تاثیرات شگفت انگیر ليزر اكسمر (excimer laser ) در درمان لک و پیس های پوستی

 اثربخشی لیزر اکسمر در درمان بیماری برص

یکی از بیماری‌ های پوستی که از مدت‌ها پیش بشر آن را شناخت و تحت عنوان‌های مختلف از آن یاد کرد، بیماری “برص” یا همان “لک و پیس” می ‌باشد که در اصطلاح علمی‌ به آن “ویتیلیگو” می ‌گویند. انسان‌های اولیه این بیماری را نوعی جذام میدانستند و متاسفانه با بیماران مبتلا مانند بیماران جذامی‌ رفتار می کردند و آن ها را از خود طرد می‌ کردند و این بیماران مجبور بودند تا آخر عمر تنها زندگی کنند. این در حالی است که برص یک بیماری “خود ایمنی” است که در آن بدن بر علیه خودش شروع به مبارزه می ‌کند، یعنی رنگدانه پوست به عنوان یک ماده خارجی به حساب می ‌آید و بدن سعی می ‌کند رنگدانه‌های خودش را از بین ببرد و نتیجه این می‌ شود که در نقاطی از بدن لکه‌ هایی کاملا سفید که فاقد رنگدانه هستند ایجاد می ‌شود.

***ليزر اكسمر (نوعي ليزر گازى كه تپش هاى نيرومندى از برتابش فرابنفش را از خود ساطع ميكند و در پزشكي و صنعت كاربرد دارد)

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر اکسمر (The excimer laser ) یکی از بهترین شیوه های نوین زیبایی موثر در درمان لک و پیس پوستی حداقل برای افراد تیره پوست شناخته شده است. تاکنون روش درمانی مطمئن و ایمنی  معرفی نشده است که بتواند در سرعت و کیفیت عمل به پای لیزر اکسمر برسد.

لیزر اکسمر

در حالی که لیزر اکسمر در بهبود شرایط پوست و نیز ظاهر کلی مبتلایان روشن پوست مبتلا بیماری برص یا ویتیلیگو نقش موثری را ایفاد می کند، تغییرات به ندرت کمتری در پوست صورت مبتلایان تیره پوست مشاهده شده است.

برای تجمع لک های پوستی در ناحیه مشخصی از صورت، اعمال همزمان لیزر اکسمر در طول دوره درمان دارویی با داروی تاکرولیموس یا پیمکرولیموس، یکی از بهترین، ثمربخش ترین و ایمن ترین روش های رفع درمان لک پوستی است.

درمان ویتیلیگو با لیزر

لیزر اکسمر به راحتی در همه کلینیک های پزشکی یافت نمی شود و فقط تعداد محدودی از آنها با بازار عرضه شده است. اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا تنها مجوز به استفاده از لیزر اکسمر برای درمان بیماری سوریاس (psoriasis ) داده است، اما محققان به تازگی دریافتند که امکان استفاده از آن برای درمان مبتلایان ویتیلیگو نیز وجود دارد. علت آن است که برخی شرکت های بیمه، بیماری لک و پیس ( برص ) را یک نوع مشکل زیبایی تصور می کنند و گاهی اوقات از پرداخت هزینه درمان آن سر باز می زنند.

فرآیند درمان با لیزر اکسمر

لیزر 308 نانومتر اکسمر بدون درد، بدون هیچگونه عوارض جانبی و بهترین روش برای درمان نواحی از بدن چون زانوها، دست و پا، ناحیه زیر بغل، آرنج و پوست سر است.

لیزر اکسمر با دیگر لیزرهایی که برای آرایش و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و در بیشتر مواقع عوارض جانبی برای بیمار بهمراه می آروند، کاملا تفاوت دارد! لیزر اکسمر با گسیل دسته ای از پرتوهای پرانرژی فرابنفش (امواج الكتروماگنتيك داراى طول موج ميان حدود 5 تا 400 نانومتر)  از طریق هندپیس به محل مورد درمان، به رفع لک های پوستی اقدام می کند. این دستگاه لیزر از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است  که شامل تغییر وسعت محل درمان، تغییر گسیل پرتوها، تغییر انرژی لیزر است و از همه مهم تر آنکه نور لیزر تنها در محل مورد درمان متمرکز شده و از آسیب رسانی به بافت های پوستی اطراف جلوگیری می کند.

برطرف کردن لک های پوستی با لیزر اکسمر

با این روش لیزر اکسمر،  مبتلایان بیماری ویتیلیگو از شر تزریق روزانه داروهای استروئیدی با عوارض جانبی نامحدود خلاص میشوند. تنها با گذشت چند جلسه لیزر درمانی برای 15 هفته متوالی، بیماران شاهد برطرف شدن بیماری بوده و بار دیگر اعتماد بنفس لازم برای انجام فعالیت های اجتماعی را بدست می آورند.

image005

مطالعات نشان می دهد که 15 تا 50 درصد مبتلایان بیمار برص یا ویتیلیگو دوباره رنگدانه های پوستی خود را بدست آوردند. با این وجود تحقیقات جامعی نیاز است تا عوامل موثر بر اثربخشی لیزر اکسمر چون جنسیت، سن، نوع پوست، ویژگی های پیازک های مو برای هر فرد و غیره مورد بررسی قرار گیرند.

منبع:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3140900

نگارنده: حدیث بختیاری

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

برای برقراری تماس با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید!

 

 

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments