حتی افراد مشهور و نامدار نیز از دست بیماری روزاسه در امان نیستند!

چگونگی درمان روزاسه

مبتلایان به بیماری التهاب مزمن پوست دیگر نگران ظاهر نازیبای صورت خود نباشید، چون حتی افراد مشهور و ستاره های سینما هم به این بیماری گرفتار شدند و از این قضیه مستثنی نیستند.

روزاسه، یک بيماری شايع پوستی است كه سبب قرمزی و تورم پوست صورت می شود. اين بيماری كه اغلب از آن با نام “آكنه بزرگسال” نيز ياد می شود، ممكن است در ابتدا تنها به شكل قرمزی و برافروختگی چهره، در مواقع مختلف خود را نشان دهد و حالتی گذرا داشته باشد. به تدريج اين بيماری به سبب قرمزی پايدار در ميانه چهره پيشرفت می كند و ممكن است رفته رفته گونه ها، پيشانی، چانه و بينی را هم مبتلا كند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

متاسفانه درمان قطعی برای درمان این بیماری وجود ندارد، اما با مراقبت های خانگی بتدریج میتوان از میزان التهاب صورت و برافروختگی چهره کاست. آمار نشان می دهد که حدود 16 میلیون نفر از جمعیت آمریکا از این بیماری رنج می برند و مایه تعجب نیست که تعدادی از افراد صاحب چهره آمریکایی و انگلیسی نیز جزء دسته مبتلایان به بیماری روزاسه قرار بگیرند.

پرنس ویلیام

  1. شاهزاده انگلستان پرنس ویلیام و پرنسس دیانا

ایشان یکی از چهره های سرشناس مبتلا به بیماری پوستی روزاسه است. در برخی موارد ابتلا به این بیماری یک اختلال موروثی است و به سابقه خانوادگی افراد باز می گردد. در این مورد، چهره شاهزاده انگلستان به شدت متورم و گلگون می شود.

سینتیا نیکسون

  1. سینتیا نیکسون (Cynthia Nixon )

این بازیگر مشهور هالیوودی تا مدت ها از ظاهر نازیبای صورت و برافروختگی‌ و قرمزی‌ مداوم‌ روی‌ بینی‌، گونه‌ها و پیشانی‌ خود رنج می برد. به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری، این خانم بازیگر ناگزیر بود که از درمان دارویی و محصولات آرایشی مراقبت از پوست استفاده کند. نکته جالب توجه این است که ایشان از عوامل تحریک کننده و عامل های موثر در بروز بیماری پوستی روزاسه کاملا آگاه و مطلع بودند که از میان آنها می توان به ورزش در هوای آزاد، غذاهای پر ادویه اشاره کرد. هم اکنون این چهره سرشناس  به صورت فعالانه در تلاش است تا آگاهی عمومی و شناخت مردم آمریکا را نسبت به این بیماری پوستی افزایش دهد.

بیل کلینتون مبتلا به بیماری روزاسه

  1. رئیس جمهور سابق آمریکا

پزشکی شخصی این چهره سرشناس سیاسی اظهار داشت که استرس و فشار کاری زیاد در طول دوره رئیس جمهوری ایشان سبب بروز بیماری روزاسه و التهاب شدید پوست صورت در ایشان گردید. بر اساس مطالعاتی که بر روی 1000 نفر از مبتلایان به بیماری روزاسه صورت گرفته است، استرس و فشارهای روحی و روانی، دومین عامل یا محرک اصلی در پیدایش بیماری التهاب مزمن پوست شناخته شده است. در واقع، دلیل اصلی آن قرار گیری متداوم در معرض اشعه های خورشید است.

Renee-Zellweger-Celebs-with-Rosacea-pg-full

  1. رنی زلوگر (Renee Zellweger )

بازیگر مشهور هالیوودی جز ء آن دسته از افراد صاحب نامی است که با بیماری التهاب مزمن پوست دست و پنجه نرم می کند. از نظر ایشان، پمادهای موضعی، مانند کرم، ژل موضعی و داروهای خوراکی از روش های موثر در درمان بیماری پوستی روزاسه هستند. به منظور برخورداری از آرامش بیشتر، دستیابی به ظاهری زیبا در مدت زمان کوتاه و کاهش التهاب و دردهای شدید، لیزر درمانی و استفاده از دستگاه آی پی ال توصیه می گردد.

کامرون دیاز

  1. کامرون دیاز (Cameron Diaz )

در فیلم های سینمایی چهره این بازیگر محبوب و مشهور آمریکایی  به لطف گریمور های متبحر ممکن است بدون نقص، زیبا و جذاب به نظر برسد، اما این شخص نیز جزئی از گروه بزرگ مبتلایان به بیماری پوستی روزاسه است. به گفته این بازیگر خانم هالیوودی، چهره ایشان به شدت آسیب پذیر و حساس است.

رامبرانت

  1. رامبرانت ( نقاش هلندی )

بیماری پوستی روزاسه به دنیای پیشرفته امروز محدود نمی شود، بلکه بسیاری بر این باورند که در قرن 17 میلادی نقاش هلندی رامبرانت نیز یکی از مبتلایان به این بیماری فراگیر پوستی بود. البته سالها پس از مرگ این هنرمند بزرگ، بسیاری از پزشکان به بیماری ایشان پی بردند.

W-C-Fields-Celebs-with-Rosacea-RM-pg-full

  1. کمدین بزرگ آمریکایی (C. Fields)

این شخصیت محبوب کمدی، در دهه های 1920، 1930 و 1940 دنیای کمدی را متحول کرد، اما چهره ایشان به هیچ وجه قابل پذیرش توسط تماشاگر نبود و اصولا مایه خنده نبود. بینی گوشتالو و همیشه گلگلون ایشان متاثر از بیماری روزاسه بود. به علت چهره نازیبا همواره مورد انتقاد و سرزنش دیگران قرار می گرفت.

منبع:

http://www.everydayhealth.com/rosacea-pictures

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments