برای کاهش چروک های صورت چه کار باید کرد؟

زن جوان با موی گندمی

چروک ها فرورفتگی هایی روی پوست هستند که یک ظاهر ناصاف در پوست ایجاد می کنند. چین و چروک ها بیشتر روی صورت و دست ها یافت می شوند که به خاطر کمبود کلاژن در پوست و کم شدن حالت ارتجاعی پوست در اثر افزایش سن، کم کردن وزن و یا آسیب دیدگی پوست، به وجود می آیند.

روش های درمانی زیادی برای کم کردن عمق و میزان این چروک ها وجود دارد. این روش های درمانی در آشپزخانه و نیز در وسایل آرایشی مورد استفاده، وجود دارد و یا شامل روش هایی می شود که هزینه های بسیار بالایی را لازم دارند. در نهایت انتخاب روش مورد استفاده برای کم کردن این چروک ها، بستگی به زمان، بودجه و اهمیت صافی پوست برای فرد دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داروهای خانگی اولیه ترین و طبیعی ترین روش های کاهش چین و چروک پوست هستند، اما معمولا موقتا مفید هستند و بر روی چین های خیلی خفیف موثر می باشند.

از آنجایی که صافی پوست بستگی به مرطوب نگاه داشتن پوست دارد، برخی طرفداران درمان های خانگی، استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل را ور محل مورد نظر و قبل از خواب پیشنهاد می کنند. برخی دیگر جلسات ماساژ صورت و کشش را، حداقل یک بار در روز، پیشنهاد می کنند، اینها باعث افزایش انعطاف پذیری پوست و فشار عضلانی ناشی از حرکات تکراری می شوند که برای پوست مفید هستند.

برای کسانی که به دنبال روش های پیشرفته تری هستند، استفاده از کرم ها و ژل های دارای فرمول کاهش چین و چروک، مفید است. بسیاری از این کرم ها دارای ترکیباتی هستند که تکثیر سلولی را تحریک کرده و باعث افزایش عملکرد سلولی می شوند.

رتینوئید

رتینول، محلولی برای جذب راحت ویتامین A، معمولا یکی از ترکیبات مهم در کرم های ضد چروک می باشد. علاوه بر این، مایعات بسیار اسیدی، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی، برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست و ایجاد سلول های سالم جدید، استفاده می شوند که می توانند باعث کاهش چین و چروک های صورت شوند.

بسیاری از پروسه های سرپایی زیبایی روش های محبوبی برای از بین بردن چروک های پوست شده اند. برخی افراد به تزریق بوتاکس رو آورده اند که یک شل کننده ی عضلانی قوی به منطقه ی دارای چروک تزریق می کند.

این تزریق ها بیشتر برای چین و چروک هایی استفاده می شوند که ناشی از حرکات تکراری در صورت می باشند، مانند خطوط پیشانی و خط لبخند و خط های کنار چشم.

متاسفانه میزان بالایی تزریق این ماده، باعث فلج شدگی موقتی عضلات صورت می شود که در حالت صورت تاثیر دارد.

face-masks

یک روش متداول دیگر برای کم کردن چروک های صورت استفاده از لایه برداری های شیمیایی است. این ماسک ها محلولی از اسیدهای بسیار قوی هستند که برای صاف کردن پوست و سوزاندن لایه ی آسیب دیده ی بیرونی استفاده می شوند.

لایه برداری های شیمیایی معمولا تحت نظارت پزشکی انجام می شوند و می توانند عوارض جانبی جدی به دنبال داشته باشند. کمترین حالت ممکن آن، حساسیت بالا به نور خورشید و قرمزی پوست می باشند که بسیار متداول هم هستند. عوارض جدی تری نیز وجود دارند از جمله سفیدی دائمی در پوست.

شدیدترین روش برای کم کردن چروک های صورت، جراحی می باشد. در یک عمل کشیدن پوست، پوستی که صورت را می پوشاند، تنگ تر شده و چروک ها نیز کم تر شوند و یک چهره ی جوان تر ایجاد می شود.

گرچه مدت ها این نوع جراحی یک روش استاندارد برای از بین بردن چروک ها بوده است، روش های جدیدتری که براساس لیزر درمانی هستند، محبوبیت بیشتری به دست آورده اند. در لیزردرمانی، با متمرکز کردن پرتوهای لیزر، پوست جدید و سالم اجازه ی رشد پیدا می کند.

اقدامات پیشگیرانه می توانند برای مدت خیلی طولانی به وجود آمدن این چروک ها استفاده از کمک های خارجی را به تعویق اندازند.

 

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments