بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد5

از دوران نوجوانی خود، حذف موهای زائد یکی از مسائل شما بوده که همیشه سعی کرده اید خود را به یک سبک عادت دهید. مسلما برخی از ما به خاطر کثرت موهای زائد، بسیار ناراحت هستیم. در حالیکه موی سر پرپشت و حجیم زیباست، وجود مو در بدن خانم ها یک ایراد محسوب می شود.

بنابراین چه باید کرد تا از شر موهای زائد بدن راحت شد؟

ابتدا اجازه بدهید چند مورد ساده را متذکر شویم. قبل از بررسی روش های از بین بردن موها، به مسائل زیر توجه کنید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. زمانی که می توانید صرف این کار کنید.
  2. نوع پوست شما
  3. قسمت مورد نظر برای موزدائی ( صورت، دست ها، پاها، بکینی و غیره)
  4. میزان تحمل شما در برابر درد

براساس این فاکتورها می توانید بهترین روش موزدائی را که برای شما مناسب می باشد، انتخاب کنید.

استفاده از نخ برای برداشتن موها

بهترین روش برای برداشتن موهای نواحی کوچک تر و لاغرتر با موی کم پشت می باشد. این روش متداولا برای ابروها، قسمت بالای لب و چانه استفاده می شود.

از آنجایی که این روش موها را روی یک خط برمی دارد، بنابراین می تواند نتیجه ی بسیار خوبی در اطراف ابروها و روی پوست صورت داشته باشد.

پس از اصلاح با نخ پوست صورت متورم یا قرمز می شود. حداقل تا 12 ساعت پس از این فرایند از مواد شیمیایی روی پوست خود استفاده نکنید.

حداقل تا 12 ساعت از سفید کننده استفاده نکنید. میزان درد مربوط به این روش 5/4 می باشد و 2 تا 5 هفته طول خواهد کشید تا موی برداشته شده مجددا رشد کند.

تراشیدن مو / استفاده از موکن ها

برای خانم هایی که وقت کافی برای رفتن به سالن های اپیلاسیون را ندارند، تیغ موتراشی یک معجزه ی کوچک می باشد. این وسیله بهترین ابزار برای از بین بردن موهای قسمت های بزرگ بدن است و هیچ گونه دردی را به همراه ندارد (مگر اینکه باعث بریدگی پوست خود شوید.).

با این روش در کمترین زمان پوستی صاف خواهید داشت. مطمئن شوید که قبل و بعد از تراشیدن، پوست خود را لایه برداری می کنید، در غیر این صورت پوستی زبر خواهید داشت.

گفته می شود تراشیدن مو باعث لزدیاد موها و به علاوه زبر شدن مو می شود. یک رشته مو در حالت طبیعی خود دارای نوکی نرم است. وقتی که مو را مستقیما از ریشه بکشید ( این کار را با استفاده از وکس انجام می دهید.)، مو با همان نوک نرم مجددا از داخل رشد می کند. زمانی که مو را می تراشید، مو درشت تر می شود، زیرا نوک نرم آن با استفاده از تیغ برداشته شده است. به هرحال این روش در مواقع نیاز ضروری با وقت کم، بسیار مناسب است.

میزان درد آن 0.5 و مدت زمان رشد مجدد مو، 1 یا 2 هفته است.

نکته: تراشیدن مو دلیل مربوط به رشد موهای زیر پوستی و عفونت های فولیکول می باشد.

 

وکس:

مقدار کمی مایع چسبنده (و اغلب داغ) که روی پوست خود پخش می کنید و سپس آن را با استفاده از نوار پارچه ای می کشید، روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد است. استفاده از وکس نه تنها بهترین روش برای از بین بردن موها است، بلکه این روش سلول های مرده ی سطح پوست را نیز از بین خواهد برد. این روش برای تازه کارها چگونه است؟

استفاده از وکس برای پاها و دست ها (همچنین قسمت های داخلی تر )، روشبسیار خوبی است. این روش اگر به طور مرتب انجام شود، باعث کم شدن رشد مو نیز می شود. استفاده از وکس برای صورت توصیه نمی شود. افراد بسیاری از این روش برای صورت خود استفاده کرده اند، اما زیاد از آن راضی نبوده اند. برای افرادی که دارای پوست صورت حساسی هستند، اصلا توصیه نمی شود.

میزان درد این روش 5/3 و مدت زمان رشد مجدد مو 4 تا 8 هفته.

کندن مو:

سنتی ترین روش از بین بردن مو، کندن مو با استفاده از موچین می باشد. فقط موی مورد نظر را گرفته، پوست خود را نگاه دارید و سپس آن را سریع بکشید. این روش برای کندن موهای زائد سبز شده بین جلسات موزدائی مناسب است. این روش قرمزیبه دنبال ندارد، اما اگر مو زبر باشد، باعث زخمی شدن پوست می شود. علاوه بر این اگر تار مو کامل بیرون کشیده نشود، باعث رشد مو به داخل می شود.

میزان درد آن 5/2 و زمان لازم برای رشد مجدد مو، 5/3 هفته است.

کرم های موبر:

یک کرم شیمیایی که روی پوست خود پخش می کنید و برای چند دقیقه منتظر می مانید تا اثر خود را روی موها بگذارد. این کرم موها را ازبین می برد و با شستشو مویی بر جای نمی ماند. این روش پوستی صاف در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دردی به شما ارائه می دهد. فکر می کنم که خانم ها به اندازه ی کافی از مواد شیمیایی روی پوست خود استفاده می کنند ( مواد موجود در لوازم آرایشی و ضد آفتاب ها). بنابراین وقتی چند گرینه برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد، بهتر است روشی را انتخاب کنید که دارای ماده ی شیمیایی نیست. علاوه بر این تعداد خانم هایی که از کرم های موبر ضایت داشته باشند، زیاد نیستند.

میزان درد مربوط به این روش 5/1 و مدت زمان رشد مجدد موها 6/4 هفته است.

لیزر موهای زائد:

این روش دارای نور پالس یا لیزر است و برای از بین بردن موها از ریشه استفاده می شود و یک روش دائمی محسوب می شود.

آنچه شما از این روش انتظار دارید، راحت بودن از شر موهای زائد برای مدت خیلی طولانی است. این روش یک روش پرهزینه بود ولی در سالهای اخیر این روش مقرون به صرفه تر از روش های سنتی شده است برای این روش لازم است چندین بار به کلینیک مراجعه شود تا موهای زائد کاملا از بین بروند. علاوه بر این ممکن است لازم باشد یک یا دو سال بعد مجددا به کلینیک مورد نظر مراجعه کنید تا موهای تازه رشد کرده را نیز از بین ببرید.

میزان درد 5/2 و این روش یک روش دائمی برای از بین بردن موها است.

آیا این مقاله مفید بود؟

کدام یک از روش های فوق را ترجیح می دهید و آن را به دیگران نیز توصیه می کنید؟

منبع:

http://desibeautyblog.com/

 

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments