ترکهای پوستی ، علل و درمان

ترک پوستی

 ترکهای پوستی یا استریا به صورت رگه های خطی بر روی پوست  به صورت عمودی ظاهر می شوند .  در ابتدا به صورت خطوط قرمز رنگ بوده و سپس کمرنگ و سفید به نظر می رسند. ترکها بیشتر در نزدیکی زیر بغل، بر روی ران، شکم، قفسه سینه، و کشاله ران ایجاد می شوند .

چه چیزی باعث ایجاد ترکهای پوستی می شود؟

به نظر می رسد آسیب به فیبرهای الاستیک درم (لایه های عمیق تر پوست) همراه با التهاب  باعث بروز تغییرات اسکار مانند می شود و در ظاهر شبیه به کشش های فیزیکی  بیش از حد پوست می باشد. برخی از موقعیتها  و شرایط خاص پوست را مستعد ایجاد ترک می کنند که عبارتند از افزایش سریع و بیش از حد در توده بدن، استفاده بیش از حد از داروهای گلوکوکورتیکوئید موضعی یا سیستمیک (استروئید)، بیماری کوشینگ (تولید بیش از حد گلوکوکورتیکوئیدها توسط غده آدرنال)، سن بلوغ، سندرم مارفان و سندرم اهلرز-دانلوس (دو بیماری ژنتیکی نادر) ، ایمپلنت بیش از حد بزرگ پستان و بارداری.

افزایش وزن سریع و بارداری شایع ترین علت بروز ترک پوست می باشد.

علائم و نشانه های بروز ترک پوست چیست؟

استریا به ندرت دردناک یا خارش دار می باشد. آنها علائم سخت تولید نمی کند. در ابتدا به صورت رگه های قرمز رنگ خطی بروز کرده و سپس تبدیل به خطوط سفید می شوند.

چگونه ترکهای پوست را تشخیص دهیم؟

از آنجا که ترکهای پوست بسیار رایج هستند، بسیاری از افراد با ظاهر آن آشنا هستند و به راحتی توسط افراد عادی و پزشکان قابل شناسایی می باشد.

درمان ترکهای پوستی چیست؟

طیف گسترده ای از درمان برای ترکهای پوستی وجود دارد، اما هیچ یک از آنها به اندازه پیشگیری از ایجاد ترک پوستی موثر نمی باشد. به طور کلی به نظر می رسد کرم یا پماد در کاهش ظاهر ترکهای پوستی چندان موثر نمی باشد. استفاده از روش های جدید فیزیکی مانند لیزر و رادیوفرکوئنسی (RF) اثرات بهتری در کاهش این ترکها و محو شدن آنها دارد.

آیا داروهای خانگی برای ترکهای پوست وجود دارد؟

خیر، هیچ مدرکی وجود ندارد که داروهای خانگی می تواند ترکهای پوست را از بین ببرد.

منبع:

http://www.medicinenet.com/

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments