تشخیص و درمان کاندیدیازیس

کاندیدیازیس پوستیتشخیص کاندیدیازیس

پزشک در اغلب موارد می تواند با نگاه کردن به ظاهر پوست، ابتلا به عفونت کاندیدایی را تشخیص دهد. اما در برخی موارد پزشک ممکن است برای اطمینان از تشخیص خود، از شما به وسیله سواب نمونه بگیرد و به آزمایشگاه بفرستد. در اکثر موارد آزمایش ها حتی اگر به طور قطعی وجود عفونت کاندیدیازیس را شناسایی نکنند اما  بروز قارچ را تشخیص می دهند. برای تشخیص قطعی نوع قارچ نیاز به تست های خاص و ویژه می باشد که پزشک می تواند شما را هدایت کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

درمان

بهداشت مناسب اولین و مهمترین مورد برای اقدام به درمان عفونت کاندیدیازیس می باشد. که می تواند شامل شستشوی منظم پوست و خشک کردن آن برای جلوگیری از محیط مرطوب روی پوست باشد.

رژیم غذایی کم قند می تواند در روند درمان عفونت کاندیدیازیس نقش داشته باشد، بنابراین برخورداری از سطح مطلوب قند خون بخصوص اگر به دیابت مبتلا می باشید اقدامی مفید در درمان کاندیدیازیس می باشد. در این مورد حتماً سعی کنید دستورات پزشک را به درستی دنبال کنید.

پزشک ممکن است استفاده از یک کرم ضد قارچ را برای کاهش توسعه کاندیدیازیس تجویز کند، در اغلب موارد نیاز به مصرف داروهای ضد قارچ خوراکی نیاز نمی شود، با این حال اگر عفونت کاندیدیازیس در دراخل بدن، از جمله گلو، دهان، مهبل رخ داده باشد مصرف داروهای خوراکی نیاز خواهد بود.

در مورد عفونت دهانی ، ممکن است پزشک  قرص فلوکونازول (بلعیدنی)  را تجویز کند. کلوتریمازول و نیستانین (قرص مکیدنی) نیز از دیگر داروها یی که می باشد که به طور معمول برای کاندیدیازیس دهانی تجویز می شود.

برای کاندیدیازیس در ناحیه مهبل، کرم کلوتریمازول تجویز می شود، که هر روز باید پنج گرم از آن با کاردک مخصوص خود  کرم به مدت 7 تا 14 روز  استفاده شود.

شیاف کلوتریمازول که در دو شکل 100 میلی گرمی تا500 میلی گرمی موجود می باشد. درمان دیگر کاندیدیازیس مهبلی می باشد، 100 میلی گرمی این شیاف یک بار در روز به مدت 7 روز، 200 میلی گرمی یک بار در روز به مدت 3 روز و 500 میلی گرمی آن تنها یک بار مورد استفاده قرار می گیرد.

کرم و شیاف میکونازول نیز برای کاندیدیازیس مهبلی تجویز می شود. که دقیقاً روش و مقدار مورد مصرف آن مثل کلوتریمازول می باشد.

 

منبع:

healthline

.aidsmeds

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments