خانمها! از فواید دوش آب یخ غافل نشوید!!!!

برای اکثر ما دوش آب سرد زمانی اتفاق می افتد که در صف حمام باشیم ( مثلا در خوابگاه) و یا در زیر دوش، آب گرم قطع شود. اما، اکثر خانمها از فواید دوش سرد، 60 درجه و یا زیر آن، خبر ندارند. برخی معتقدند که آب را به قدر خنک کنید که بتوانید آن را تحمل کنید و آهسته آهسته آن را خنک تر کنید.

حال به فواید می پردازیم:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

***** تعدیل و بهتر شدن خلق و خوی

آب درمانی با آب سرد، سطوح بتا اندروفین و نورآدرنالین در خون را افزایش می دهد. افزایش سطح نورآدرنالین در مغز به نوبه خود یک اثر ضد افسردگی در خلق و خوی دارد که آن را تعدیل و روحیه شما را بهتر می کند.

حال یک تمرین ساده : برای دو هفته هر روز دوش آب سرد 2 تا 3 دقیقه ایی بگیرید- دمای 68 یا کمتر. پس از آن تغییر و بهتر شدن روحیه خود را خواهید دید.

***** تسکین و آرام کردن عضلات دردناک

پس از یک تمرین سنگین و یا فعالیت شدید روزانه، دوش آب سرد از درد و التهاب عضلات کم می کند. اگر عضله ی خاصی دردناک است، آن را به مدت 5 دقیقه زیر آب سرد بگیرید؛ یا آب سرد را با فشار به آن ناحیه هدایت کنید. اینکار باعث افزایش گردش خون و در نتیجه رسیدن مواد مغذی مورد نیاز به عضله دردناک است.

***** شاداب کردن پوست 

بهترین روش این است که ابتدا با آب گرم پوست خود را بشویید و سپس آهسته آهسته آب را خنک کنید. این کار باعث سفت شدن پوست و منافذ آن می شود که نتیجه آن از بین رفتن قرمزی ناخواسته پوست و کاهش پف زیر چشم است. نه تنها پوست شما نرم، صاف، شاداب و شفاف می شود، بلکه آرایش بر روی آن به زیبایی می خوابد و زیبایی دوچندانی می یابد.

***** براق کردن موی سر

شستشو با آب گرم باعث خشک شدن کوتیکول/پوسته مو می شود که دوش آب سرد در انتهای استحمام از این خشکی کاسته و  با مسطح و مرطوب کردن فولیکول مو به آن ظاهری براق تر، نرم تر و صاف تر می دهد.

***** غلبه بر استرس

آب سرد و شوکی که به بدن وارد می کند باعث آرام شدن عضلات و در نتیجه پایین آمدن ضربان قلب می شود. افرادی که به طور منظم دوش آب سرد می گیرند به دلیل آداپته/سازگار شدن بدن با شوک حاصله، به سرعت و به خوبی به عوامل استرس زا واکنش نشان داده و به راحتی با آن مواجه می شوند.

 

منبع :  www.yahoohealth.com

[divider]

گرد آورنده : شیرین قلی زاده

 کلنیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

[divider]

مرکز فوق تخصصی لیزر،پوست و زیبایی آلومینا یکی از حرفه ای ترین و بهترین مراکز زیبایی کشور است. مشاورین این مرکز با بهره گیری از علم روز و بهترین دستگاه های موجود در بازار آماده ارایه مشاوره و خدمات به تمامی مراجعین محترم است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. 

 

3 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ملو
ملو
8 years ago

با سلام
آیا شما لیزر درمانی برای موی سر هم انجام میدهید؟LLLT

گروه پژوهشی پوست و لیزر مو
Admin
پاسخ به  ملو

خیر