بخندید تا همیشه زیبا و جوان باقی بمانید!

خنده دوای درد

خنده دوای هر دردی است!

در واقع این ضرب المثل یک پشتوانه یا زمینه پزشکی دارد. مطالعات نشان می دهد احساسات عمیق ما می تواند تاثیر مستقیمی ( مثبت یا منفی ) بر وضعیت سلامت بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست داشته باشند. پزشکان بر این باورند که زندگی آن چیزی است که در ذهن فرد می گذرد؛ بدین معنی که افکار، اعمال و خلق و خوی شما می تواند بیشترین تاثیر را بر ظاهر  و تصور کلی دیگران از شما داشته باشد. حال زمان آن رسیده است که ردپای احساسات را در زندگی خود بیابیم.

استرس

استرس

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از میان انواع احساسات و در انگیختگی ها، استرس و اضطراب بیمار گونه بزرگترین دشمن جوانی و شادابی پوست است. حتی با وجود سن کم، استرس زیاد  به مرور زمان سبب بروز چین و چروک پوست می شود. مهم ترین محرک حس استرس و اضطراب در بدن، هورمون مزاحم و آزاردهنده کورتیزول است که در زمان استرس به راحتی و آزادانه در بدن جریان پیدا می کند. هورمون کورتیزول به اندام های داخلی و خارجی بدن فشار وارد می آورد، عروق خونی بدن حساس و آسیب پذیر شده و سلول های پوستی جدید همچون گذشته به سرعت تشکیل نمی شوند و در نهایت پیری پوست رخ می دهد.

در مواقع یا محیط های استرس زا، یک تکه شکلات تلخ، یک بسته چیپس یا یک شیشه نوشابه بیشتر از هر چیز ذهن فرد را درگیر کرده و تمایل شخص به خوردن افزایش پیدا می کند. در زمان استرس، شما معمولا چیزهایی را میل می کنید که در حالت عادی هیچ تمایلی به آنها نشان نمیدهید و کمتر نیز به ظاهر و سیمای خود توجه می کنید. کم آبی بدن، عدم توجه و عدم مراقبت از پوست و تغذیه نامناسب به تدریج سبب بروز جوش صورت می گردد.

خشم و عصبانیت

خشم و عصبانیت

متاسفانه عصبانیت در پشت چراغ قرمز یا مشاجره با اعضای خانواده زمینه را برای بروز جوش صورت و چین و چروک صورت فراهم می کند. عصبانیت سبب انفباض عضلات صورت می گردد که به مرور زمان خطوطی را بر چهره پدیدار می کند.

خشم و عصبانیت حتی می تواند بر فرآیند دوباره جوانسازی و التیام پوست صورت تاثیر گذار باشد. در افراد خشمگین و عصبانی، مقادیر فراوانی از هورمون کورتیزول ترشح می شود که از تولید کلاژن؛ عامل موثر در التیام بخشی پوست جلوگیری می کند.

افسردگی

افسردگی

درست مانند خشم و عصبانیت، افسردگی نیز تاثیر دو چندانی بر کیفیت و سلامت پوست می گذارد و موجب بروز خطوط صورت و چین و چروک ناشی از ابرو در هم کشیدهای متوالی می گردد. مطالعات نشان می دهد که حالت چهره تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست می گذارد. افسردگی طولانی مدت همراه با مصرف داروهای شیمیایی از بهبود و یا کاهش سلول های پوستی ملتهب جلوگیری می کند. همچنین امکان ایجاد اختلال در خواب شبانه و بروز پف چشم وجود دارد.

خجالت

احساس شرمندگی

احساس خجالت و شرمندگی می تواند تمام بدن از اندام های داخلی بدن گرفته تا پوست صورت را درگیر خود کند. زمانی که گیرنده های نوروپپتید موجود در پوست این پیام یا حالت شرمندگی  را دریافت می کنند، مشاهده می کنیم که گونه ها گلگون می شوند. آسیب پذیری یا حساسیت دستگاه عصبى خود كار تعیین می کند که چرا هر چند وقت یکبار و چرا به این راحتی گونه ها گلگون میشوند و دمای بدن نیز به طور ناگهانی بالا می رود! گلگون شدن گونه ها می تواند مقدمه بروز بیماری مزمن التهاب عروق خونی پوست یا روزاسه باشد.

ترس

احساس ترس

زمانی که شما احساس خطر می کنید، چه علت آن واقعی باشد چه مجازی و خیالی، اولین واکنش متقابل مغز انسان، گسیل پیام ها و سیگنال هایی به غده فوق کلیوی برای ترشح آدرنالین یا روکلیه است.  در نتیجه آن، ضربان قلب بالا رفته و سرعت جریان خون در عضلات افزایش پیدا می کند. آدرنالین سبب محدود کردن و انقباض عروق خونی پوست صورت می گردد. در اثر ترسف رنگ از رخ فرد می پرد و بیشتر به مانند یک شبه یا روح به نظر می رسد.

 

منبع:

http://www.everydayhealth.com/beauty-pictures

نگارنده: حدیث بختیاری

رکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments