بهترین زمان ممکن برای استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودک دلبندتان

استفاده از کرم مناسب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست حساس کودک
استفاده از کرم مناسب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست حساس کودک

سبک زندگی سالم

سلامت نوزاد و کودک نو پا

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان شش ماهه به بالا جایز است.  برای دیگر نوزادان شیرخواره باید از انواع دیگر کرم های ضد آفتاب متناسب با پوست ظریف و حساس کودک استفاده گردد. با در نظر داشتن این مطلب، به نکات زیر توجه فرمایید:

برای نوزادان شش ماهه یا کودکان سنین بالاتر. اگر کودک شما شش ماهه یا بیشتر است، می توانید برای کودک دلبندتان آزادانه و بدون هیچگونه نگرانی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که از قرار دادن کودک در معرض نور مستقیم خورشید و در ساعات اوج گرما به طور کلی بین ساعات 10 صبح تا 2 بعدازظهر خودداری کرده و حتما بر کودک خود لباس مناسب (کلاه لبه دار و عینک دودی) بپوشانید.

برای نوزادان زیر شش ماه. اگر نوزاد نو پای شما کمتر از شش ماه سن دارد، از قرار دادن او در معرض نور مستقیم خورشید  خودداری کنید. بدین منظور، به کودک دلبندتان لباس مناسب بپوشانید.

به هنگام انتخاب كرم پوست مناسب براى جلوگيرى از آفتاب زدگي کودک، کرمی را خریداری کنید که در مقابل طیف گسترده ای از انوار مختلف خورشید از پوست ظریف نوزاد محافظت کرده و SPF آن حداقل 15 باشد، البته SPF پیشنهادی متخصصان پوست، 30 به بالاست. مقدار فراوانی از کرم را به صورت دایره وار بر روی پوست کودک ماساژ داده و هر دو ساعت یکبار یا بیشتر آن را تجدید کنید.

stock-vector-illustration-is-a-character-child-in-passing-sunscreen-at-the-beach-ideal-for-sports-and-248283292

به منظور جلوگیری از تحریک و ایجاد حساسیت برای پوست و چشم نوزاد نو پا،  توجه داشته باشید از کرمی استفاده کنید که حاوی ترکیبات و فیلترهای غیرآلی (بيشتر تركيب هاى غيرآلي داراى كربن نيستند و از مواد كاني به دست مي آيند) باشد، مانند: زینک اکسید (zinc oxide  )و تیتانیوم دی اکسید (titanium dioxide). از خرید محصولاتی که در آنها کرم ضدآفتاب همراه با مواد شیمیایی پادگر حشرات ترکیب می شوند، اجتناب کنید، زیرا کرم ضد آفتاب باید به صورت مرتب تجدید شود، اما پادگر حشرات  نیازی به استفاده مجدد ندارد.

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF30
استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF30

به خاطر داشته باشید که آفتاب سوختگی های نه چندان جدی پوست احتمال خطر ابتلا به سرطان پوست را در نوزاد افزایش می دهند. با رعایت دقیق  نکاتی که در بالا بدانها اشاره شد، قدمی دیگر به سوی محافظت از کودک دلبند خود بردارید.

منبع:

http://www.mayoclinic.org

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments