دارچین برای کم کاری تیروئید

دارچین بهترین درمان کم کاری تیروئید: 7 ادویه دشمن تیروئید کدامند؟

دارچین کم کاری تیروئید

دارچین و کم کاری تیروئید

سلام عزیزان، به تهران اسکین خوش آمدین.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

موضوع: دارچین و 7 ادویه ی معجزه آسا برای درمان کم کاری تیروئید 

زمان مطالعه: 3 تا 5 دقیقه

غده تیروئید

کم کاری تیروئید چیست؟

اگر غده ی تیروئید ما سالم نباشد، عوارضی مانند ضعف انرژی،  وزن نامناسب، احساس گرما یا سرمای بیش از حد، و مشکلات پوست، مو و ناخن رو تجربه می کنیم. در واقع، سلامت غده ی تیروئید آنقدر اهمیت دارد که مستقیم بر سلامت مغز، قلب، پوست و استخوان ها، سیستم عضلانی و گوارش ما اثر می گذارد.

غده تیروئید در جلوی گردن قرار دارد و دستوراتش را برای ترشح هورمون های T3 و T4 از غده ی هیپوفیز در مغز دریافت می کند. 

دارچین برای رفع خشکی پوست

اثرات کم کاری تیروئید بر پوست

خشکی، پژمردگی و چین و چروک پوست می تواند ناشی از کم کاری غده ی تیروئید باشد. به علاوه، آکنه و جوش و جوش های کیستی از عواقب کم کاری تیروئید هست.

ضعف خونرسانی بر عملکرد تیروئید تاثیر منفی می گذارد؛ و بالعکس،  اختلال تیروئید از گردش منظم خون در زیر پوست جلوگیری می کند. بنابراین، فرآیند کلاژن سازی در زیر پوست آنطور که باید انجام نمی شود. 

دارچین برای پوست
9 اثر شگفت انگیز دارچین برای پوست

تست آنلاین تیروئید: آیا من ختلالات تیروئید دارم؟

درمان کم کاری تیروئید در طب مدرن

در طب مدرن، چند علت مختلف برای اختلال تیروئید بیان شده و، بستگی به علت، درمان های دارویی و غیر دارویی متفاوتی ارایه می شود.

انباشت مواد زائد در خون یا کمبود ید، دیابت، اختلالات خواب، اختلالات سرکوبگری خود ایمنی، اختلالات غده هیپوفیز در مغز از علل کم کاری تیروئید ذکر شده اند. 

برای تشخیص اختلال تیروئید، پزشک از تست خون، تصویر برداری و معاینات فیزیکی کمک می گیرد. 

علائم اختصاری TSH، T4، T3 FT4 و FT3 در آزمایش خون شما مربوط به غده ی تیروئید می باشند. 

با اسکن غده ی تیروئید، اندازه، شکل و نابهنجاری های رشدی غده تیروئید معلوم خواهد شد.

برای درمان اختلالات تیروئید، از ترکیبی از روش های زیر استفاده می شود:

داروهای هورمونی 

تخریب سلول های تیروئید سرطانی با رادیواکتیو 

داروهای بتا بلاکر (کنترل کننده ی ترشح هورمون تیروئید)

جراحی غده تیروئید

درمان کم کاری تیروئید در طب سنتی: ادویه جات

به گفته ی اطبای سنتی، علت کم کاری تیروئید سردی مزاج و اختلالات کبد و معده است. به این معنی که، تغذیه شخص بایستی در جهت پرهیز از مصرف مواد سرد باشد. 

منظور از سردی ها خوراکی هایی مانند گوشت گاو و گوساله، لبنیات، خیار سبزه، کاهو، کنسروجات و تمامی مواد صنعتی کارخانه ای و فست فود می باشد. 

پاکسازی کبد و معده به روش تخصصی زیر نظر طبیب مسلط به مزاج شناسی به درمان تیروئید کم کار کمک کرده.

به توصیه طب سنتی، بادکش تخصصی تیروئید و مصرف گرمی جات مانند مویز، کشمش، بادام درختی، ارده، شیره انگور، و ادویه هایی مانند دارچین به درمان تیروئید کم کار کمک می کند.

تیروئید و ادویه جات

ادویه ها، مواد گیاهی ای هستند که به منظور عطر و طعم دهی به مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و از برخی از آن ‌ها جهت مقاصد خوراکی یا دارویی نیز استفاده می ‌شود. ادویه ‌ها همچنین به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شوند و در بسیاری از زمینه ‌های دیگر برای ما مفید هستند. ادویه ها ممکن است در قالب دانه خشک شده، میوه، ریشه، پوست یا مواد مغذی گیاهی در مقادیر ناچیز به عنوان افزودنی جهت عطر و طعم و رنگ دهی به مواد غذایی یا به عنوان یک ماده نگهدارنده باشند که باکتری‌ های مضر را از بین می برند یا از رشد آن‌ ها ممانعت به عمل می ‌آورند.

ادویه هایی که برای سلامتی ما مفید هستند، بسیارند. مصرف منظم این ادویه ها می تواند به کاهش التهاب، از بین بردن پاتوژن ها (عوامل بیماری زا)، کاهش سطح قند خون و غیره کمک شایانی کمک کند. با این حال، برخی از ادویه ها دارای مزایای سلامتی بیشتری نسبت به سایرین هستند. در این بین ادویه های خاصی نیز وجود دارد که مصرف آن ها در مبتلایان به بیماری های تیروئید خود ایمنی از قبیل بیماری گریوز و تیروئیدیت هاشیموتو توصیه می شود. آنچه که در ادامه این مطلب بیشتر بدان پرداخته شده است، معرفی 7 ادویه ای است که مبتلایان به بیماری های تیروئید و تیروئید خود ایمنی باید مصرف کنند تا از فواید آن ها بهره مند شوند. با این حال، در مصرف هر یک، استثنائاتی نیز وجود دارد. این شما و این 7 ادویه مفید برای تیروئید:

سیر برای درمان کم کاری تیروئید

1- سیر برای درمان کم کاری تیروئید

ما به بسیاری از بیماران توصیه می کنیم سیر مصرف کنند. سیر دارای مزایای بسیاری است، اما یکی از دلایلی که این ماده غذایی را به شما توصیه می کنیم این است که سیر، یک ماده ضد میکروب شگفت انگیز به شمار می رود و بسیاری از مبتلایان به بیماری های تیروئید و تیروئید خود ایمنی نیز به انواع عفونت ها مبتلا می شوند. سیر، علاوه بر خاصیت ضد میکروب بودن شگفت انگیزش دارای سایر مزایا نیز می باشد. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که سیر دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی و حتی ضد انگلی است. به همین جهت مصرف آن به بیماران قلبی عروقی (وضعیت هایی مانند فشار خون بالا) توصیه می شود. سیر همچنین سبب کاهش التهاب می شود. سیر با افزایش سطح گلوتاتیون (یک ترکیب پروتئینی کوچک که از سه اسید آمینه سیستئین، اسید گلوتامیک و گلیسین ساخته شده‌ است) بدن را سم زدایی می کند. برخی از افرادی که رشد بیش از اندازه باکتری های روده ای دارند (SIBO) به دلیل تجربه گاز و نفخ، قادر به مصرف سیر نیستند.

زردچوبه درمان کم کاری تیروئید

جامع ترین مقاله آبرسانی عمیق پوست

2- زردچوبه

یکی دیگر از ادویه هایی که به اکثر افراد توصیه می شود، زردچوبه است. التهاب، عامل مهمی در بیماری های خود ایمنی مانند تیروئیدیت هاشیموتو و بیماری گریوز محسوب می شود. در بین خواص بیشماری که زردچوبه داراست، قطعا یکی از بزرگ ترین آن ها، خاصیت ضد التهابی شگفت انگیز آن است. با توجه به بیماری های خود ایمنی، زردچوبه می تواند به کاهش سایکوتین های پیش التهابی و افزایش لنفوسیت های T تنظیم کننده (یکی از انواع لنفوسیت تی و نوعی گلبول سفید است که در دستگاه ایمنی بدن نقش اساسی دارد) کمک کند. زردچوبه همچنین می تواند سلامت قلب و عروق را تضمین کند. این ادویه همچنین، دارای خاصیت ضد سرطانی و اثر نوروپروتکتیو (محافظت کننده عصبی) است.

دارچین برای کم کاری تیروئید

3- دارچین

این ادویه نیز دارای مزایای بسیاری است. اما یکی از فواید اصلی آن کمک به تنظیم قند خون ماست. یک مرور ساختار یافته نشان می دهد که مصرف دارچین با کاهش آماری قابل توجهی در میزان قند خون ناشتا، کلسترول، ال دی ال (LDL) و تری گلیسیرید و افزایش میزان اچ دی ال (HDL) همراه است. با این حال، هیچ اثر معنا داری بر روی هموگلوبین A1C ندارد. یک مرور ساختار یافته دیگر نشان می دهد که دارچین، گلوکز خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت بهبود می بخشد. پروآنتوسیانیدین (يک عامل کراس لينک جهت ثبات بيشتر فيبرهای کلاژن) دارچین تأثیر مهمی بر روی محصولات پیشرفته گلیسایی (AGE ها) دارد که به افزایش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند.

دارچین همچنین به نظر می رسد که سیستم ایمنی را تعدیل می سازد. به همین جهت می تواند به افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی کمک کند. لنفوسیت های T تنظیم کننده کمک می کنند تا خود محدودی را سرکوب کنند. شواهدی نیز وجود دارد دال بر این که دارچین می تواند لنفوسیت های T تنظیم کننده را افزایش دهد. سلول های 17 تی کمکی که در بیماری های خود ایمنی افزایش می یابد را دارچین می تواند سرکوب کند. در مطالعه دیگری که به بررسی اثرات دارچین در مولتیپل اسکلروزیس (یا ام اس) پرداخته شده است، چگونگی افزایش لنفوسیت های T تنظیم کننده را حین افزایش سلول های 17 تی کمکی نشان می دهد. با این حال، لازم به ذکر است که یک مطالعه اخیر نشان داده است که دارچین سطح سرمی هورمون T3 را کاهش می دهد. با این حال، در نظر داشته باشید که این کار بر روی موش های نر انجام شده و این تنها یک مطالعه واحد است.

اچ پیلوری، یک باکتری است که می تواند یکی از عوامل بالقوه ی بیماری های خود ایمنی تیروئید باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دارچین اثر مهار کننده بر اچ پیلوری دارد. یک مطالعه اخیر نیز حاکی از آن است که سینامالدئید، که عامل اصلی فعال دارچین است، اثر ضد التهابی بر التهاب معده ناشی از باکتری اچ پیلوری دارد.

آیا می دانید ریشه بیماری های تیروئید می تواند در اختلالات خواب باشد؟آیا مجرب ترین متخصصین درمان اختلالات خواب در ایران را می شناسید؟

آویشن برای تیروئید

4- آویشن

آویشن دارای مزایای سلامتی فراوانی است. بیش از هر چیز، آویشن دارای خاصیت ضد میکروبی علیه مخمر ها و باکتری ها است. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، در یک مطالعه پیرامون این موضوع مشخص شد که آویشن اثر مهار کننده بر باکتری اچ پیلوری دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که آویشن می تواند فعالیت های آنزیم فاز 1 و فاز 2 که در سم زدایی بدن نقش اساسی دارند را افزایش دهد. این ادویه ممکن است اثرات ضد سرطانی نیز داشته باشد.

5- زنجبیل

زنجبیل متعلق به تیره Zingiberaceae است، و به جهت خواص ضد التهابی آن به خوبی شناخته شده است. این ادویه کمک می کند با سرکوب کردن سنتز پروستاگلاندین، به ویژه مهار سیکلوکوکسیژناز 1 (COX-1) و سیکلوکوکسیژناز 2 (COX-2)، و همچنین سرکوب تشکیل لکو تریژن از طریق مهار 5-لیپواکسیژناز کاهش التهاب صورت گیرد. COX-1، COX-2 و 5-لیپواکسیژناز، آنزیم هایی هستند که در فرآیند التهابی نقش دارند. علاوه بر این، 6-جینجرول که یک ترکیب اصلی در زنجبیل است، مانع هر دو سایتوکین Th1 و Th2 و عدم توازن مسیرآن ها  که عامل بیماری های خود ایمنی است، می شود.

زنجبیل همچنین می تواند برای انواع خاصی از سرطان ها از جمله سرطان پروستات، سرطان پانکراس، سرطان دستگاه گوارش و سرطان پستان نیز مفید باشد. همچنین، مطالعه اخیر نیز نشان داده که برای کسانی که مبتلا به دیسمنوره اولیه هستند، زنجبیل در طول 3 یا 4 روز اول دوره قاعدگی بسیار مفید است. افرادی که دارای مقاومت به انسولین یا دیابت نوع 2 هستند نیز می توانند از فواید زنجبیل بهره مند شوند. مطالعات نشان می دهد که مصرف زنجبیل در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 قند خون ناشتا، هموگلوبین A1c، آپولیپروتئین B، آپولیپوپروتئین A-1 و آپولیپوپروتئین B / A-I را بهبود می بخشد.

مریم گلی برای تیروئید

6- مریم گلی

مریم گلی جهت تسکین درد، محافظت در برابر استرس اکسیداتیو، آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، آنژیوژنز (یا رگ زایی)، التهاب ناشی از عفونت های باکتریایی و ویروسی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های تیروئید و تیروئید خود ایمنی دارای مشکلات حافظه و تمرکز هستند و مریم گلی به طور بالقوه ای می تواند به بهبود حافظه و شناخت این افراد کمک کند.

 

آیا رزماری برای تیروئید مفیده؟

7- رزماری (اکلیل کوهی)

رزماری یا اکلیل کوهی دارای مزایای سلامتی فراوانی است. اما بیش از هر چیز، این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و آنتی پرولیفراتیو (ضد رشد و تولید سلول سرطانی) است، بنابراین می تواند به کاهش التهاب و مهار رشد سلول های سرطانی کمک کند. همچنین نشان داده شده است که رزماری دارای خاصیت ضد توموری علیه سلول های سرطان پستان، احتمالا توسط مدولاسیون استروژن می باشد. شواهدی وجود دارد دال بر این که رزماری می تواند از کبد نیز محافظت کند.

چه زمانی باید حتما تست تیروئید بدهیم؟ 

لینک فوق شامل سوالات علمی پزشکی ست که نمره بندی شده و در پایان می توانید حدس بزنید که آیا به تست خون برای تیروئید نیاز دارید یا خیر. 

اگر مشکلات زیر رو دارید، حتما با آزمایش خون تست تیروئید بدهید:

کاهش وزن غیر عادی

افزایش اشتها به صورت غیر عادی

بی نظمی در چرخه ی پریودی قائدگی زنانه

خستگی و افسردگی

تحریک پذیری سریع و خشمگین شدن غیر منطقی

نازکی موها

ترد و شکننده بودن ناخن ها

مشکلات روده و در کل گوارشی

لرزش های عضلانی

خشکی و پژمردگی پوست

آکنه و جوش پوستی 

یبوست

احساس سرما در پاها

از سیر تا پیاز سرطان تیروئید 

خلاصه مطلب ادویه جات و تیروئید

نتیجه گیری کلی

البته، ادویه ها و گیاهان بیشتری نیز وجود دارد که می توانند برای مصرف مفید باشند. نمونه هایی از آن ها عبارتند از جعفری، روغن نعناع، ​​میخک صد پر، گشنیز و پونه کوهی. به گفته سارا بالنتین، نویسنده روش پالئو، این ادویه ها همگی دوستدار خود ایمنی هستند. به عنوان نتیجه گیری می توان گفت اکثر افراد مبتلا به بیماری گریوز و تیروئیدیت هاشیموتو می توانند بدون هیچ مشکلی این ادویه ها و گیاهان را مصرف کنند.

به طور خلاصه، اکثر افراد مبتلا به بیماری تیروئید و تیروئید خود ایمنی می توانند از این ادویه ها به طور امن و بی خطر استفاده کنند. ادویه های بسیاری دارای اثرات ضد التهابی (زردچوبه، زنجبیل، رزماری) هستند، اما ادویه های دیگر دارای اثرات ضد میکروبی قوی (سیر، آویشن، مریم گلی) هستند. سایر ادویه ها نیز به تراز سطح قند خون (دارچین، زنجبیل) کمک می کنند، و برخی از آنها نیز می توانند به سم زدایی بدن کمک کنند (آویشن). تمام ادویه هایی که در این مطلب ذکر شده است، برای بیشتر افراد مبتلا به بیماری های تیروئید خود ایمنی مانند بیماری گریوز و تیروئیدیت هاشیموتو مناسب و پر فایده می باشند.

امیدواریم با ارائه این مطلب توانسته باشیم به بهبود و ارتقای سلامتی شما کمک کرده باشیم. چنانچه نظر و پیشنهادی دارید یا تجربه مصرف هر یک از این ادویه ها را داشته اید، آن را با ما درمیان بگذارید.شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

3.5 12 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سارا
سارا
1 year ago

ممنونم ار مطالب مفیدتون .. اجرا می کنم به امید خدا انشالله اثربخش باشه برام