفاده پس از گرفتن حمام آفتاب می باشد.  از این پماد برای پیشگیری از تورم  یا التهاب پلک ها پس از بیدار شدن استفاده کنید. همچنین پماد کالاندولا برای کودکانی مناسب است که نمی خواهند کلاه بر سر بگذارند.  پماد کالاندولا باید پس از گذراندن یک روز در ساحل ، پس از شنا کردن در دریا و سوزش پوست ناشی از آب شور، مصرف شود.

چای بابونه   

چای بابونه یک داروی خانگی  برای درمان چشم است. برای انجام این کار دو کیسه چای بابونه را روی  چشمان خود گذاشته و برای حداقل 10 دقیقه دراز بکشید. کیسه های چای را باید در آب سرد دم کرده و به طور مستقیم بر روی چشمان خود قرار دهید. پس از آفتاب گرفتن بهتر است برای خود و کودکان تان از کیسه های چای بابونه استفاده كنید.  همچنین برای افرادی كه چشم شان را بیش از حد می مالند استفاده از این چای مؤثر می باشد.

سینراریا ماریتیما

سینراریا ماریتیما  یک گیاه است که فقط در سواحل مدیترانه رشد می کند و به عنوان یک درمان هومیوپاتی مناسب برای افرادی است که از آلرژی رنج می برند. قطره چشم این گیاه می تواند به عنوان پیشگیری در فازهای اول دوره بحرانی استفاده شود. در مرحله حاد ، این درمان حتی برای ترکیبات شدید آلرژیک نیز مؤثرتر می باشد.

یوگا برای چشم ها
یوگا برای چشم ها

یوگا برای چشم ها

این برنامه ساده است و نیاز به زمان کمی دارد. تمرینات در طول مدت 5 ثانیه در جلوی آینه  انجام می شود.

ماساژ دادن

ابروی خود را بین انگشت شست و سبابه نگه دارید و به آرامی فشار دهید.  سپس آهسته انگشت خود را به سمت بالا و پایین ، راست و چپ   بکشید.  مراقب باشید ، زیرا اگر این ماساژ را به سرعت   انجام دهید ، ممکن است حالت تهوع شبیه به حالت سرویکال اسپوندیلوز احساس کنید. این تمرین برای کاهش چین و چروک مؤثر است و تمرینی است برای چشم ها که درطول حرکات معمول روزمره مفید است و مانع می شود که شما اخم بکنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.lifegate.com/people/lifestyle/beautiful-eyeshttp://” target=”blank” ]لینک منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-beautiful-eye-secretshttp://” target=”blank” ]لینک منبع 2[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments