به این دلایل سبزیجات سفید مصرف کنید

مصرف این سبزیجات سفید را فراموش نکنید

همه می دانیم که با آمدن بهار باید لباس های سفید رنگ خود را از کمد بیرون بیاوریم به تن کنیم. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای پوشیدن لباس سفید چرا باید منتظر مراسم و روزهای خاص باشیم؟  گاهی می توان قانون شکنی کرد.

راه بهتر دیگری هم برای بهره بردن از منفعت های سفیدی وجود دارد. با وجود اینکه همیشه خوردن رنگین کمانی از سبزیجات و بویژه سبزیجات برگ سبز برای بدن توصیه شده است ، با این حال باید بدانید رنگ فقط یک مشخصه از مواد غذایی می باشد. در واقع سبزیجات سفید رنگ نیزبه تأمین بخش قابل توجهی از مواد غذایی که اغلب نادیده گرفته می شود مثل پتاسیم، منیزیم و فیبر کمک می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اینجا به گروهی از این مواد غذایی سفید رنگ اشاره می کنیم:

گل کلم:این نوع کلم بیش از سایر انواع کلم ها  طرفدار دارد. این نوع  کلم مانند  سایر اعضا این  خانواده  نظیر بروکلی، کلم برگ و بروسل شامل ترکیبات سولفور است که در مقابله با سرطان، تقویت بافت استخوانی وسلامت عروق خونی موثر است.

قارچ:قارچ حاوی کالری کم ، فاقد چربی ، کلسترول وگلوتن است، بندرت  حاوی مقدار کمی سدیم  است و حاوی  مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین Dاست. قارچ برای سلامت  قلب مفید است وسبب سیری فرد شده و به کاهش وزن بدن کمک می کند. این سبزی دارای طعم بسیار خوبی است در حقیقت علاوه بر 4 مزه ی اصلی طعم پنجمی که به آن umami  گفته می شود را در این سبزی می توانید حس کنید. این سبزی می تواند به غذاهای ساده  حس زنده ای ببخشد.

سیر:علاوه بر طعم عالی این سبزی در غذاها، سیر به رشد  مو کمک می کند در از بین  بردن  اکنه موثر است و به بهبود  سرما خوردگی و آنفلوانزا کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن به تحریک  سیستم ایمنی کمک می نماید.  بیشترین  ماده ی فعال شیمیایی  موجود در سیر allicinاست که در هنگام برش سیر تازه، بوی آن در هوا منتشر می شود.

پیاز :بنظر خیلی افراد دنیای بدون پیاز وجود خارجی ندارد. ماده ی شیمیایی ضد التهابی  موجود درپیاز یعنی quercetinبه کاهش دردهای آرتروز کمک می کند. برخی دیگر از فواید  این ماده عبارتند از : کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، دیابت و تقویت سیستم  ایمنی بدن .

سیب زمینی :خیلی از افراد  به کمبود پتاسیم، و فیبر تغذیه ای مبتلا هستند. درمقایسه  سیب زمینی با مقدار مساوی  وزنی از سایر سبزیجات یا میوه جات، سیب زمینی  حاوی مقادیر بیشتری فیبر و پتاسیم  است. یک سیب زمینی  پخته شده همراه با پوست دارای  163 کالری انرژی، 941 میلی گرم پتاسیم و 3.6گرم فیبر است (یک موز دارای  422 میلی گرم پتاسیم و 3.1گرم فیبر است). سیب زمینی  حاوی مقادیر خوبی ویتامین c، ویتامین B6، منیزیوم ومقادیر کمی پروتئین با کیفیت بالا است. افراد دیابتی باید بر اساس  مقدار مجاز از این  سبزی نشاسته ای  مصرف کنند.

منبع:

everydayhealth

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments