تأثیر مسائل روحی بر سلامت و زیبایی پوست

تأثیر مسائل روحی بر پوست

استرس و مسائل پوستی به هم گره خورده اند، با اینکه همه فکر می کنیم استرس منحصر به وضعیت روحی ما می باشد اما درواقع استرس تمام اعضای بدن را تحت تأثیر خود قرار می دهد. حالا دیگر باید بدانید که استرس با برخی شرایط پوستی از قبیل، آکنه ، اگزما، پسوریازیس و درماتیت مرتبط می باشد، و از طرف دیگر مطالعات نشان می دهد این مشکلات پوستی با حالات هیجانی همراه می باشند.

 

زمان آن رسیده است که بدانید، چگونه این ارتباط شکل می گیرد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پاسخ: ترشح هورمونهای استرس در بدن بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می گذارد. همچنین حالت اضطراب سبب بالا رفتن سطح آدرنالین و کورتیزول در بدن می شود. از طرفی برخی از افراد زمانی که استرس دارند، پرخوری عصبی می گیرند و همه این مسائل با هم ممکن است منجر به مشکلات پوستی شود.

 

استرس

استرس ترشح کورتیزول را افزایش می دهد. سطح بالای کورتیزول، به طور قابل توجهی به سلول های پوستی آسیب می رساند چراکه بر الگوهای جریان خونی تأثیر می گذارد.این تداخل سبب تضعیف عروق خونی می شود.این فرایند کم کم منجر به پیری می شود، اگر فردی هستید که مشکلاتی مثل اکنه و اگزما را دارید دقت کنید، در شرایط پر استرس این عارضه های پوستی شما بدتر می شوند.

 

خشم

خشم و عصبانیت  نقش مخربی بر پوست شما دارد، تأثیر آن بر عضلات صورت ، تولید لکه های پوستی و چین و چروک زیاد است.

 

خجالت

احساس خجالت، آکنه پوست را تشدیدی می کند، این احساسات بر میزان تولید آنزیم ها تأثیر می گذارد. و این امر بر شرایط متعدد دیگر مانند ریزش مو، رنگ پوست و افزایش میزان چربی در ران ها تأثیر می گذارد.

 

افسردگی

وقتی افسرده هستید، به طور مداوم اخم می کنید. و این عاملی در بروز چین و چروک می شود، افسردگی طولانی مدت حتی عوارض جدی تری نیز با خود به همراه دارد، ترشحات شیمیایی بدن در این شرایط در بهبود التهابات و آسیب های سلولی پوست نقش منفی دارد. افسردگی در بروز و یا تشدید، خارش نوروپاتیک، تریکوتیلومانیا و آکنه ، پف زیر چشم و شلی پوست نقش دارد.

منبع:

thehealthsite

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments