ترکیبات جدید برای درمان گلیکوزیله شدن (فرایند پیری پوست بر اثر مصرف قند)

مقابله باپیری

وقتی با یک روش جدید برای درمان فرایند پیر شدن پوست برخورد می کنم، خیلی هیجان زده می شوم. خوشبختانه این امر همین اواخر اتفاق افتاد، زمانی که با محصول بهداشتی مراقبت از پوست به نام MEG 21 در یک برنامه ی تجاری آشنا شدم.

MEG 21 یک خط جدید برای مقابله با پیری پوست می باشد که تاثیرات مضر گلیکوزیله شدن را هدف قرار می دهد. گلیکوزیله شدن یکی از مهم ترین دلایل پیری پوست است (دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارند.). به هرحال متوقف کردن گلیکوزیله شدن آسان نیست و ترکیباتی وجود دارند که آن را به طر موثر درمان می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به ندرت با مسائل و مباحثی در مورد ترکیبات مهار کننده ی گلیکوزیله شدن روبرو شده ام، به همین خاطر از کشف MEG 21  بسیار هیجان زده شدم و به تازگی با کاشف آن صحبت کردم.

ترکیبات اصلی MEG 21: سوپلامین

MEG 21 توسط دکتر آنت تبیا و یک تیم پزشکی در مرکز پزشکی فیلدلفیا که تحقیقات آکادمیک سرطان انجام می دهد، ارائه شد.  دکتر تبیا مدت زمان زیادی است که متخصص تحقیقات در مورد سرطان می باشد. طی تحقیقاتی در مورد سرطان یک آنزیم دخیل در بیماری های کلیوی ناشی از دیابت و سرطان کلیه کشف شد. این آنزیم F3k نامیده می شود و تولید شکر سمی در بدن می کند. این شکرهای سمی مسیر التهاب را فعال می سازند. در پوست التهاب باعث انواع مشکلات، از جمله پیری زودرس، می شود.

در هنگام بررسی این مسیر در بیماران سرطانی ترکیباتی را کشف کردند که آنزیم F3K را متوقف می سازد. به طور تصادفی کشف کردند که این ترکیبات همان تاثیر را بر روی پوست دارد. این ترکیب کشف شده سوپلامین نامیده می شود که ترکیبی جادویی برای درمان گلیکوزیله شدن است.

کشف های علمی در دیگر زمینه های علمی، مانند پزشکی و فیزیک، که مسیری به مراقبت های پوستی می یابند، بسیار خوشایند هستند. قبل از اینکه در مورد کرم های جدید سوپلامین و MEG 21 صحبت کنم، اجازه بدهید که مرور سریعی بر گلیکوزیله شدن داشته باشیم.

تاثیر گلیکوزیله شدن بر پوست

قند و پوست

گلیکوزیله شدن اشاره به چسبیدن قند به کلاژن یا الاستین ( که هر دو پروتئین هستند) دارد. وقتی قند و کلاژن به یکدیگر می چسبند، فیبرهای کلاژن سفت و شکننده می شوند. این کلاژن تغییر شکل می دهد و دیگر شکل اولیه ی خود را ندارد. این کلاژن دیگر کاربردی نداشته و آسیب دیده و غیرقابل بازگشت است. وقتی که کلاژن و الاستین آسیب می بینند، پوست چروک شده و شل می شود.

در صورت آسیب دیدگی کلاژن چه اتفاقی برای پوست می افتد؟

همانطور که حدس می زنید، این امر نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. گلیکوزیله شدن کلاژن باعث فروریختن ماتریس های پوستی (ماتریکس های خارج سلولی) می شود، که این ماتریس ها سیستم مهمی در محافظت از پوست هستند. در صورت فروریختن این سیستم حجم مایعات در کلاژن و الاستین پوست کاهش می یابد. این مایع در واقع ژلی است که از آب، گلیکوزآمینوگلیکان ها، پروتئوگلیکان و گلیکوپروتئین ها تشکیل می شود. این ژل باعث پف کردن و چاق شدن پوست می شود.

وقتی حجم این ژل کاهش می یابد، آب پوست کم شده و پوست چاقی و حالت پف کردگی خود را از دست می دهد.

نتیجه ی گلیکوزیله شدن کلاژن در پوست چیست؟ چروک شدن، شل شدن، استحکام کمتر و تن زردرنگی.

چه زمانی گلیکوزیله شدن اتفاق می افتد؟

Young beautiful female choose  from sweet cake and red apple

زمانی که قند در بدن وجود داشته باشد، به ویژه زمانی که غذاهایی حاوی پروتئین و قند که در دمای بالا پخته می شوند، مصرف می کنید. به عنوان مثال گوشت کبابی با سس شیرین و تخم مرغ کاستارد و بسیاری دسرهای دیگر. به همین دلیل اجتناب از غذاهای حاوی قند برای پوست بهتر است. علاوه بر کمکی به پوست می کند، برای سلامت جسم نیز خوب است. مقدار بالای قند در بدن باعث افزایش سطح انسولین و بروز دیابت می شود.

البته حذف کامل قند از رژیم غذایی نیز کار درستی نیست. این کار نیز برای بدن مضر است. مهم نیست چه غذایی می خوریم، ما همیشه با مقداری قند سمی در پوست خود کار خود را پایان خواهیم داد. علاوه بر این بدن قند را از طریق سوخت و ساز طبیعی نیز تولید می کند.

محصولات بهداشتی پوست که می توانند گلیکوزیله شدن را متوقف کنند بسیار مفید هستند. اگر بتوانید میزان قند سمی را کاهش دهید، کلاژن آسیب دیده ی کمتری خواهید داشت و این امر نیز به این معناست که پوست شما دارای استحکام بیشتری خواهد بود و تپل تر و مرطوب تر باقی خواهد ماند.

سوپلامین چه کاری در پوست انجام می دهد؟

ترکیب سوپلامین تشکیل شده از:

  • مگلومین – قند آمینه
  • آرژینین – اسید آمینه ی طبیعی

سوپلامین دو کار انجام می دهد:

  1. سوپلامین تولید قند سمی را متوقف می کند. این امر مانع التهاب می شود.

مگلومین آنزیم مهار کننده است. مگلومین آنزیم F3K را جذب می کند ( F3K آنزیمی است که قند سمی رتولید می کند.). همان طور که معلوم است، آنزیم F3K مگلومین را به قند ترجیح می دهد. بنابراین وقتی مگلومین وجود داشته باشد، هرگز شکر سمی تولید نمی شود، بنابراین مگلومین به عنوان یک گمراه کننده عمل می کند.

وقتی قند سمی تولید نمی شود، فرایند التهاب پوست نیز متوقف می شود. التهاب یکی از چندین مراحل مختلف دیگر است. زمانی که التهاب اتفاق می افتد، موادی که باعث ایجاد یک چرخه ی مضر و آسیب رسان می شوند، تولید می شوند.

التهاب پوست را پیر می کند. این مسئله بسیار پیچیده بوده و نمی توان به راحتی از آن گذشت، بنابراین اکنون به آن نمی پردازم.

  1. سوپلامین شکر سمی تولید شده را خنثی می کند.

آرژنین با چسبیدن به قند سمی تولید شده آن را خنثی می کند. بنابراین قبل از اینکه قند سمی بتواند کلاژن را تحت تاثیر قرار دهد، تحت تاثیر آرژنین قرار می گیرد.

کرم نرم کننده و درخشان کننده ی MEG 21

MGE21

نرم کننده و درخشان کننده از محصولات اصلی MEG 21 هستند. این کرم مرطوب کننده و نرم کننده ی قوی می باشد که در یک پمپ بدون هوا قرار می گیرد. این کرم در هرکدام از موقعیت های زیر موثر است:

  1. روی پوست خود خطوط یا چروک هایی دارید که قصد از بین بردن آنها را دارید (یا قصد پیشگیری از چروک شدن پوست را دارید.).

از آنجایی که سوپلامین تاثیرات گلیکاشن را اصلاح کرده و از آنها پیشگیری می کند، برای بهبود چین و چروک ها موثر است. تاثیر این محصول طی 28 روز مشخص می شود.

این ترکیبات در یک بسته بندی خاص برای انتقال قرار گرفته است که نفوذ آن به داخل پوست را به شدت افزایش می دهد. همچنین این ترکیب به مدت 24 ساعت تا 48 ساعت در پوست فعال می ماند. این زمان در دنیای مراقبت از پوست زمان بلندی است. من از این کرم بر روی پیشانی خود استفاده کردم ( جایی که خطوط پیشانی وجود دارد.)

  1. شما دارای پوست خشک هستید و نمی توانید کرمی را پیدا کنید که به اندازه ی کافی پوست را مرطوب کند.

چه تعداد از شما به دنبال مرطوب کننده ای هستید که پوست شما را به خوبی مرطوب نگاه می دارد. افراد داری پوست خشک همیشه نمی توانند مرطوب کننده ی خوبی پیدا کنند.

اینجا کرمی را بررسی می کنیم که دارای ویژگی مرطوب کنندگی خوبی است بدون اینکه احساس سنگینی روی پوست خود داشته باشید. پوست برای مدت زمان طولانی تری مرطوب می ماند و به خاطر گلیکوزیله نشدن کلاژن، پوست بیشتر پف می کند و چاق تر به نظر می رسد.

پوست من از نوع معمولی خشک است که در زمستان خشک تر می شود. طبیعتا وقتی از یک کرم استفاده می کنم، پوست در 2 یا 3 ساعت اول به خوبی مرطوب است. پس از چند ساعت نیاز به کرم بیشتری خواهم داشت. با این کرم نرم کننده و روشن کننده پوست برای مدت طولانی تری مرطوب خواهد ماند.

  1. شما دارای پوست حساس هستید یا اینکه پوستتان گاهی ملتهب می شود.

اگر پوست شما حساس است و یا اینکه به راحتی آسیب می بیند، در حقیقت مستعد التهاب می باشد. سوپلامین می تواند با متوقف کردن قند سمی از فعال شدن التهاب جلوگیری کند. این کرم می تواند پوست را تغذیه کرده و آن را مرطوب نگاه دارد. این امر علائم را نیز کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که این کرم یک کرم زیبایی با نرم کنندگی بالا و بافت ابریشمی نیست. اما دارای اهمیت پزشکی و محصولی دارای کیفیت حرفه ای و مقدار بالای سوپلامین و سیستم انتقال عالی می باشد. این تمت چیزی است که در نهایت نیاز می باشد. غلظت این کرم به اندازه ی مومیایی نیست، اما به هرحال از خیلی کرم های دیگر غلیظ تر می باشد. اگر پس از استفاده از این کرم به پوست خود دست بزنید، فقط کمی احساس چسبندگی روی پوست خود می کنید، اما نه به شکلی بد و نامطلوب. من این حالت را دوست دارم و فکر می کنم تمام افرادی که دارای پوست خشک هستند نیز این حالت را دوست داشته باشند.

[divider]

کلیننیک فوق تخصصی پوست، لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments