رفع شوره سر

با مراقبت های خانگی به جنگ شوره سر بروید!

 روش های خانگی و طبیعی رفع شوره سر

پیش از خواندن این مقاله در باب رفع شوره سر با مراقبت های خانگی، اطمینان حاصل کنید که به شوره سر دچار هستید. افراد بسیاری هستند که شوره سر را با پوسه خشک سر به اشتباه گرفته و در نتیجه هر چه دوا و درمان می کنند، تغییری در وضعیت خود مشاهده نمی کنند. در قسمت ذیل به تعدادی از روش های خانگی موثر در رفع شوره سر اشاره شده است:

فواید شستن مو با سرکه

  • آب کشیدن موی سر با سرکه

در ابتدا شست و شو دادن موی سر با سرکه ( بویژه سرکه سیب، آب سیب و سرکه سفید ) ممکن است ایده ای مضحک و حتی وحشتناک به نظر رسد، اما می تواند از جمله روش های موثر در رفع شوره سر باشد زیرا سرکه به ریشه موها نفوذ می کند و مشکل را از ریشه نابود می کند. در حالت کلی، شوره سر حاصل رشد  فوق العاده سریع و مرگ پایدار سلول های پوستی است و همین عامل سبب تشکیل شوره و خارش سر می شود. سرکه پوست های اضافی سر را که ممکن است در آینده به شوره تبدیل شوند، از بین می برد و از مسود شدن روزنه های تعبیه شده در کف سر جلوگیری میکند. رشد بیش از اندازه قارچ هم می تواند یکی از عوامل بروز شوره سر باشد و سرکه در اینجا مانند قارچ کش عمل می کند. استفاده از سرکه به نسبت برخی شامپوهای سر راحت و  بی دردسر است. لطفا در اوقات بیکاری و زمانی که قصد خروج از منزل را ندارید، مو را با سرکه شست و شو دهید زیرا بوی سرکه ممکن است روی سر بماند و مشام برخی افراد  را آزار دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خواص سرکه سیب

مواد لازم:

2/1 لیوان آب گرم

2/1 لیوان سرکه سیب یا سرکه سفید

مراحل کار:

سرکه را همراه با آب گرم در لیوان مخلوط کنید. میزان سرکه و آب مورد نیاز بسته به حجم مو و اندازه طولی موها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ترکیب سرکه و آب را بر روی موها بریزید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید و پس از پایان کار آن را فقط و تنها فقط با آب خالی شست و شو دهید. توجه داشته باشید که باید این کار را 8 تا 12 ساعت پیش از دوش گرفتن و خروج از منزل انجام دهید. شست و شوی مو همراه با آب و سرکه را یک یا دو بار در هفته انجام تکرار کنید.

مخلوط جوش شیرین و آب برای رفع شوره سر

  • نابودی شوره سر به کمک جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده همه کاره است که اگر کسی آن را در منزل داشته باشد کلا ضرر نمی کند. هیچگاه نقش جوش شیرین را در مراقبت های خانگی دست کم نگیرید. جوش شیرین معجزه میکند! جوش شیرین به دلایل مختلف به رفع شوره سر کمک می کند. اولا، جوش شیرین به تدریج باعث از بین رفتن پوست های مرده سر می شود. بعنوان یک قارچ کش، قارچ ها و پوست های سر را از بین می برد.

مواد لازم:

یک قاشق جوش شیرین

1 لیوان آب

چند قطره روغن روزماری یا اکلیل کوهی

مراحل کار:

یک قاشق جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. ترکیب جوش شیرین با آب گرم را داخل بطری شامپو بریزید. آن را بار دیگر خوب با هم ترکیب کنید و به روی موها بریزید. در صورت نبود شامپو، از این ترکیب روزانه استفاده کنید. در اوایل کار، احساس کنید که چربی موهای شما در حال از بین رفتن است و موهای شما به تدریج خشک می شود اما نگران نباشید، چربی و روغن طبیعی مو خود بخود دوباره ساخته می شود. در صورتی که ناگزیر به استفاده از شامپو هستید، حداقل یک قاشق جوش شیرین را داخل شامپو بریزید.

تخم شنبلیله

  • شنبلیله

شنبلیله گیاهی است که بیشتر بعنوان ادویه در غذاهای هندی استفاده می شود. با این وجود، شنبلیله خواص دارویی فراوانی دارد. تخم شنبلیله حاوی ترکیبات سرشار از پروتئین  و اسید آمنیه بوده و به رویش مجدد موها کمک می کند. علاوه بر این،  لسيتين (كه در شير و تخم مرغ و خون و غيره يافت مي شود) به محکم شدن و ضخیم شدن موها کمک کرده و بسیاری از افراد موهای صاف و ابریشم مانند خود را مدیون این ماده هستند.

مواد لازم:

دو قاشق تخم شنبلیله

یک کاسه آب گرم

وسیله ای برای آسیب کردن دانه های شنبلیله

مراحل انجام کار:

تخم شنبلیله را را در 1 یا 2 لیوان آب گرم در طب شب خیس کنید. فردا صبح، تخم شنبلیله را انقدر آسیاب کنید تا خمیری بدست آید و خمیر ساخته شده را به روی پوست سر بمالید. برای 30 تا 45 دقیقه سبر کنید و بعد آن را با شامپو و ترجیحا آب بشویید .

