بهترین روش های رفع موقت موهای زائد بدن

توصیه های پزشکی در رابطه با بهترین روش های رفع موهای زائد بدن
توصیه های پزشکی در رابطه با بهترین روش های رفع موهای زائد بدن

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که همواره از داشتن موهای اضافی و زائد بدن خود شکوه میکنند، بنابراین احتمالا شما بدنبال راه حل های قطعی و دائمی برای از بین بردن موهای زائد هستید، ترجیحا روش ها و گزینه هایی که برای شما گران تمام نشود و وقت گیر نیز نباشد.

اما موردی که در اینجا از اهمیت خاصی برخوردار است، ایمنی و بی خطر بودن روش مورد استفاده است. در حالی که هیچ کدام یک از روش های از بین بردن موهای زائد کاملا بی خطر نیستند و احتمال اشتباه نیز در آن ها کم نیست، باید دقت داشته باشید که در روند کار آسیب یا مشکلی برای پوست ایجاد نگردد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در اینجا ما به چند مورد از موثرترین و بهترین روش های از بین بردن موهای زائد اشاره خواهیم کرد:

موچینی کردن و استفاده از ژیلت یا تیغ برای اصلاح موهای زائد:

بند انداختن سریع ترین و بی خطرترین  راه برای خلاص شدن از شر موهای زائد اطراف ناحیه ابروان است.
بند انداختن سریع ترین و بی خطرترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زائد اطراف ناحیه ابروان است.

بند انداختن احتمالا سریع ترین و بی خطرترین  راه برای خلاص شدن از شر موهای زائد اطراف ناحیه ابروان است.

برای مناطق وسیع تر، استفاده از ژیلت یا تیغ برای اصلاح موهای زائد تا زمانی بی خطر خواهد بود که دست لرزش پیدا نکند و دائما تکان نخورد. ابتدا محل مورد نظر را با آب ولرم و کف صابون شست و شو دهید تا پیازک های مو ضعیف و سست شوند، سپس تیغ یا ژیلت را در جهت رشد مو حرکت دهید.

اصلاح موهای زائد با تیغ ژیلت
اصلاح موهای زائد با تیغ ژیلت

وکس کردن و استفاده از موم گیاهی

استفاده از موم گیاهی برای از بین بردن موهای زائد
استفاده از موم گیاهی برای از بین بردن موهای زائد

برای انجام این کار حتما به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید و کار را به فرد متخصص آن بسپارید. امروزه بسیاری از متخصصان پوست وکس های گیاهی حاوی گیاه یا دانه سویا را بر بسیاری از موم های صنعتی و شیمیایی ترجیح می دهند.

علاوه بر ایجاد حساسیت کمتر برای پوست، وکس گیاهی تنها به موهای زائد تماس پیدا می کند و آسیبی برای پوست ایجاد نمی کند.

از آنجایی که از طریق اپیلاسیون، تمامی ساقه ها و ریشه های مو از میان میرود، راه نفوذ پیازک مو کاملا گشوده است، به همین خاطر بهتر است برای جلوگیری از هرگونه عفونت پوستی بر روی محل مورد نظر از لوسیون های ضد باکتری استفاده گردد.

استفاده از کرم های موبر

استفاده از کرم های موبر به منظور رفع موهای زائد بدن
استفاده از کرم های موبر به منظور رفع موهای زائد بدن

در صورتی که از کرم های موبر به درستی ( به اندازه معین و در مدت زمان مشخص) بر روی محل مورد نظر استفاده شود، این گونه کرم ها و ژل های موبر سازگار با انواع پوست هستند.

از طریق تجزیه، سوزاندن و از بین بردن پروتئین موجود در تک تک تارهای مو، این محصولات از رشد موهای زائد برای مدتی کوتاه جلوگیری می کنند. با این وجود بهنگام استفاده از این محصولات شیمیایی کمال دقت را بفرمایید  و بیشتر از مدت زمان معین مواد را بر روی پوست نگاه ندارید، چون باعث بروز حساسیت پوستی و سوختن پوست صورت می گردد.

سوزاندن ريشه ى مو ( از بين بردن ريشه ى مو به وسيله ى برق كافت )

سوزاندن ريشه ى مو ( از بين بردن ريشه ى مو به وسيله ى برق كافت )
سوزاندن ريشه ى مو ( از بين بردن ريشه ى مو به وسيله ى برق كافت )

 

در صورتی که ساعاتی که به اصلاح موهای زائد اختصاص می دهید برای شما طولانی و یکنواخت و خسته کننده شده است، چرا از روش برقکافت مو استفاده نمی کنید.

سوزاندن ريشه ى مو ( از بين بردن ريشه ى مو به وسيله ى برق كافت ) روشی است که در آن با استفاده از یک سوزن کوچک و پالس الکتریکی  پیازک های مو به طور همزمان و به طور کامل از بین می روند. اگرچه این روش با درد همراه نیست، اما جلوگیری از رشد موهای زائد به طور مقطعی خواهد بود.

با این وجود، این روش مناسب افراد دارای پوست تیره نیست، زیرا موجب بروز جای زخم و تغییر رنگ پوست می شود. اگر تصور می کنید که رشد بی رویه موهای زائد ارتباطی با پر کاری یا کم کاری هورمون های بدنتان دارد، حتما به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنید و از پزشک درخواست کنید تا بهترین روش رفع موها زائد را به شما پیشنهاد دهد.

rosacea

اگرچه تاثیر سوزاندن ریشه مو بوسیله برق کافت تا مدت ها باقی می ماند، اما از جمله روش هایی است که احتمال آسیب های پوستی در آن بالاست، بویژه اگر از پوست تیره ای نیز برخوردار باشید.

استفاده از کرم های موبر و موم گیاهی زمانی برای پوست حساسیت ایجاد می کنند که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند. برای مثال، اگر کرم موبر برای مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند یا موم گیاهی بسیار داغ باشد، پوست آسیب می بیند و می سوزد. اصلاح دائمی موهای زائد با ژیلت باعث می شود که مو در زیر پوست رشد کرده و در نهایت پوست دچار عفونت می گردد. تنها روش های دائمی از بین بردن موها روش لیزر موهای زائد و الکترولیز می باشند که برای افراد نسبتا پرمو یا افرادی که مشغله کاری زیادی دارند این روش ها در درجه اول توصیه می گردند.

اما توجه داشته باشید که پوست هر فرد متفاوت است، و با آزمون و خطا و بررسی جنبه های مختلف روش های پیشنهادی، شما می توانید بهترین روش مناسب و سازگار با پوست خود را بیابید.

منبع:

http://health.howstuffworks.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

درمان تغییر رنگ ناشی از لیزر موی زائد

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 92 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments