جذابیت چهره و موفقیت!

جذابیت چهره

جذابیت صورت چیست؟

جذابیت صورت درجه ی زیباشناختی در صورت افراد می باشد. تحقیقات مربوط به این موضوع نوعی سازگاری فرهنگی تعجب آور را هنگام اندازه گیری و ارزش گذاری جذابیت، نشان می دهد که دریافت آن در بیولوژی صورت انسان کمی دشوار می شود.

افراد با چهره ی جذاب تر معمولا موفقیت های بیشتری را در زندگی تجربه می کنند و حتی گاهی به دیگران ترجیح داده می شوند. افرادی که به این موضوع علاقه مند هستند، می توانند به مطالعه ی جذابیت صورت در دانشگاه یا موسسات تحقیقات محلی بپردازند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فاکتورهایی در ارتباط با جذابیت چهره وجود دارند. یکی از آنها تقارن در صورت است: هرچه صورت یک فرد دارای تقارن بیشتری باشد، از نظر دیگران جذاب تر است. برای این واقعیت نوعی اساس تکاملی وجود دارد، انسان دارای یک ارگانیزم متقارن است و معایب صورت ممکن است به خاطر وجود نقصی در DNA باشد.

به عنوان مثال ممکن است شخصی دارای نوعی اختلال ژنتیکی باشد که آن را به کودک خود منتقل کند و این اختلال در کودک به شکل عدم تقارن در صورت ظاهر شود.

اندازه و موقعیت ساختارهای صورت، شامل دهان، چشم ها و بینی نیز نقش مهمی در جذابیت صورت بازی می کنند. افرادی که اعضای چهره ی آنها بیش ازحد به هم نزدیک یا خیلی از هم دور هستند، یا افرادی با اعضای چاق یا خیلی لاغر، جذاب محسوب نمی شوند.

درجه ی زنانگی یا مردانگی در افراد نیز بر روی جذابیت آنها نقش دارد. به عنوان مثال، لب های برجسته و کلفت نوعی جذابیت برای خانم ها محسوب می شود، اما اینگونه لب ها مناسب آقایان نیست زیرا مربوط به یک چهره ی زنانه می شود.

از دیدگاه تکاملی، تمایز براساس جذابیت صورت می تواند دارای یک مبنای منطقی باشد.

شرایط موجود در چهره ی یک فرد نه تنها در مورد ژنتیک وی صحبت می کند، بلکه دلالت به سلامتی وی نیز دارد. به عنوان مثال افرادی با تغذیه ی خوب، دارای پوست شفاف و سالم هستند. شخصی که کمی بیمار است می توان تغییرات رنگ در زیر پوست او را مشاهده کرد.

برای افزایش جذابیت در چهره می توان از لوازم آرایشی استفاده کرد تا به این وسیله ویژگی های چهره را پررنگ تر کرده و یا برخی از آنها را کمرنگ تر کنیم.

علاوه بر آن جراحی های زیبا نیز هستند که شکل و ساختار چهره را تغییر می دهند. گرچه تنها صورت تعیین کننده ی موفقیت افراد نیست، اما افراد دارای اندام و چهره های زیبا دستاوردهای بیشتری در زندگی کسب می کنند.

به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که تصمیم به استخدام از بین دو نفردارد که دارای شایستگی های یکسان هستند و کار را به خوبی انجام می هند، مطمئنا کارفرما فرد جذاب تر را ترجیح می دهد، گاهی به طور ناخودآگاه.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments