جوانسازی صورت با فرکانس رادیویی

جوانسازی صورت0

این مقاله به چگونگی تغییر پوست توسط درمان های فرکانس رادیویی، مزایای این درمان، انتظاری که از این نوع درمان می رود و خطرات احتمالی آن، می پردازد.

جوانسازی صورت که اخیرا توسط گوینت پالترو انجام شده، آن را به اخباری تبدیل شاخته است: ترماژ (Thermage) یک وسیله ی آرایشی درمانی غیرتاجمی است که بن افرادی که طرفدار گوینت هستند، محبوب شده است و عمل های جراحی زیبایی و تزریقی را رد می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ترماژ یکی از چندین ابزاری است که از فن آوری فرکانس رادیویی برای صاف کردن پوست استفاده می کند.

این فرایند عمدتا برای پوست های شل شده استفاده می شود و بهترین تجویز است برای افرادی که دارای پوست ضعیف شده وسست در پیشانی، وسط صورت، گردن و خط فک و اطراف چشم ها می باشند، یعنی افراد 30 تا 50 سال.

چگونگی کار درمان های فرکانس رادیویی:

دستگاه های فرکانس رادیویی با استفاده از امواج الکترومغاطیس با فرکانسی بین 30 تا 300 هرتز، جریان الکتریسته تولید می کنند. وقتی این جریان از بافت های یک لایه عبور می کند، گرما تولید می کند.

جوانسازی پوست در نتیجه ی آسیب حرارتی و یا گرما به پوست، لایه ی پوست در زیر اپیدرم، انجام می شود. از آنجایی که این لایه مانع عبور امواج به بیشتر لایه های زیرین می شود، لایه ی چربی زیر لایه ی دوم پوست، مقادیر بیشتری گرما تولید کرده و راه را برای نفوذ به عمق بیشتر باز می کند.

این گرما ویژگی های اصلی فیبرهای کلاژن را تغییر می دهد. فیبرهای کلاژن در مقابل گرما ضخیم و منقبض می شوند. این امر باعث مشاهده ی سریع تغییرات می باشد. گرما باعث شکل گیری مجدد کلاژن ها برای طولانی مدت نیز می شود و به همین دلیل است که بهبود و صاف شدن پوست چند هفته پس از درمان طول می کشد. پاسخ التهابی پوست به زخم های ناشی از گرما، منجر به سنتز کلاژن اضافه می شود که بخشی از فرایند درمان می باشد.

فرکانس رادیویی فرایند جدیدی نیست و بیش از یک قرن است که برای کاربردهای پزشکی، از جمله حرارت دادن بافت استفاده می شود. از زمان به دست آوردن تاییدیه FDA امریکا در سال 2002، به عنوان روش جوانسازی پوست استفاده می شود.

گرچه ابزار مختلف نتیجه های متفاوتی ارائه می دهند، اما با جدیدترین تکنولوژی های RF، می توان بهبودهایی را در صاف شدن پوست در اکثر افرادی که از این روش درمانی استفاده می کنند، مشاهده کرد.

نگارنده: سمیه محمدی

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments