درمان واریس

تمرین هایی جهت کاهش و پیشگیری از واریس

تمرین هایی جهت کاهش و پیشگیری از واریس

درصد بالایی از جمعیت جهان از رگ های واریسی یا در اصطلاح عام واریس رنج می برند. این درصد در بین مشاغلی که نیاز به ساعت ها نشستن در طول روز دارند، بیشتر است و این به دلیل گردش ضعیف خون است. واریس ممکن است دردناک باشد و سبب خستگی و تورم پا ها شود.

اگر چه واریس به صورت ژنتیکی ایجاد می شود، اما روش هایی برای پیشگیری یا کاهش درد و تورم ناشی از آن وجود دارد. در این مطلب به بهترین تمرین هایی اشاره کرده ایم که به شما در کاهش و پیشگیری از واریس کمک می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[toggle title=”پیاده روی” state=”open” ]

پیاده روی و درمان واریس

پیاده روی، ساده ترین و در عین حال موثر ترین تمرین به شمار می رود. برای رگ های واریسی، در حرکت بودن مداوم پا بسیار اهمیت دارد. پیاده روی همچنین به طور موثری گردش خون پا هایتان را بهبود می بخشد.

بهانه هایی مانند “وقت ندارم” یا ” حوصله ندارم” را فراموش کنید و به جای استفاده از آسانسور و پله برقی، از پله استفاده کنید. چنانچه محل کارتان با منزل تان فاصله ای ندارد، به جای استفاده از اتومبیل، پیاده به محل کارتان بروید. گهگاهی برای قدم زدن به بیرون از منزل بروید. انجام روزانه این فعالیت ها، نتیجه فوق العاده ای در بر دارد و به شما کمک می کند حس بهتری داشته باشید و گرفتگی پا هایتان کمتر شود. آنچه که در نهایت حاصل می شود، پیشگیری از شکل گیری رگ های واریسی جدید است.[/toggle]

[toggle title=”دوچرخه سواری” state=”open” ]

دوچرخه سواری و واریس

دوچرخه سواری، یک تمرین ویژه جهت کاهش و پیشگیری از واریس محسوب می گردد. این ورزش همچنین یکی از بهترین تمرین ها رفع خستگی پا ها می باشد.

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست های خود را در اطراف بدن تان قرار دهید یا در اگر دوست دارید آن ها را زیر باسن تان قرار دهید تا از وارد آمدن فشار به کمر جلوگیری شود. پاها یتان را بالا ببرید و مانند زمانی که روی دوچرخه نشسته اید، رکاب بزنید.

هر چه پا هایتان را بالا تر نگه دارید، گردش خون تان بیشتر افزایش می یابد. هر چه پا ها به سطح زمین نزدیک تر باشد، به عضلات شکم تان بیشتر فشار می آید.[/toggle]

[toggle title=”بالا نگه داشتن پا جهت بهبود گردش خون” state=”open” ]

بالا نگه داشتن پا برای واریس

بر خلاف بلند کردن پایی که معمولا جهت تقویت عضلات ران و باسن در باشگاه انجام می دهید، این روش بالا نگه داشتن پا جهت بهبود گردش خون در سراسر پا طراحی و هدف گذاری شده است که از ایجاد رگ های واریسی نیز پیشگیری می کند.

به پشت روی زمین دراز بکشید و دست های خود را زیر باسن تان قرار دهید. یک بار پای راست تان را بالا ببرید و آن را در همان حالت نگه دارید و پای چپ تان را به عنوان حمایت کننده روی زمین قرار دهید تا شکلی شبیه L ایجاد شود. پا را تا زمانی که گردش خون را در ران خود احساس کنید، بالا نگه دارید. بار دیگر این کار را روی پای چپ تان تکرار کنید.

جهت تکمیل این تمرین در حالی که همچنان دراز کشیده اید، این کار را مجددا تکرار کنید؛ اما این بار در مقابل دیوار. هر دو پا را همزمان بالا ببرید و آن ها را به دیوار تکیه دهید. مجددا شکلی شبیه L ایجاد کنید. برای مدتی در همان حال بمانید تا گردش خون در پا های تان به جریان بیافتد.

یکی دیگر از تمرین های مفید جهت کاهش واریس این است: در حالی که پنجه پا هایتان را بالا نگه داشته اید، صاف روی پنجه پا بنشینید. برای 5 ثانیه در همین حال بمانید، بدن خود را ریلکس کنید، سپس مجددا این حرکت را تکرار کنید. این تمرین، روشی عالی برای کاهش واریس است و شما می توانید آن را تقریبا در همه جا انجام دهید. این تمرین همچنین مانع از ترکیدن رگ های واریسی می گردد. چنانچه از واریس رنج می برید، توصیه می شود از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کنید.[/toggle]

[toggle title=”خم کردن مچ پا و زانو” state=”open” ]

خم کردن مچ پا و زانو

به پشت روی زمین دراز بکشید و به آهستگی زانو تان را بلند کنید و آن را به قفسه سینه تان نزدیک کنید و همزمان مچ پای تان را نیز خم کنید. در حالی که در این پوزیشن قرار دارید، مچ پای تان را چندین بار بچرخانید. سعی کنید این کار را آهسته و با قدرت انجام دهید. اجازه ندهید پای تان آویزان شود. این کار را روی پای دیگرتان نیز انجام دهید و به طور متناوب، چندین بار این تمرین را تکرار کنید. [/toggle]

 

نکات بیشتر جهت پیشگیری از واریس

از آنجایی که واریس توسط عوامل ژنتیکی ایجاد می شود، هیچ روش اثبات شده ای جهت پیشگیری قطعی از آن وجود ندارد. با این حال، بهبود گردش خون و تقویت عضلات، خطر پیشرفت آن را کاهش می دهد و از پیامد های آن می کاهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، نکات ریزی وجود دارد که به شما در کنترل واریس کمک می کند:

  • اجتناب از اضافه وزن
  • دنبال کردن برنامه غذایی سرشار از فیبر و کم نمک
  • اجتناب از پوشیدن کفش پاشنه بلند
  • بالا نگه داشتن پا ها در هر زمان ممکن
  • نینداختن پا روی پا حین نشستن

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://health.onehowto.com/article/the-4-best-exercises-to-prevent-and-reduce-varicose-veins-5454.html” ]لینک مطلب[/button]

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments