بررسی علل تورم صورت و علائم آن

 

 تورم صورت

تورم صورت ممکن است به عنوان یک تورم کوچک موثر بر بخشی از صورت یا  به صورت منتشر در صورت ظاهر شود.

تورم کل صورت ممکن است به دلیل برخی از شرایط مؤثر بر کل بدن مانند بیماری های کلیوی، سطح پائین هورمون تیروئید و یا واکنش های آلرژیک باشد.

 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل تورم موضعی صورت عبارتند از:

 

  تورم غدد لنفاوی موجود

غدد لنفاوی، گره کوچکی است دارای مایع لنفاوی که تا آن منطقه از مایع تخلیه نشود تورم وجود دارد و گاهی اوقات سرطانی است ، گره ممکن است دردناک و قرمز رنگ باشد.

 

  سینوزیت

سینوزیت گاهی اوقات در ناحیه  گونه و بالای ابرو متورم می شود. تورم اطراف مدار چشم نیز ممکن است به علت التهاب سینوس فرونتال ایجاد شود.

عفونت می تواند بر استخوان تاثیر گذارد و باعث یک بیماری به عنوان تومور ستون فقرات ایجاد شود. امروزه این وضعیت  نادر با آنتی بیوتیک قابل درمان است.

 

  عفونت دندان

عفونت دندان یا لثه با آبسه یا بدون آبسه می تواند در تورم صورت وفک موثر باشد .تورم نیز با درد شدید و باز ماندن دهان همراه است.

 

  عفونت چشم

عفونت چشمی ممکن است به تورم اطراف چشم منجر شود. چشم ممکن است قرمز و گاهی اوقات دردناک شود.تورم ممکن است به علت عفونت از یک فولیکول مو در لبه پلک  رخ  دهد؛ این وضعیت به عنوان گل مژه نامیده می شود.تورم در بخش بالایی و بیرونی چشم ممکن است با غدد اشکی باشد .

 

  اختلالات غدد بزاقی

تورم غدد بزاقی ممکن است در حضور عفونت مشاهده شود.تورم ممکن است  در زیر گونه یا زیر فک پایین باشد. اوریون یک عفونت رایج ویروسی است که منجر به دردناک و متورم  شدن غدد بزاقی شود. در برخی موارد، یک سنگ کوچک ممکن است مجاری بزاقی را مسدود و از جریان آزاد بزاق جلوگیری کرده و در نتیجه  باعث تورم شود.

 

  کیست درزمان تولد

برخی از تورم ها مانند وجود کیست ممکن است از بدو تولد وجود داشته باشد ، برخی از این تورم ها مانند همانژیوم (تورم عروق خونی) ممکن است  به مرور افزایش پیدا کنند.

 

  سرطان

تورم در سرطان به سرعت رشد می کند. دو سرطان پوست ( سرطان سلول بازال و سرطان سلول سنگفرشی) معمولا روی صورت تاثیر می گذارند. علاوه بر این، سرطان همچنین می توانید غدد بزاقی را هم تحت تاثیر قرار دهد. سرطان دهان معمولا در افرادی که تنباکو  را می جوند کاملا رایج است.

سرطان می تواند بر عصب هم تاثیر گذارد و باعث فلج عضلات صورت شود. ورم بدون درد درغدد لنفاوی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

 

شرایطی که می تواند در تورم صورت موثر باشد عبارتند از:

 

واکنش های آلرژیک

آسیب صورت

سطح پائین هورمون تیروئید

 

درمان تورم صورت  

تورم صورت اگر علل زمینه ای نداشته باشد به مرور و گذشت زمان درمان و فروکش می کشد،کمپرس سرد می تواند تورم محل آسیب را کاهش دهد ، در بعضی موارد نیز کمپرس آب گرم موثر است .

 

منبع :

www.medindia.net/symptoms/facial-swelling

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments