بهترین درمان برای کک و مک های صورت چیست ؟

لیزر کک و مک

کک و مک یکی از عارضه‌های شایع پوستی است که میتواند بر اثر قرار گیری زیاد در معرض نور خورشید و یا آسیب دیدگی ناشی از آفتاب و سایر موارد بوجود اید .لیزر کک و مک نیز بهترین روش برای درمان این مشکل پوستی است .
کک و مک به دلیل رسوب رنگدانه ای در لایه اپیدرمیس و یا لایه ی بالایی پوست بوجود می‌آید و بیشتر افرادی به آن دچار می‌شوند که به ورزش هایی مانند تنیس ،دو و شنا می پردازند .
فرایند لیزر کک و مک با هدف گیری ملانین در پوست آغاز می‌شود و پرتوهای لیزر توسط رنگدانه ها جذب شده و حرارت بوجود آمده ،این رنگدانه ها را به ذرات خیلی ریزی تبدیل میکند که پس از آن میتوان با یک لایه برداری ساده آن‌ها را از بین برد .

 

فرایند لیزر کک و مک چگونه صورت میگیرد ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

فرایند لیزر کک و مک حدود 45 دقیقه طول می‌کشد و از فرد خواسته می‌شود که پیش از آغاز لیزر درمانی صورت خود را کاملاً بشوید و تمیز کند .سپس عکس هایی از وی گرفته شده و چشمان وی با محافظ خاصی پوشیده می‌شوند .پس از آن یک لایه نازک از ژل بروی پوست صورت مالیده می‌شود .ممکن است از یک دستگاه خنک کننده هم برای کاهش دمای پوست استفاده شود .پرتوهای لیزر به صورت مجموعه‌ای از پالسها بروی ناحیه درمانی گسیل می‌شوند .پس از جلسه درمانی هم از کرمهای ویژه و کرم ضد آفتاب برای فرد استفاده می‌شود .
فرایند لیزر کک و مک معمولاً به 4 تا 5 جلسه درمانی نیاز دارد .فاصله بین این جلسات هم بین 3 تا 4 هفته است .معمولا به بیماران توصیه می‌شود که سالی یک بار و یا در صورت بروز مجدد کک و مک ها برای جلسات درمانی تثبیت کننده مراجعه نمایند .

 

آیا نتایج حاصل از لیزر کک و مک بلافاصله دیده می‌شوند ؟

 

ممکن است پس از درمان و تا چندین روز پس از آن شما شاهد تیرگی بیشتر این لکه ها باشید .پس از چندین روز لکه ها به سطح پوست حرکت کرده و همراه سلولهای مرده پوستی به راحتی می ریزند .تعدادی از مراجعین فقط روشنی رنگ این لکه ها را تجربه میکنند نه ربزش آن‌ها .شما پس از جلسه اول و یا دوم به بیشترین حد ممکن نتایج حاصل از لیزر درمانی را مشاهده خواهید کرد و پس از آن هم با کاهش تیرگی کک و مک ها ،اثرات لیزر بیشتر ظاهر می‌شوند .

 

پایداری نتایج حاصل از لیزر کک و مک چقدر است ؟

 

میزان پایداری نتایج به مقدار قابل توجهی به نحوه نگهداری شما از پوستتان پس از درمان وابسته است .در واقع لیزر کک و مک همانند سفید کردن دندانها میباشد و اگر شما پس از آن از موادی مانند قهوه ،سیگار و یا سایر مواد لکه زا استفاده کنید ،مجبور می‌شوید دوباره برای درمان مراجعه کنید .لیزر هم در‌واقع کک و مک های ناشی از تابش خورشید بر پوست را از بین می‌برد و قرار گیری بدون مراقبت در برابر خورشید همان نتایج را به بار می آورد و در نتیجه فرد مجبور است دوباره برای جلسات درمانی مراجعه کند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آ ل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments