تغییرات پوست به دلیل بیماری کبدی

قرمزی بر روی قفسه سینهزردیقرمزی کف دست

 

آنگیوماس عنکبوتی

به دلیل ظاهر عنکبوتی شکل به این نام خوانده میشود ،در همه بدن مخصوصا در صورت ، گردن ، قفسه سینه ، بازوها ، دستها و شکم این حالت رگ های خونی یافت میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیشتر این حالت های رگ های خونی که به صورت عنکبوتی بر روی پوست ایجاد میشود به دلیل مشکلات کبدی و بالا رفتن سطح استروژن است . در مطالعه ای که بر روی 82 بیمار مبتلا به مشکلات کبدی انجام شد تعداد قابل توجهی از آنها الکل مصرف می کردند .

علائم سرطان کبد

این مشکل پوستی در کودکان سالم و بزرگسالان نیز به تعداد کم دیده شده است مخصوصا در زنان باردار به دلیل تغییر در سطح هورمون زنانه استروژن شایع تر است .

 

اریتم پالمار

 

بیماران با مشکلات کبدی که الکل نیز مصرف می کنند ممکن است پوست کف دست انها قرمز شود. این حالت  گاهی اوقات در دوران بارداری به دلیل همان تغییرات هورمونی ،طبیعی مشاهده شده است.

 

کاپوت مدوزا 

فشار بالا در سیستم وریدی در کبد منجر به فشار بالا در سیستم وریدی در نقاط دیگر بدن از جمله رگهای اطراف ناف نیز میشود. این اسم بر اساس اسطوره یونانی که یک زن زیبا که نفرین شده بود و موهای خود را از دست داده بود نام گذاشته شده است.

 

زردی

پوست و صلبیه چشم اغلب بیماران کبدی که الکل هم مصرف می کنند به رنگ زرد تبدیل میشود. زرد رنگی به دلیل بیلی روبین می باشد، متابولیسم بیلی روبین در بیماری حاد و مزمن کبد دچار اختلال میشود که البته با بهبود عملکرد کبد، زردی نیز برطرف میشود.

 

منبع :

www.dermnetnz.org/reactions/alcohol

1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments