بهترین درمان اکنه های پوستی

تزریق بوتاکس چه تأثیری در درمان اسکار آکنه دارد ؟

آموزش نکاتی درباره مایا و معایب آکوتان در درمان آکنه
درمان اسکار آکنه با بوتاکس!!!!!!!

آیا تزریق بوتاکس به درمان آکنه کمک می کند؟

بسیاری از افراد با دیدن اثرات بوتاکس برای درمان سایر مشکلات کنجکاو هستند که بدانند آیا بوتاکس می تواند باعث کاهش اسکار آکنه شود؟ حقیقت این است که بوتاکس نمی تواند به رفع این مشکل کمک کند.

اسکار آکنه می تواند برای بسیاری از افراد مشکلات روحی ایجاد کند و منجر به از دست رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس می شود. درمان های مختلفی برای اسکار آکنه وجود دارد.  استفاده از برخی از کرم ها ، لیزردرمانی ، و مراجعه به متخصص پوست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آنچه که بوتاکس انجام می دهد این است که با پیشگیری از انقباض عضلات ، خطوط و چین و چروک روی صورت شما را کاهش می دهد. اسکار آکنه  یک فرایند استاتیک است که شامل پوست و کلاژن و چربی زیر پوست می شود.  به این معنی که  تزریق بوتاکس هیچ تأثیری بر اسکار آکنه ندارد.  یعنی اسکار آکنه را نه تشدید می کند و نه تأثیری در بهبود آن دارد.

آکنه در پوست بسیار عمیق تر از قدرت نفوذ بوتاکس در پوست است.  به طور کلی نمی شود بوتاکس را به عنوان گزینه ای برای درمان اسکار آکنه در نظر گرفت.

اکثر پزشکان و جراحان تزریق فیلر و

بهترین روش لیزردرمانی اسکار-آکنه
لیزردرمانی اسکار-آکنه

را به عنوان بهترین گزینه ها برای کاهش اسکار آکنه توصیه می کنند. از لیزر درمانی و تزریق فیلر در واقع به منظور کاهش اسکار زخم ها و هدف قرار دادن لایه های عمیق تر پوست که زخم در آن رخ داده است، استفاده می شود.

البته ایده خوبی است که قبل از انجام هر گونه درمانی با متخصص پوست ، با جراح یا پزشک خود دربارۀ روش های ممکن برای درمان اسکار آکنه مشورت کنید.  زیرا این درمان ها با برخی از عوارض جانبی مانند تورم  و قرمزی همراه هستند.  اما هیچگونه شواهد علمی مبنی بر تأثیر بوتاکس در درمان اسکار آکنه موجود نمی باشد.

اسکار آکنه از نظر روحی باعث ایجاد ناراحتی می شود و فرد مبتلا فکر می کند که این تصویر خود واقعی اش نیست.

با این حال ، انواع گزینه های درمان وجود دارد که می تواند به رفع اسکار آکنه کمک کند و نتایج بلند مدت را برای شما فراهم می کند.

انتخاب بوتاکس به عنوان گزینه درمان مناسب نیست چرا که در حالی که ظاهر زخم را بد تر نمی کند ، اما قطعاً  باعث نمی شود که اسکارهای آکنه بهتر شوند.

در باره گزینه های درمان آکنه بیشتر بدانید

درمان اسکار آکنه

اسکار آکنه معمولاً به علت جوش های التهابی ناشی از منافذ پوست ایجاد می شود که با چربی بیش از حد پوست  ، سلول های مرده پوست و باکتری ها پر می شود.

منافذ متورم شده و باعث ایجاد شکاف در دیواره فولیکول می شود. ضایعات ضخیم معمولاً کوچک است و به سرعت بهبود می یابد. اما اگر منافذ بزرگ باشند ، مواد آلوده می توانند به بافت اطراف آن نفوذ کنند و ضایعات عمیق تر ایجاد کنند.

پوست تلاش می کند با ایجاد الیاف کلاژن جدید ، این ضایعات را ترمیم کند. این ترمیم ها معمولاً پوست را مانند قبل صاف و بی عیب نمی کنند.

چرا اسکار آکنه باید درمان شود؟

علل فیزیکی ، عاطفی و اجتماعی برای درمان اسکار های آکنه عبارت هستند از:

  • بهبود ظاهر ؛
  • بهبود عزت نفس ؛
  • ارتقاء سلامت پوست ؛

آنچه که لازم است بدانید

دو نوع اصلی اسکار آکنه وجود دارد :

  • اسکار کلوئید و اسکار بزرگ.

    این زخم ها زمانی ایجاد می شود که بدن کلاژن بیش از حد تولید می کند. زیرا زخم های آکنه بهبود می یابند و در نتیجه یک توده بافتی برجسته بر روی سطح پوست ایجاد می شود.

  • زخم آتروفی یا فشرده.

    این زخم ها هنگامی ایجاد می شود که بافت از دست می رود. دو نوع معمول از زخم های آتروفی وجود دارد. زخم های  Icepick  معمولاً کوچک هستند، اما حفره های آشکاری در پوست دارند. زخم های Boxcar  فشرده هستند، معمولاً به شکل گرد یا بیضی با کناره های شیب دار، شبیه به زخم های بله مرغان می باشد.

باید های اسکار آکنه    

  • از نور خورشید پرهیز کنید.

    قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند اسکارها  را تیره کند و آنها را برجسته تر نماید.

نباید های اسکار آکنه    

  • پوست ملتهب را تحریک نکنید. شستشوی بیش از حد یا اسکراب اسکارها سبب کاهش کشش پوست و افزایش ظاهر زخم می شود.
  • با زخم ها بازی نکنید. باززی کردن به زخم ها باعث می شود باکتری های موجود در انگشتان و ناخن های شسته نشده خطر ایجاد کیست های اضافی را افزایش دهد که منجر به ایجاد یک اسکار آکنه بزرگ تر می شود.
  • اجتناب از درمان های نامناسب. تکنیک های جدید – برخی از روش های غیر جراحی برای درمان اسکار آکنه – می تواند به طور چشمگیری عمق و ظاهر اسکارهای آکنه را افزایش دهد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.mcleanclinic.com/blog/category/botox/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.asds.net/Acne-Scars/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید