بهترین شامپوی ریزش مو

توجه! توجه! یک شامپوی خوب، اس ال اس ندارد!!!

توجه! توجه! یک شامپوی خوب، اس ال اس ندارد!!!

شامپو سالم

همه ی ما، خواهان موهای پر پشت و زیبا هستیم که شستشو، آن هم با شامپو را یکی از روش های رسیدن به آن می دانیم. اما، اکثرا از شامپوی کیفیت پایین  قیمت مناسب استفاده می کنیم!!! این شامپوهای قیمت پایین، دارای ماده ایی به نام “اس ال اس” هستند.

اس ال اس چیست؟ 

سوال اساسی این است که “اس ال اس” دقیقا چیست؟!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سولفات سدیم لوریل (SLS) و یا اس ال اس ، پس از آب ، ماده ی اصلی تشکیل دهنده بسیاری از شامپوها است. این ماده، ارزان تولید می شود و کف/فوم فراوان جهت تمیزی تولید می کند و به این دلیل در تولید شامپو، خمیر دندان، دهان شویه کاربرد فراوان دارد.

بدی اس ال اس چیست؟

اس ال اس، یک ماده تحریک کننده تهاجمی است که حتی در غلظت پایین هم باعث تحریک پوست می شود. اس ال اس دارای ماده ایی به نام “دی اکسان” است که به سختی در بدن شکسته می شود و باعث سرطان است. البته، در غلظت های پایین مورد استفاده در شامپو سرطان زایی آن کم است، اما تاثیر آن در طولانی مدت  هنوز در حال بررسی است.

از سوی دیگر، اس ال اس، تعادل بین مو و پوست سر را از بین می برد. پوست تمیز می شود ولی هم زمان آب هم از دست می دهد. روغن های طبیعی پوست شسته می شوند و پسماندی در فولیکول مو باقی می ماند که مانع رشد مو است.

چنانچه شامپو بدون اس ال اس باشد، مو حالتی کرکی و نرم پیدا می کند.

برخی تولید کنندگان ادعا دارند که اس ال اس موجود در مواد شوینده آنها طبیعی است، زیرا از نارگیل در تولید این محصولات استفاده شده است. اما، دلیل قانع کننده ایی جهت بی ضرر بودن این نوع اس ال اس نیز موجود نیست.

جایگزین اس ال اس چیست؟

جایگزین توصیه شده سولفا استات سدیم لوریل (SLSA)/ اس ال اس آ است. اگر چه این ماده را شبیه اس ال اس می دانند، اما فاقد سولفات و دیگر ویژگیهای منفی اشاره شده است.

اس ال اس آ، از نارگیل یا روغن نخل به دست می آید و با پوست سازگاری بیشتری دارد. مهاجم و تحریک کننده پوست نیست. و باعث بی آبی پوست نمی شود؛ هیدروفلیک/ آب دوست، حلال در آب، است به این معنی که پس از شستشو چیزی بر فولیکول مو باقی نمی ماند. از “دی اکسان” هم خبری نیست.

با این حال، در شامپوها استفاده فراوان ندارد به این دلیل که تولید آن گران قیمت است. پس، تنها در شامپوهای گران قیمت کیفیت بالا استفاده می شود!!!!!

امروزه، شامپوهای بدون اس ال اس بیشتر تولید شده و در دسترس هستند. نمونه هایی از آنها عبارتند از:

  • Regenepure DR
  • Regenepure NT
  • Revita Shampoo
  • Keratin Thickening Shampoo
  • Argan Oil Moisture Repair Shampoo
  • Dandrene

[divider]

نگارنده: شیرین قلی زاده

کلنیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments