تشخیص و درمان پمفیگوئید

پمفیگوئیدتشخیص پمفیگوئید

پزشک نسبتاً به راحتی می تواند با بررسی تاول ها پفیگوئید را تشخیص دهد، با این حال برای تجویزدرمان مناسب ، نیاز به انجام آزمایش وجود دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پزشک ممکن است، به شما بیوپسی تجویز کند به این نحو که نمونه کوچکی از پوست از منطقه آسیب زده برداشته می شود. تکنسین آزمایشگاه نمونه ای از آنتی بادی های که سیستم ایمنی مشخصاً برای سیستم ایمنی بدن برای پفیگوئید می سازد را تست می کند، این آنتی بادی ها ممکن است با خون شما نیز تشخیص داده شود، بنابراین ممکن است نمونه کوچکی از خون شما نیز کشیده شود.

 

درمان

پمفیگوئید قابل درمان نمی باشد، اما درمان در موارد خفیف آن موفقیت آمیز می باشد. در موراد خفیف، کرم کورتیزون موضعی، معمولاً مشکل را حل می کند،اما در موارد شدید دوزهای بالاتر مصرف استروئید های تجویز می شود، مصرف کورتیکو استروئیدها، هم به شکل موضعی و هم خوراکی آن، می تواند اولین گزینه درمانی از طرف پزشک باشد. این داروها به کاهش التهاب تاول و تسکین خارش کمک می کند. با این حال، این داروها نیز می تواند با عوارض جانبی جدی همراه باشد به خصوص اگر برای طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین پزشکان توصیه می کنند بعد از برطرف شدن تاول ها مصرف کورتیکو اسید ها را قطع کنید.

از دیگر درمان های پمفیگوئید، داروهایی می باشد که سیستم ایمنی را تضعیف می کنند،از جمله آزاتیوپرین(Imuran) و مایکلوفنولات-  (Cellcept)  متوترکسات- (Rheumatrex).  آنتی بیوتیک های خاص، از قبیل تتراسایکیلین نیز ممکن است  برای کاهش التهاب و عفونت تجویز شود.

در موارد شدید بیماری تزریق ایمونوگلوبین وریدی انجام می شود که معمولاً به شکا ماهانه تجویز می شود.

 

منبع:

healthline

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments