خطرات ناشی از اعتیاد به فست فود

اعتیاد به غذاهای حاضری

اعتیاد به فست فود منجر به چاقی و مشکلات قلبی، کبدی، کلیوی دیگر مشکلات سلامتی مرتبط می شود.

در 40 ساله اخیر، فست فود جزیی جدا نشدنی از زندگی روزانه اکثر افراد پرکار شده است. فست فود، عاری از مواد غذایی مناسب بدن با بوو طعمی دل پذیر است که ما را از غذاهای خانگی مغذی دور می سازد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

راحتی پخت و در دسترس بودن فست فود آن را جایگزین وقت گذاشتن در آشپزخانه و آشپزی کرده است که به مرور باعث اعتیاد به آن می شود. اعتیاد به فست فود مانند هر نوع اعتیاد دیگر با تقویت مثبت وهموار کردن راه رسیدن به آن شروع می شود که خطرات جدی برای سلامت فرد و کیفیت کلی زندگی او دارد.

تاثیر بر سبک زندگی

24 ساعت در شبانه روز، 7 روز در هفته غذا پختن نیاز به زمان زیادی دارد که با فست فود به راحتی حل می شود! و به این ترتیب فست فود تبدیل به صنعتی چند میلیارد دلاری می شود. گذشت آن روزها که مواد غذایی منبع معاش و سلامت بودند، و امروزه فست فود جایگزین تمامی آن مواد مغذی شده است.

کودکانی که در دنیای فست فود بزرگ می شوند مستعد به اعتیاد به فست فود هستند. در واقع، شیوه زندگی فست فودی، نه تنها سلامت امروز یک فرد بلکه سلامت آینده فرزندان آن فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 

خطرات بهداشتی و سلامتی

اگرچه فست فود به طور رسمی به مرتبه “غذای ناسالم/هله هوله” نرسیده است، ولیکن اثرات مخرب و ناسالم آن بر بدن و سلامتی فرد همچون کیک، چیپس، و آب نبات است اثرات شیمیایی نمک، چربی و قند بر مغز مانند نیروی محرکه ای است که منجر به اعتیاد به فست فود می شود.

خوردن روز افزون فست فود موجب:

  • خستگی
  • کلسترول بالا
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات کلیوی
  • خطر بیماری های قلبی
  • اختلال در عملکرد شناختی

چاقی

امزوزه افزایش چاقی به مشکل بهداشت عمومی شماره یک تبدیل شده است. اعتیاد به فست فود اصلی ترین دلیل چاقی است. چاقی باعث دیابت و بیماریهای قلبی می شود که می توان عادات غذا خوردن مناسب از آن اجتناب کرد.

اعتیاد به فست فود و شیوه زندگی بی تحرک، ترکیبی شده اند تا اپیدمی چاقی را ایجاد و پخش کنند. کودکان امروز، بزرگسالان فردا هستند که با اعتیاد به فست فود چافی را در آنها شکوفا می کنیم.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،زیبایی و تناسب اندام آلومینا

[divider]

کلینیک پوست و زیبایی آلومینا ارائه دهنده جامع ترین خدمات لاغری (با روش های ترکیبی رژیم درمانی،مشاوره رفتاری واستفاده از تکنولوژی های جدید دستگاهی با روش های وکیوم،رادیوفرکوئنسی و…) در کشور است.

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments