بررسی مقایسه ای سه نسل دستگاه لیزر موثر در رفع موهای زائد زیر بغل

مراقبت از پوست0

با استفاده از مفهوم گرما نور افشانی انتخابی ( پخش حرارت و نور از بدن) ، انواع دستگاه های لیزر به منظور رفع موهای زائد بدن طراحی و توسعه داده شده اند.

هدف از انجام کار

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به منظور ارزیابی اثر بخشی نسبی، قابلیت پذیرش و رضایت مراجع از پروسه لیزر موهای زائد، سه نوع دستگاه لیزر هر یک به صورت جداگانه و به ترتیب برای رفع موهای زائد زیر بغل مورد استفاده قرار گرفتند.

روش کار

در بازه زمانی شش تا هشت هفته،  کارایی، عملکرد و اثر سه نوع دستگاه لیزر متفاوت به صورت جداگانه و به ترتیب بر روی بیست نفر مراجعه کننده خانم ( 17 نفر از آنها دارای موهای تیره، 3 نفر دارای موهای قرمز) مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت. ناحیه زیر بغل به دو نیم تفکیک شده و قرار است که چهار نوع روش متفاوت لیزر موهای زائد بر روی چهار ناحیه تقسیم بندی شده زیر بغل اعمال شوند: 1) سه جلسه مخصوص لیزر موهای زائد زیر بغل با تپ و پالس الکترونیکی 755 نانومتر لیزر الکساندریت 2) سه جلسه مخصوص لیزر موهای زائد زیر بغل با تپ و پالس الکترونیکی 810 نانومتر لیزر دیود 3) سه جلسه مخصوص لیزر موهای زائد زیر بغل با تپ و پالس الکترونیکی 064/1 نانومتر لیزر نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت 4) کاربرد هر یک از سه نوع دستگاه لیزر در جلسات جداگانه. پس از اتمام درمان، درصد کاهش تدریجی حجم مو و همچنین عوارض حاد و بلند مدت آن مورد ارزیابی قرار گرفتند. با تکمیل پرسشنامه توسط مراجعه کنندگان خانم، میزان پاسخ بدن افراد به روش درمانی مورد استفاده ( قابلیت پذیرش )  و میزان رضایت آنها از نحوه انجام لیزر نیز مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.

نتایج لیزر درمانی

لیزر درمانی

در طول آزمایش، بیشتر افراد حساسیت خاصی به انواع روش های مورد استفاده در لیزر موهای زائد زیر بغل نشان ندادند، به خوبی تمام مراحل لیزر درمانی را به پایان رسانده و تنها در ناحیه تحت انرژی و نور لیزر، کمی التهاب و تورم دیده می شد. پس از سه ماه حضور مستمر در جلسات لیزر مو، متوسط کاهش حجم مو پس از استفاده از لیزر الکساندریت و لیزر دیود به طور قابل مقایسه ای مشابه بود. لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) و استفاده از انواع روش های لیزر موهای زائد به صورت چرخشی و دوره ای کمتر نتیجه بخش و موثر بودند. افراد دارای موهای با رنگ تناژ قرمز یا افراد بلونده با کاهش 5 تا 15 درصدی حجم مو رو به رو بودند. افرادی که از لیزر دیود و الکساندریت برای رفع موهای زائد زیر بغل خود استفاده کردند، پروسه لیزر مو را قابل تحمل و بدون ایجاد ناراحتی برای مراجعه کننده دانستند. با این وجود از این میان، روش لیزر موهای زائد   Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) کمترین ناراحتی و درد را برای مراجعه کنندگان فراهم کرد. به طور کلی، رضایت مراجعه کننده از لیزر ناحیه مشخصی از بدن در کاهش حجم مو به ترتیب عبارتند از: 1) 810 نانومتر لیزر دیود 2) لیزر الکساندریت 3) استفاده از انواع روش های لیزر موهای زائد به صورت چرخشی و دوره ای 4) لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت).

نتیجه گیری

پس از سه ماه حضور مستمر در جلسات لیزر مو، لیزر الکساندریت با تپ یا پالس الکترونیکی 810 نانومتر و لیزرهای دیود از نظر آماری تفاوت چندانی از نظر جلب رضایت مراجعه کننده در رفع کامل موهای زائد زیر بغل، اثر بخشی و … نداشتند. استفاده از انواع روش های لیزر موهای زائد به صورت چرخشی و دوره ای به موثری استفاده از لیزر الکساندریت یا دیود نیستف اما از نظر آماری نسبت به لیزر لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) موفق تر عمل می کنند. افراد دارای موهای رنگ تناژ قرمز و یا رنگ روشن نسبت به افراد با موهای تیره رنگ، عملکرد ضعیف تری را در لیزر موهای زائد و کاهش حجم مو نشان دادند.

منبع:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments