پاسخ به همه سؤال های شما در مورد تزریق بوتاکس ، قیمت ، عوارض و ماندگاری بوتاکس

بوتاکس چگونه باعث رفع چروک ها می شود

بوتاکس

سالهاست که بوتاکس برای رفع چروک ها به طور موفقیت امیزی مورد استفاده قرار گرفته است. بوتاکس نام تجاری سمی است که به وسیله bacterium Clostridium botulinum تولید می شود. دیگر اسامی تجاری آن عبارتند از Dysport و Xeomin.  بوتاکس سیگنال هایی را که از عصب ها به عضلات ارسال می شوند، مسدود می کند. بنابراین عضله ای که به آن بوتاکس تزریق شده نمی تواند منقبض شود. این مسئله باعث شل و صاف شدن عضله می شود.

بوتاکس بیشتر برای خطوط پیشانی، خطوط اخم و خطوط بین ابروها استفاده می شود. چروک هایی که بر اثر تابش نور خورشید و یا جاذبه زمین بروز کرده اند، با بوتاکس برطرف نمی شوند. این روش برای خطوط لب و چانه و گوشه های دهان و گردن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فرایند تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و نیازی به بی حسی یا بیهوشی ندارد. بوتاکس با یک سوزن نازک به یک عضله خاص تزریق می شود و تنها 3 تا 7 روز اثربخشی کامل آن ظاهر می شود. بهتر است حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس و یک هفته بعد از آن از مصرف الکل اجتناب کنید. به علاوه مصرف آسپیرین و داروهای ضدالتهاب را دو هفته قبل از تزریق متوقف کنید تا میزان کبودی ناشی از تزریق را کاهش دهید.

مدت ماندگاری بوتاکس چند وقت است؟

تاثیر بوتاکس به مدت 3 تا 4 ماه ماندگاری خواهد داشت. فعالیت عضله به تدریج باز می گردد، خطوط و چروک ها مجددا ظاهر می شوند و نیاز به تزریق مجدد خواهد بود. خطوط و چروک هایی که دوباره ظاهر می شوند، عمیق نیستند و شدت قبل را ندارند زیرا عضلات به شل بودن عادت کرده اند.

عوارض جانبی بوتاکس

کبودی موقت یکی از رایج ترین عوارض تزریق بوتاکس است. ممکن است سردردهایی بروز کنند که طی 24 تا 48 ساعت برطرف خواهند شد، اما بروز سردردها به ندرت بروز می کند. برخی افراد ممکن است دچار افتادگی پلک شوند. این عارضه معمولا طی سه هفته برطرف می شود. افتادگی پلک معمولا زمانی رخ می دهد که بوتاکس به اطراف محل تزریق حرکت کند، بنابراین تا 12 ساعت پس از تزریق از مالیدن محل تزری جدا خودداری کنید یا به مدت یک ساعت پس از انجام فرایند دراز بکشید.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

خانم های باردار، خانم هایی که به نوزاد شیر می دهند یا دچار یک بیماری عصبی هستند، نباید از بوتاکس استفاده کنند. از آنجایی که بوتاکس برای همه نوع چین و چروک مناسب نیست، قبل از تزریق با پزشک مشورت کنید.

برخی معتقدند بوتاکس باعث می شود حالت و احساسات چهره خود را از دست بدهید و با تزریق بوتاکس شادی، عصبانیت یا ناراحتی در چهره شما مشخص نمی شود. درست است که تزریق بوتاکس حرکت عضلات را محدود می کند، اما تزریق آن در محل درست و به میزان مناسب هیچ یک از این مشکلات را به وجود نخواهد آورد. این ماده بر روی عضله هایی که زیاد منقبض می شوند تاثیر می گذارد و از انقباض آنها جلوگیری می کند و بر روی حالت چهره تاثیری ندارد، البته باز هم تاکید می کنیم اگر توسط یک پزشک مجرب و به میزان مناسب تزریق شود.

تزریق بوتاکس فقط مختص خانم ها نیست. این فرایند آرایشی و زیبایی در واقع در بین آقایان هم محبوب شده است. تاثیر بوتاکس 3 ماه طول می کشد، بنابراین خود را برای 6 ماه بعد (جلسه تزریق بعدی) آمده کنید.

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://www.webmd.com/beauty/botox-cosmetic” ]منبع 1[/button]

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://www.rd.com/health/beauty/all-about-botox/” target=”blank” ]منب 2[/button]

نگارنده:سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید