حقایقی در مورد ناخن

حقایقی در مورد ناخن
حقایقی در مورد ناخن

در واقع ناخن ها از پروتئین ساخته شده اند. پروتئین خاصی در بدن شما وجود دارد که کراتین نامیده می شود که موها و سطح بیرونی پوست را می پوشاند. سلول هایی که بخش قابل مشاهده ناخن های شما را تشکیل می دهند، در حقیقت سلول های مرده هستند، سلول های زنده را نمی توانید مشاهده کنید.

ناخن ها برای حفاظت از نوک انگشت ها می باشند، گرچه کارهای زیاد دیگری نیز با ناخن هایمان انجام می دهیم. ناخن های انسان شاید شکلی از چنجه های حیوانات باشند که با استفاده از آنها شکار می کنند، از درخت بالا می روند و یا زمین را حفر می کنند. انسان شکل کوچکتر این پنجه ها را داراست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این باور اشتباه در بین برخی مردم وجود دارد که ناخن های انسان پس از مرگ هم رشد می کنند. اما در حقیقت بافت بدن انسان پس از مرگ خشک و کوچک می شود که ممکن است به نظر برسد ناخن ها بلندتر شده اند. ناخن برای رشد به هورمون احتیاج دارد و پس از مرگ تولید هورمون نیز متوقف می شود.

ناخن های انگشتان دست از ناخن های پا سریعتر رشد می کنند. سرعت رشد این ناخن ها 3 برابر سرعت رشد ناخن های پا می باشد. جایگزین شدن ناخن های دست 3 تا 6 ماه و ناخن های پا 9 تا 18 ماه طول می کشد.

جویدن ناخن ها احتمال عفونت کردن آنها را افزایش می دهد. جویدن باعث می شود بافتی که به رشد ناخن کمک می کند نیز از بین برود. برای پیشگیری از جویدن ناخن بهتر است به طور مرتب آنها را کوتاه کنید، از لاکی استفاده کنید که دارای بو و طعم ناخوشایند است و یا انگشتان خود را با نگه داشتن یک توپ کوچک مشغول کنید.

هر چند هفته یک بار بهتر است لاک های ناخن های خود را پاک کرده و به آنها استراحت بدهید. لاک به لایه بیرونی ناخن می چسبد و باعث خشکی آن می شود. این امر باعث می شود باکتری ها و قارچ ها در زیر ناخن ها رشد کنند و مشکلات دیگری برای ناخن ها به وجود آید. برای حفظ سلامت ناخن ها لازم است هر چند هفته یک بار به مدت یک هفته اجازه تنفس به ناخن های خود بدهید.

کوتیکل پوست U شکلی است که لبه ناخن را احاطه می کند. ممکن است به نظر برسد که ناخن مستقیما از لبه کوتیکل رشد می کند، اما در حقیقت رشد ناخن از ریشه شروع می شود که کمی زیر پوست قرار دارد. کوتیکل از این بخش در مقابل عفونت محافظت می کند.

ناخن های پا می توانند به پا آسیب برسانند. رایج ترین حالت این آسیب عفونت است. قارچ هایی که باعث آسیب پای ورزشکاران می شوند، از این نوع هستند. به علاوه اگر به پا آسیبی وارد شود – به عنوان مثال جسم سنگینی روی پا بیفتد – باعث عفونت ناخن پا خواهد شد. هر دو مورد با التهاب و درد همراه خواهد بود و پا تغییر رنگ می دهد. در نتیجه عفونت بوی بدی استشمام می شود، چرک ترشح می شود و ناخن ضخیم تر خواهد شد.

برای تقویت ناخن ها بهتر است با آنها ملایم باشید. عواملی که باعث ضعیف شدن ناخن ها می شوند عبارتند از سرما یا گرما، استفاده از استون و تمیز کننده های خانگی. بنابراین در زمان شستن ظرف ها و تمیز کردن خانه لازم است دستکش بپوشید و از لاک پاک کنی استفاده کنید که فاقد استون است. به علاوه استفاده روزانه از مرطوب کننده از خشک و شکننده شدن ناخن ها پیشگیری می کند.

منبع:

http://www.webmd.com/beauty/rm-quiz-know-your-nails

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
sara
7 years ago

خیلی خوب بود لطفا از سایت مادیدن کنید