محلول لیسترین

  • استفاده از محلول لیسترین (Listerine )

محلول لیسترین در ابتدا بعنوان ماده ضد عفونی کننده و گند زدا توسط دندان پزشکان مورد استفاده قرار می گرفت. بعدها این محلول به عنوان محلول فلوراید یا دهان شوی در تمام آمریکا شهرت پیدا کرد. اما کاربرد اصلی آن از بین بردن شوره سر است. محلول لیسترین قارچ و چوسته سر را از بین می برد. مطمئنا می دانید که یکی از علل بروز شوره سر، تجمع قارچ ها در پوست سر است.

مواد لازم:

آب

محلول دهان شوی لیسترین

بطری خالی شیشه شوی

مراحل انجام کار:

دو پارت آب را با یک پارت محلول لیسترین خوب مخلوط می کنید. پس از شامپو زدن سر، محلول را یا اسپری میکنید و یا به یکباره روی سر می ریزید. به مدت 3 دقیقه صبر کنید و سپس آن را خوب با آب بشویید.

اثرات نور خورشید

  • قرار دادن موها در زیر نور مستقیم خورشید

از ابتدا رابطه متقابلی میان بروز قارچ و شوره سر و قرار گیری در معرض آفتاب بوده است. مواردی وجود داشته است که شوره شدید سر انها با قرار گرفتن در زیر نور آفتاب کاهش پیدا کرده و حتی به طور کامل رفع شده است. در واقع علت اصلی بروز شوره سر هوای سر د و خشک زمستان نیست، بلکه عدم رسیدن نور کافی به موهاست. نور خورشید برخی روغن یا چربی های اضافی مو را خشک می کند یا اینکه بودن در هوای آزاد و زیر نور آفتاب باعث بهتر شدن روحیه فرد می شود.

قرص آسپرین برای رفع شوره سر

  • استعمال داروی آسپرین

کاربرد آسپرین می تواند چیزی بیشتر از تسکین دادن سردرد باشد. آسپرین خالص حاوی ترکیبات سالیسیک اسید است که در ترکیب سازنده بیشتر شامپوهای ضد شوره مشاهده می شود. سالیسیک اسید خاصیت قارچ کشی و ضد میکروبی دارد و پوسته های اضافی سر را از بین می برد.

مواد لازم:

دو عدد قرص آسپرین

شامپو

مراحل انجام کار:

قرص های آسپرین را خود بسایید تا پودری حاصل شود. پودر آسپرین را داخل شامپو ریخته و دو دقیقه پیش از آب کشیدن موها، موها را با ان شست و شو دهید.

تغذیه سالم

  • تغذیه سالم

تا می توانید سبزیجات به برنامه غذایی خود اضافه کنید. سبزیجات باعث حفظ سلامت، طراوت و شادابی پوست و مو میشوند، مانند: کاهو، کلم بروکلی، برگ کلم

روغن ماهی: روغن ماهی تاثیر معجزه آسایی بر سلامت و ظاهر پوست می گذارد. از خوردن  مکمل های غذایی حاوی روغن ماهی پرهیز کنید چون تاثیر چندانی در رفع شوره سر ندارند. 

مواد پروتئینی کم چرب: برای کاهش شوره سر، بیشتر مواد پروتئینی مصرف کنید. پروتئین سبب رویش مجدد موها و استقامت موها می شوند، مانند: آجیل، مغز میوه، غلات و تخم مرغ.

خواص لیمو ترش

  • از خواص لیمو استفاده کنید!

لیمو کاربرد ها و خواص بسیاری دارد، چه در جلوگیری از انواع سرطان و چه درمان بیماری های دیگر. اسید موجود در آب لیمو به از بین بردن قارچ سر که علل اصلی بروز شوره سر است، کمک میکند.

خواص روغن درخت چای

  • خواص شفا بخش روغن درخت چای

چربی و روغن اضافی مو یکی از علل اصلی بروز شوره سر است، اما روغن های طبیعی هستند که می تواند چربی مو را در حد تعادل نگاه دارند. بومیان استرالیا برگ های گیاه یا درخت چای را جمع اوری کرده و آنها را از وسط به دو نیم می کنند و از آن برای سوختگی های موضعی، نیش خزندگان یا پشه و غیره استفاده می کنند. عصاره برگ درخت چای خاصیت قارچ کشی دارد و خارش سر را کاهش میدهد.

مواد لازم:

یک قاشق روغن برگ درخت چای

یک لیوان آب گرم

بطری خالی آب پاش

مراحل انجام کار:

یک قاشق روغن برگ درخت چای را همراه با یک لیوان آب گرم داخل بطری خالی بریزید. خوب ترکیبات را با هم مخلوط کنید. پس از شامپو زدن سر، مخلوط را به تمام قسمت های مختلف سر اسپری کنید و بعد موها را به آرامی ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید، سپس رطوبت اضافی را با حوله یا پارچه تمیز بگیرید اما آن را کامل خشک نکنید.

خواص آلوئورا

  • از خواص آلوئورا لذت ببرید!

آلوئورا درمان همه دردهاست. از این گیاه بیشتر برای رفع جای سوختگی استفاده می شود، اما کاربردهای فراوانی هم در رفع شوره سر دارد. آلوئورا از تکثیر بیش از حد سلول های پوستی جلوگیری می کند. در واقع، آلوئورا رشد سلول هاس پوستی را کاهش می دهد و از انجایی که شوره سر بعلت رشد فوق العاده سریع و مرگ  سریع سلول ها پوستی بوجود می آید، آلوئورا دوباره موها را به حالت اول باز می گرداند.

در کنار روش های یاد شده، پیش از هرگونه اقدامی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت کنید.

منبع:

http://everydayroots.com/dandruff-remedies

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری تماس با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید!

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments