تاثیرات نوشیدن الکل بر روی پوست!

نوشیدن الکل و پوست

همه ما برای داشتن پوستی صاف و سالم سروم ها و کرم های مختلفی را امتحان می کنیم، اما با وجود تمام این تلاش ها اقدامات آسیب رسان زیادی انجام می دهیم و خواسته یاناخواسته به پوست خود صدمه می زنیم. یکی از این کارهای آسیب رسان نوشیدن الکل است، الکل علاوه بر بخش های دیگر بدن به پوست هم آسیب زیادی می زند.

در واقع الکل یکی از بدترین ترکیباتی است که باعث از بین رفتن پوست می شود. نوشیدن الکل باعث پیری زودرس پوست می شود. اما چرا نوشیدن الکل باعث پیری پوست می شود. در ادامه به علل و چگونگی تاثیر الکل بر روی پوست را بررسی می کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کم آب شدن بدن

نوشیدن الکل باعث کم آبی بدن می شود. الکل بر روی غشاء مخاطی پانکراس، کبد و پوست تاثیر می گذارد. اولین تاثیر ناشی از الکل کم آب شدن بدن و پوست است. الکل در واقع تمام مایعات را از پوست دور می کند. اگر به خانمی که 20 یا 30 سال است سابقه نوشیدن الکل دارد، نگاه کنید متوجه خواهید شد که پوست وی داری چروک های ریز بیشتری است که ناشی از کم آب شدن پوست است.

التهاب

الکل باعث التهاب بافت های پوست می شود، به علاوه الکل منجر به بروز واکنش هیستامین در پوست می شود که قرمزی و گرگرفتگی پوست را در پی دارد. در ابتدا این قرمزی موقت خواهد بود، اما پس از گذشت زمان و نوشیدن های مداوم قرمزی پوست دائمی خواهد شد.

اگر نوشیدن الکل را ترک کنید، پوست نیز مانند دیگر اندام خود را بازسازی خواهد کرد، اما با این حال بازسازی پوست بستگی به میزان آسیب وارد شده به پوست دارد. اگر کلاژن پوست آسیب دیده باشد، ترمیم آن سخت خواهد بود.

تخریب مواد غذایی

نوشیدن الکل باعث از بین رفتن مواد غذایی ضروری و مورد نیاز بدن می شود و نوشیدن الکل بیشتر باعث از بین رفتن بیشتر مواد غذایی می شود. بسیاری از مواد غذایی منابع اکسیژن بدن محسوب می شوند، به ویژه برای پوست و کمبود اکسیژن در پوست باعث ضعیف شدن پوست در مقابل رادیکال های آزاد موجود در محیط می شود.

از بین رفتن ویتامین A که با نوشیدن الکل اتفاق می افتد، عواقب بدی بر روی پوست خواهد داشت. ویتامین A برای عملکرد درست، محافظت و سلامت پوست ضروریست. کاهش ویتامین A پوست را نسبت به باکتری ها حساس تر می کند، علاوه بر اینکه ضخامت پوست را کاهش می دهد. ویتامین A به ترمیم و بازسازی پوست، یعنی جایگزین شدن سلول های مرده با سلول های جدید، کمک می کند. جایگزین شدن سلول های جدید به جای سلول های مرده باعث ایجاد پوستی صاف و روشن تر می شود.

شکسته شدن مویرگ ها و قابل مشاهده شدن آنها

قرمزی پوست که بر اثر نوشیدن الکل رخ می دهد، ممکن است بر اثر شکستن مویرگ ها و قابل مشاهده شدن آنها بدتر شود. نوشیدن زیاد الکل منجر به گشاد شدن مویرگ ها و در نهایت پاره شدن آنها می شود. در نتیجه رنگ پوست قرمز شده و موریگ ها قابل مشاهده می شوند که این مشکل در اطراف بینی و روی گونه ها بیشتر مشاهده می شود. برخی افرادی که زیاد الکل می نوشند بینی آنها کمی بنفش رنگ به نظر می رسد.

ارتباط بین کبد و پوست

همه ما می دانیم که الکل آسیب زیادی به کبد می رساند. آسیب دیدن کبد باعث می شود این اندام حیاتی نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. به علاوه الکل در کبد باعث می شود بافت زخم یا کلاژن بد رشد کند که تمام اینها تاثیرات بدی روی پوست خواهند داشت.

اگر عادت به نوشیدن الکل دارید، بهتر است بدانید آسیب های زیادی به بخش های مختلف بدن خود از جمله پوستتان می زنید. بهتر است پس از نوشیدن الکل مایعات زیادی بنوشید تا خطر کم آبی بدن را به حداقل برسانید. آسیب ناشی از الکل ممکن است برگشت ناپذیر باشد.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.leaf.tv/articles/effects-of-alcohol-on-skin/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید