تگ های پوستی- skin tags

تگ های پوستی

 این زوائد پوستی،غده های نرمی  پوست، بسیار شایع می باشد اما باید بدانید که بی خطر می باشند.

مناطقی که تگ های پوستی بروز می کنند
مناطقی که تگ های پوستی بروز می کنند

تگ های پوستی بیشتر در بالای پلک ها،گردن،زیر بغل، کشاله ران و در سینه رخ می دهد. ممکن است حتی فردی در یک منطقه بیش از 100 تگ پوستی ممکن است داشته باشد. اغلب افراد با این نوع عارضه پوستی مواجه می باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افراد بزرگسال چاق بیشتر در معرض بروز تگ پوستی می باشند.  برداشتن تگ های پوستی مانع از بروز مجدد آنها نمی شود. حتی در مواردی افراد باید هر سه ماه برای از بین بردن این تگ ها اقدام کنند.

درمان تگ های پوستی می تواند شامل فریزینگ، یا گره زدن نخ به دور تگ می باشد که با این روش تگ های پوستی می افتند.

 

تگ های پوستی چیستند؟

تگ های پوستی، زوائد خوش خیمی و کوچکی می باشند که بر روی پوست ایجاد می شوند. رشد این زوائد کاملاً بی ضرر می باشد و تعداد آنها روی پوست افراد از 1 تا 100 عدد می تواند متفاوت باشد.مردان و زنان به یک اندازه مستعد بروز تگ پوستی می باشند. چاقی از جمله مواردی می باشد که با بروز تگ های پوستی ارتباط دارد.برخی از تگ های پوستی ممکن است خود به خود بیفتند و از بین بروند اما برخی دیگر نه.

نام پزشکی تگ های پوستی آکروچوردن – acrochordon  می باشد.

تگ های پوستی ممکن است همرنگ پوست و یا تیره تر باشند. اندازه برخی از تگ های پوستی ممکن است کوچک و اندازه سر سوزن باشد و برخی نیز بین 2 میلی متر تا 5 میلیمتر قطر دارند.

اگر تگ های پوستی  با خونریزی همراه بودند و یا رنگ های متعددی مثل قهوه ای، قرمز، سیاه و یا سفید و صورتی  داشته باشند باشد نمونه برداری انجام گیرد.

شواهدی مبنی بر اینکه تگ های پوستی می توانند مسری باشند وجود ندارد.

در حالی که زگیل ها که به وسیله ویروسی به نام پاپیلومای انسانی HPV ایجاد می شوند مسری می باشند، تگ های پوستی به نظر نمی رشد که به دلیل همین ویروس ایجاد شده باشند.

تگ های پوستی

برای مشاهده تگ ها زیر میکروسکوپ، آماده سازی خاص باید انجام شود. تگ های پوستی به وسیله هماتوکسیلین و ائوزین H&E رنگ آمیزی می شود. در زیر میکروسکوپ بافت بنفش رنگ نشان دهنده لایه اپیدرم  و هسته داخلی که به رنگ صورتی می باشد نشان دهنده لایه درم می باشد.لایه بیرونی پوست نشان می دهد که پوست رشدی بیش از حد طبیعی ( هایپرپلازی) داشته است. و معمولاً هیچ نوع مو، خال و … روی تگ های پوستی وجود ندارد.

با این که بیشتر تگ های پوستی خود به خود از بین می روند، اما تشخیص پزشکی برای روشن شدن دقیق همراه نبودن آن با سایر عارضه های پوستی می تواند کمک کننده باشد.

 

 

 

منبع:

medicinenet

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments