بررسی و مقایسه روشهای از بین بردن مو زائد در بارداری

روشهای از بین بردن مو زائد در بارداری

ریزش مو در حاملگی

شکم شما به قدری بزرگ شده است که به سختی می توانید پاهای خود را ببینید ، چه برسد به آنکه آنها را اصلاح کنید! و اگر بخواهید این کار را، حال نشسته یا ایستاده،انجام دهید باید همسرتان به حفظ تعادلات کمک کند تا لیز نخورید . به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ممکن است رشد مو در اطراف شکم، نوک سینه ها، و یا دیگر مناطق بیشتر شود. البته این موی اضافه پس از بارداری از بین می رود.

الکترولیز

هیچ مطالعه ای در خصوص بی خطر بودن الکترولیز در دوران بارداری وجود ندارد. به این دلیل و به جهت امکان تاثیر مضر آن بر جنین، بسیاری از متخصصصین الکترولیز را در دوران باداری ممنوع میکنند. با این حال اگر این روش را انتخاب کردید، در سه ماهه آخر، به ویژه اگر میخواهید نوزاد را با شیر مادر تغذیه کنید، مو ناحیه سینه را اصلاح نکنید. در هفته های آخر بارداری، با الکترولیز نباید مو ناحیه شکم را اصلاح کرد چراکه این ناحیه بسیار حساس است و در بارداری می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دو نوع جریان در الکترولیز استفاده می شود: گرما کافت(تجزیه در اثر گرما) و گالوانیک(وابسته به برق)

گرما کافت به عنوان حرارت درمانی، امواج رادیویی، امواج کوتاه، ویا فرکانس بالا شناخته می شود.

در الکترولیز کالوانیک، جریان الکتریکی دقیقه ایی ارسال می شود که از دستگاه به مراجع سپس به دستگاه بر می گردد که در بارداری توصیه نمی شود؛ چراکه جنین توسط مایع آمنیوتیک احاطه شده است که در این وضعیت مانند هادی برق عمل می کند.

گرما کافت در بدن جریان پیدا نمی کند و به این دلیل برای مادر و جنین خطری ندارد.

با این حال اگر می خواهید الکترولیز کنید با پزشکتان مشاوره و از بی خطر بودن آن اطمینان پیدا کنید.

لیزر

لیزر مو رنگدانه تیره در مو را هدف قرار می دهد که باعث آسیب حرارتی و / یا مکانیکی به فولیکول مو می شود. هیچ مطالعه ای در خصوص بی خطر بودن لیزر در دوران بارداری وجود ندارد. به این دلیل و به جهت امکان تاثیر مضر آن بر جنین، بسیاری از متخصصصین لیزر را در دوران بارداری ممنوع می کنند.

اپیلاسیون/وکس

در دوران بارداری، پوست ممکن است واکنش متفاوت به اپیلاسیون نشان دهد. ممکن است پوست حساس تر شده باشد که استفاده از یک لوسیون ضد عفونی کننده، قبل و بعد از اپیلاسیون ، ممکن است سوزش یا گزش ایجاد شده را کاهش و تسکین دهد. و همچنین عفونت، التهاب و قرمزی پوست حاصل از اپیلاسیون را بکاهد.

با این حال اگر می خواهید اپیلاسیون کنید با پزشکتان مشاوره و از بی خطر بودن آن اطمینان پیدا کنید چراکه ممکن است به یک دلیل خاص در دوران بارداری توصیه نشود. برخی از زنان باردار اپیلاسیون را ساده تر و موثر تر از کرم مو بر و واجبی می دانند.

موبر/واجبی و کرم موبر

نگرانی عمده در خصوی موبر در دوران بارداری، مواد فعال تشکیل دهنده آن یعنی پودر سولفید باریوم و کلسیم تایوگلایکولیت است. هیچ مدرکی دال بر ضرر این مواد موجود نیست، ولیکن هیچ مطالعه ایی در خصوص بی خطر بودن موبر در دوران بارداری نیز وجود ندارد.

مانند دیگر مواد آرایشی، قبل از استفاده مقداری از آن را بر قسمتی از پوست تست کنید تا از سوختگی شیمیایی پوست جلوگیری کنید. مواد شیمیایی موجود در موبر در برخورد با اکسیژن، بویی بسیار ناخوشایند منتشر میکند که در برخی موارد باعث واکنش های آلرژیک می شود.

اصلاح با تیغ

اصلاح همیشه ارزان ترین و راحت ترین گزینه در طول دوران بارداری است. سعی کنید با کمک همسرتان این کار را به یک تفریح تبدیل کنید تا رابطه زناشوییتان را محکم کند. از یک نرم کننده مناسب، ترجیحا دارای ویتامین ای/E استفاده کنید تا در هنگام اصلاح پوستتان نرم باشد. ژل خوشبو و تیغی حرفایی انتخاب کنید و از اصلاح لذت ببرید.

 

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments