بررسی تایپ دوم پوست در سیستم فیتزپاتریک

نوع دوم پوست0

افراد دارای پوست نوع دوم در سیستم فیتزپاتریک معمولا دارای پوست روشن و چشم های آبی هستند. این افراد با قرار گرفتن مکرر در برابر نور خورشید، سعی می کنند پوست خود را کمی برنزه کنند، اما در واقع خود را در معرض خطر سرطان قرار می دهند (از جمله ملانوما، کشنده ترین نوع سرطان). در نتیجه توصیه می شود افراد دارای چنین پوستی به شدت از خود محافظت کرده و از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند و از خود در مقابل اشعه های کشنده ی UV محافظت کنند. به علاوه نور خورشید دارای خطرات جدی می باشد، از جمله پیری زودرس و سرطان های پوستی.

پوست نوع دوم به روش های معمول درمان زیبایی عکس العمل نشان می دهد و بیشتر این درمان ها بدون هیچ خطر و عوارض جانبی قابل انجام هستند. درمان های تهاجمی متداول، مانند لیزر CO2، لیزر اربیو یاگ و لایه برداری فنل ممکن است منجر به هایپوپیگمنتیشن دائمی شود (پوست سفید شده و رنگ خود را از دست می دهد) و باید از این روش ها اجتناب کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بهترین روش های درمانی برای پوست نوع دوم

نوع دوم پوست3

  • به حداقل رساندن ضررهای نور خورشید – افراد دارای پوست نوع دوم در ساعات اوج تابش خورشید، ساعت 10 صبح تا 4 بعداز ظهر، نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند، هرروز ضدآفتاب دارای SPF 30 استفاده کنند و در ساعت نهار ضدآفتاب خود را تجدید کنند. ترکیباتی مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک در مقابل اشعه های UVA و UVB از پوست محافظت می کنند. برای پوست های حساس اکسید زینک میکرونیزه و اجتناب از آووبنزون پیشنهاد می شود.

این افراد وقتی در محیط بیرون هستند، باید به دنبال سایه باشند و از آفتاب دوری کنند. در این مواقع از ضدآفتاب دارای SPF 50 استفاده کنند، برای محافظت پوست خود از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند و ضدآفتاب خود را نیز مرتب تجدید کنند. بهتر است از ضدآفتاب هایی استفاده شود که قابلیت محافظت در مقابل UVA را دارند، زیرا قرار گرفتن در معرض UVA منجر به بروز آب مروارید می شود.

  • محافظت داخلی از پوست – مکمل های خوراکی مانند پلی پودیوم و پیکنوجنول، دارای ویژگی محافظتی در برابر خورشید هستند و تحمل را در برابر تاثیرات مضر خورشید افزایش می دهند. پلی پودیوم به طور داخلی نیز از سلول ها در مقابل سرطان محافظت می کنند.
  • رنگدانه های بیرونی – پپتیدهای رنگدانه های جدید مانند الیگوپپتید 51، الیگو پپتید 34، الیگوپپتید 53 و پنتاپپتید 15، همراه با آربوتین و اسید کوجیک، تولید ملانین را مسدود می کند. اگر رنگدانه نتواند به عوامل موضعی پاسخ دهد، لازم می شود که از تکنولوژی لیزر درمانی استفاده شود.
  • معکوس کردن برخی تغییرات سنی، از جمله افزایش چین و چروک صورت – زمانی که علائم افزایش سن، مانند چین و چروک، روی صورت ظاهر می شود، زمان آن رسیده که استفاده از روش های ترمیمی قوی را آغاز کرد. روش هایی مانند فاکتورهای رشد، پپتیدها، PHA ها برای بهبود کلاژن ها و چین و چروک.
  • بررسی پوست تمام قسمت های بدن و توجه به هر گونه مورد مشکوک – مشاوره ی سالانه با متخصص پوست برای کشف هرگونه آسیب پوستی لازم است. آسیب های پوستی عبارتند از ملانوما و سرطان های پوست به ویژه اگر در بین افراد خانواده هم مشاهده شده است یا اگر فرد دارای سابقه ی جدی از قرار گرفتن در معرض خورشید می باشد.

درمان های زیبایی در مطب برای پوست نوع دوم فیتزپاتریک:

به طور کل پوست نوع دوم در مقابل مشکلات پس از درمان دچار احتمال بروز خطر کمتری است ( به عنوان مثال تغییر رنگ پوست، جوش، تیره یا روشن شدن پوست، سوختگی و زخم)، بنابراین یک پوست ایده آل برای هر یک از روش های درمانی زیر می باشد:

  • بوتاکس و پرکننده ها روی این پوست خوب عمل می کنند.
  • پلینگ مکانیکی و انواع لایه برداری های شیمیایی، از جمله لایه برداری TCA برای این پوست خوب هستند.
  • لیزر و نور مانند لیزر فراکشنال CO2، لیزر سفت کننده ی پوست، لیزر جنسیس و لیزر پرتو v می توانند به راحتی برای این نوع پوست و پوست نوع 1 بدون درد و عوارض جانبی مورد استفاده قرار بگیرند.
  • فرکانس رادیویی نیز می تواند برای این پوست بدون درد و عوارض جانبی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • مزوتراپی و ترنس درمال مزوتراپی می توانند بدون خطر مورد استفاده قرار بگیرند.
  • کربوکسی تراپی و سوزن پوست درمارولر

درمان های متداول تهاجمی مانند لیزر CO2، لیزر اربیوم یاگ و لایه برداری فنل منجر به هیپو پیگمنتیشن (پوست رنگدانه های خود را از دست می دهد و سفید می شود) شده و باید از آنها اجتناب کرد.

رژیم مراقبت از پوست برای پوست نوع دوم

  1. پاکسازی و لایه برداری:
  • پوست را دو بار در روز تمیز کنید. اگر پوست شما خشک یا حساس است، از پاک کننده های ملایمی استفاده کنید که حاوی سولفات نیستند. پوست چرب یا مستعد جوش زدن باید با پاک کننده ی حاوی اسید سالیسیلیک پاکسازی شود.
  • اگر پوست معمولی یا چرب باشد، دو بار در هفته لایه برداری لازم است. اگر پوست حساس است یا زیاد جوش می زند، یک بار لایه برداری درهفته کافیست.
  1. اصلاح مشکلات پوستی:
  • چروک ها: وقتی که علائم افزایش سن روی پوست صورت ظاهر می شوند، زمان آن رسیده که برای بهبود محتوای کلاژن ها و برطرف کردن چین و چروک ها از قویترین روش های درمانی و اصلاحی پوست استفاده کرد.

محصولات موضعی برای برطرف کردن چروک ها و بهبود کلاژن ها

نوع دوم پوست2

فاکتورهای رشد و پپتیدهای موجود در ماتی درم دارای هدف نهایی ضدپیری و بازسازی پوست بدون استفاده از لیزر هستند. اینها مجموعه ای هستند که در ترمیم پوست بسیار قوی عمل می کنند و در بازار نیز موجود می باشند.

اسید رتینوئیک به سلول های پوستی متصل می شود. درمان منظم در چند ماه منجر به تغییر مثبت در ظاهر پوست می شود. اسید رتینوئیک نباید در دوران ببارداری خانم ها استفاده شود. این اسید دارای تراتوژن می باشد و فقط باید توسط پزشک تجویز شود.

اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و اسیدهای پلی هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک و گلوکنولاکتون در درجه ی اول به عنوان لایه بردارهای شیمیایی استفاده می شوند. استفاده ی طولانی مدت از این ترکیبات باعث افزایش کلاژن و سنتز الاستین و افزایش غلظت گلیکوزآمینوگلیکان در پوست می شود.

از لحاظ پزشکی غلظت کمتر از 10 درصد بافت پوست و رنگدانه ها را بهبود می بخشد، در حالیکه غلظت های بالاتر منجر به عمیق تر شدن چروک ها می شوند. استفاده از AHAها و PHA ها در دوران بارداری بی خطر می باشد و نسبت به اسید رتینوئیک آسیب کمتری به پوست زده و در دسترس می باشند.

ترکیبات دیگری برای مراقبت از پوست و بهبود چروک های پوست نوع دوم: پپتید مس، فاکتور رشد اپیدرمال، فاکتور رشد انسولین، فیبروبلاست، ویتامین الیگوپپتید 53، الیگوپپتید 51 و الیگوپپتید 34، ویتامین C و پنتاپپتید 15.

  • رنگ دانه ها

محصولات موضعی با ترکیبات فعال برای بهبود رنگدانه های خارجی پوست نوع دوم – در زیر لیستی از ترکیباتی را مشاهده می کنید که برای افراد مبتلا به مشکل تجمع رنگدانه ها در بافت ها استفاده می شوند. 53، الیگوپپتید 51 و الیگوپپتید 34، ویتامین C و پنتاپپتید 15، آربوتین، توت، عصاره ی خیار، هیدروکینون، اسید کوجیک، عصاره ی شیرین بیان، آسکوربیل فسفات منیزیم، عصاره ی توت، نیاسینامید، رتینول، رزورسینول و اسید بتاهیدروکسی.

در زیر لیستی از ترکیباتی را مشاهده می کنید که باید از آنها اجتناب کرد، زیرا باعث بروز لکه های سیاه روی پوست می شوند. استرادیول، استروژن، سویا، سیب زمینی شیرین وحشی.

  • جوش زدن

محصولات موضعی با ترکیبات فعال که برای جلوگیری از جوش زدن پوست نوع دوم باید از آنها اجتناب کرد: روغن دارچین، کره ی کاکائو، میریستات ایزوپروپیل، استئارت بوتیل، پروپیلن گلیکول 2، لانولین، روغن نعناع.

قرمزی و روزاسه در پوست

محصولات موضعی با ترکیبات فعال که برای جلوگیری از قرمزی و روزاسه باید از آنها اجتناب کرد: اسید آلفا لیپوئیک، AHA، PHA، رتینول، پالمیتات رتینیل، ویتامین C، بنزوئیل، پراکسید هیدروژن، اسید فیتیک، اسید استیک، کافور، اسید سینامیک، روغن دارچین، کره ی کاکائو، روغن نارگیل، ایزوپروپیل، اسیدلاکتیک، منتول و روغن نعناع.

  1. تغذیه

نوع دوم پوست1

اینها ترکیبات و مواد غذایی هستند که مواد غذایی را پوست می رسانند که ممکن است در رژیم شما وجود نداشته باشد. این مواد به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرند تا با رادیکال های آزاد آسیب رساننده به پوست مبارزه کرده و باعث تسکین پوست می شوند:

ویتامین C می تواند برای بافت های مربوط به رنگدانه ها مورد استفاده قرار گیرد و به پوست ظاهر سالمتری ببخشد.

ویتامین E در مقابل تاثیرات مضر خورشید از پوست محافظت می کند.

اسید آلفالیپوئیک که با برخی آسیب های پوستی مبارزه می کند، انرژی را در سلول های زنده بالا می برد و به بهبود سلامتی پوست کمک می کند.

عصاره ی چای سبز باعث تسکین پوست آسیب دیده می شود و به بهبود روزاسه، التهاب پوستی و کم کردن جوش ها کمک می کند.

عصاره های گیاهی مانند عصاره ی چای سیاه و سبز، عصاره ی رزماری و غیره جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی هستند.

آلوئه ورا دارای خاصیت آرام بخشی و مرطوب کنندگی قوی است و برای پوست های چرب، دارای اگزما و روزاسه بسیار مناسب است.

  1. آب رسانی

پوست را به خوبی آبرسانی کنید و همیشه مرطوب نگاه دارید، چرا که سلول های آبرسانی شده سالم تر هستند و بهتر به نظر می رسند. سلول های پوستی که آب از دست داده اند، در مقابل عفونت و حساسیت مستعدتر می باشند.

  • هومکتانت ها آب را به سلول های پوست جذب می کنند، بنابراین خطوط عمیق و چروک ها را پر کرده و به پوست شما درخشش و جوانی می بخشند. این هومکتانت ها حاوی اسید هیالورونیک، هیالورونات سدیم، گلیسیرین، گلیسریدها، پروپیلن گلیکول، اوره سوربیتول و بلغور جو کلوئیدی می شوند.
  • ترکیبات انسدادی آب را به پوست شما متصل کرده و با تشکیل یک سد روی سطح پوست، سرعت از دست دادن آب را کاهش می دهند. این ترکیبات عبارتند از موم، لسیتین، دایمتیکون، سرامید، الکل ستیل و روغن هسته ی انگور.
  • نرم کننده ها لیپیدهایی هستند که روغنی به سطح پوست اضافه می کنند و با متصل شدن به آب، سرعت تبخیر آب را کاهش می دهند. این نرم کننده ها در کره، آووکادو، میوه ی شور، انبه، نارگیل، روغن زیتون و روغن پامچال وجود دارند.
  • ترکیبات بیشتری برای مراقبت از پوست و مرطوب کردن و آبرسانی به پوست نوع دوم: آلوئه ورا، روغن هسته ی زردآلو، روغن دانه ی گل گاوزبان، روغن کانولا، کلسترول، روغن جوجوبا، روغن گردو ماکادمیا و روغن گل آفتابگردان.
  1. محافظت
  • اثرات مضر خورشید را به حداقل برسانید. افرادی که دارای پوست نوع دوم هستند، باید در ساعات اوج تابش خورشید، 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، از قرار گرفتن در معرض خورشید اجتناب کنند، از ضدآفتاب دارای SPF بالا استفاده کنند، از کلاه، محافظ و عیتک های آفتابی استفاده کنند.
  • محافظت خارجی پوست. محصولات حاوی تیتانیوم دی اکسید، اکسید زینک یا آووبنزون از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کنند. برای پوست های حساس اکسید زینک میکرونیزه شده و اجتناب از آووبنزون، PABA، بنزوفنون، متوکسی دی بنزومتان، بیوتیل، اسید سولفوریک و کافور پیشنهاد می شود.

محافظت داخلی پوست: برخی محصولات خوراکی مانند پلی پودیوم و پیکنوجنول که دارای خاصیت محافظتی در برابر خورشید هستند و تحمل را در برابر اثرات مضر افزایش می دهند، باید مورد توجه قرار گیرند.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments