خانمهای بالای 40 سال چگونه باید از پوست خود مراقبت کنند ؟

پیری پوست  در این پست میخواهیم به پاسخ های متخصص پوست در خصوص سوالات مطرح شده بپردازیم .با ما همراه باشید

روز به روز تعداد دانه های قرمز روی پوست من بیشتر میشود و تمام بدنم را گرفته است به خصوص دانه ای  که روی صورتم است بسیار برایم عذاب اور است .پوست من کاملا متعادل است و سالهاست که از پوست خود در برابر افتاب حفاظت کرده ام .علت بروز این دانه ها چیست و چگونه میتوانم از شر انها راحت شوم ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این دانه ها معمولا به دلیل اتساع رگهای خونی کوچک ایجاد شده اند .بیشتر این دانه ها بی خطر هستند ولی در مواردی ممکن است با اکنه ,روزاسه ,نشانه های مادرزادی و یا تصلب پوست مرتبط باشند .ابتدا باید علل بالینی ان مشخص شود و سپس متخصص مربوطه برای شما روش لیزر درمانی و یا دارو درمانی را پیشنهاد خواهد کرد .

 من مبتلا به کم کاری تیروئید هستم و پوست خشکی دارم به خصوص پوست اطراف چشمانم خیلی خشک است و برای درمان ان دارو مصرف میکنم ولی نمیدانم از چه لوازم ارایشی باید استفاده کنم .لطفا مرا راهنمایی کنید ؟

پوست های خشک به مواد مرطوب کننده نیاز دارند .در صورتی که خارش پوستی  هم دارید میتوانید از لوسیون کالامین و یا کورتیزون استفاده کنید .

پوست دستان من بسیار خشک است و ترک های زیادی دارد ,چگونه میتوانم پوست لطیفی داشته باشم ؟

ابتدا باید مطمئن شوید که مبتلا به بیماری هایی مانند اختلالات تیروئیدی ,اختلالات غشای ارتباطی و یا عفونت نمیباشید .پس از شستن دستهایتان از مواد شوینده ای که حاوی الکل میباشند استفاده نکنید زیرا خشکی پوست دستتان را بیشتر میکند .سپس بهتر است با مرطوب کننده ها خشکی پوست خود را کاهش دهید .

من 45 سال دارم و لکه های پوستی ناشی از پیری و افتاب سوختگی مرا عذاب میدهند .متاسفانه وضعیت مالی خوبی هم ندارم و نمیتوانم از روش میکرودرم و یا لایه برداری استفاده کنم ,چگونه میتوانم در خانه با روشی کم هزینه این لکه ها را درمان کنم ؟

دلیل اصلی بروز این لکه های پوستی قرار گیری در معرض خورشید به خصوص بین ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر میباشد .بیشتر ضد افتاب هایی که حاوی تیتانیوم هستند میتوانند موثر باشند .همچنین محتویاتی  که حاوی سالیسیلیک اسید هستند باعث شادابی پوست شما میشوند .مواد دارای ترتینونین هم باعث افزایش تولید کلاژن میشوند .

چگونه میتوان منفذ های عمیق پوستی را درمان نمود ؟

اولین درمان برای منفذ های پوستی ,مراقبت درست از پوست میباشد .زمانی که این روزنه های عفونت بکشند و یا بزرگ شوند , وضعیت وخیم تر میشود بنابراین بهتر است که همیشه پوست خود را تمیز نگاه دارید .این روزنه ها بوسیله سلولهای مرده پوستی ,الودگی و چربی دائمی تر میشوند .

من 46 سال دارم و چروک های خیلی عمیقی روی پوستی بوجود امده اند و به نظرم بروز این چروک های برای سن من خیلی زود است .چگونه میتوانم انها را از بین ببرم ؟

نور خورشید علت اصلی بروز چروک های پوستی است  بهتر است از ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از کرمهای ضد افتاب استفاده کنید .همچنین لایه برداری به بهبود زیبایی پوست شما کمک میکند .

آیا میتوانم  بدون جراحی برای همیشه از شر پف زیر چشمانم راحت شوم ؟

پاسخ این سوال به بزرگی این پف بستگی دارد .در صورتی که این حالت ناشی از بی خوابی و یا مشکلات بالینی باشد ,ابتدا باید ان ها را درمان نمود و پس از ان به کار گیری فیلر ها در ناحیه پلک پایین میتواند این حالت را برطرف نماید .

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments