تراشیدن چه تاثیری بر مو می گذارد؟

تراشیدن مو های زائد

سوال:

آیا شیو کردن و تراشیدن موها باعث ضخیم تر شدن موها در هنگام رویش مجدد می شود؟ آیا بهتر نیست تا مو های بدن را موم و یا وکس کنیم؟

پاسخ متخصصین به تراشیدن موهای بدن:

دکتر آررنولد آر. اوپنهم در این مورد می گوید:” مطالعات نشان داده است که شیو کردن و تراشیدن موهای بدن هیچ تاثیری بر ضخیم شدن و پر پشت شدن موهای بدن ندارد. به این دلیل که فولیکول ها و ریشه های مو در سطح زیرین پوست قرار دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دلیل تیرگی و ضخامت موها در بدن خانم ها به دلیل هورمون های بدن آن ها ست و دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد.

در پایان باید اینگونه بگویم که موهایی که تراشیده می شوند در رویش خود دچار اختلالاتی می گردند و کمی تیز تر و ضخیم تر به نظر می رسند. ”

دکتر خاور نصیر می گوید: ” این یکی از باور های غلط مردم است که نمی توان از ذهن آن ها خارج نمود.

مهم نیست که ما با موهای سطح پوست چه می کنیم بلکه مهم ریشه ها و فولیکول های مویی است که در عمق پوست قرار دارد. یکی دیگر از موارد مهم در رشد موهای زائد بدن ژنتیک است.

تنها تفاوتی که پس از رویش مجدد در موهای شیو شده می توان احساس کرد، حس ضخامت آن ها ست که تنها برای مدتی طول می کشد. اما سایز و ضخامت این موها مانند گذشته است.

شیو و تراشیدن مو قبل از لیزر موهای زائد بسیار مهم است چرا که خطر سوختگی پوست به حداقل می رسد.”

دکتر جسیکا جی. کرنت در این باره می گوید:” اگر موهای بدن را بدون هیچ مشکلی رها کنیم و به حال خود بگذاریم، این موها ی نوک و سری نازک و به رنگ روشن دارند، حال اگر آن را بتراشید و شیو کنید این قسمت روشن حذف می شود و در رویش مجدد، نوک مو نیز به رنگ تیره خواهد بود. در نتیجه مو تیره تر و ضخیم تر به نظر می رسد، که اینطور نیست. از تراشیدن موهای بدن نهراسد.”

دکتر گری موتیکی در این رابطه اینگونه می گوید که: ” این باور غلط در میان افراد زیادی وجود دارد که تراشیدن و شیو کردن مو سبب ضخیم تر شدن و رشد سریعتر و تراکم مویی می شود. ظاهر موها و رشد آن ها به ژنتیک افراد وابسته است و نه روش و متدی که موها از سطح پوست برداشته می شوند. مو به دو دلیل با تراشیده شدن ضخیم تر به نظر می رسد 1) مویی که تا کنون تراشیده نشده باشد، دارای نوکی روشن و نازک است که ظریفتر به نظر می رسد، 2) این مو به این دلیل که در طول مدت طولانی تحت تاثیر نور خورشید و شرایط محیطی قرار گرفته است رنگی روشن تر دارد و به گونه ای محو و مات است. وکس کردن موها بسیار دردناک است و موقتی، برای رسیدن به نتیجه ای دائمی لطفا به لیزر موهای زائد نیز فکر کنید.”

دکتر مایکل لا می گوید: ” وکس کردن دردناک است و برای پوست خطراتی را به همراه دارد. گاهی وکس کردن مو سبب سوختگی پوست می شود. اما لیزر موهای زائد بسیار ایمن، موثر و راحتر از وکس کردن است.

انتخاب یک پزشک ماهر در انجام این کار بسیار مهم است.”

دکتر ادوارد ای. دیکرسون در این باره می گوید:” نه این تنها باوری اشتباه از سوی مردم است. شیو و تراشیدن موها هیچ رابطه ی مستقیمی با رشد سریع و تراکم موها ندارد و حتی تغییری در ضخامت مو ایجاد نمی کند. ریشه ها و فولیکول های مو در زیر سطح مو هستند، حال آنکه تراشیدن مو در سطح پوست انجام می شود و هیچ ربطی به تراکم بیشتر موها ندارد. این ریشه و فولیکول مو است که ویژگی هایی مانند ضخامت و یا رنگ و سرعت رشد را به مو نسبت می دهد.

بی پروا موهای بدن خود را بتراشید.”

دکتر سونیا بدرشیا در این مورد می گوید:” برخلاف تصور اکثر مردم تراشیدن موها سبب افزایش حجم و سایز موها نمی شود. در حقیقت تراشیدن مو سبب رویش تازه و مجدد موها می شود. اما چه کسی میتواند منتظر رویش مجدد آن ها بشود؟

اکثر پزشکان راهی بهتر و به صرفه تر در زمان و هزینه را به شما پیشنهاد می کنند. که آن لیزر موهای زائد است. این روش بسیار سریع ، ایمن، و دائمی است. و برای هر نوعی از پوست لیزری تعبیه شده است.”

دکتر بنجامین برنکین می گوید:” شیو و تراشیدن موها به هیچ عنوان بر ریشه ی مو تاثیری ندارد. چرا که ریشه ها در عمق قرار دارند و ما تنها با شیو کردن بر سطح پوست تاثیر می گذاریم، چند لحظه به این موضوع فکر کنید.”

لینک منبع

محقق: میترا کرمانیان

پاسخ سوالاتتان را در این راستا از ما بخواهید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments