بانک خدمات و اطلاعات جامع لیزر موهای زائد در شهر تهران اسکین: پاسخ سوال ها اینجاست.

بانک خدمات و اطلاعات جامع لیزر موهای زائد در شهر تهران اسکین

رفع موهای زائد با روش های لیزری غیرلیزری: مقدمه

قبل از تصميم براى انجام لیزر موهای زائد بخوانيد!

درسالهاى اخير، تقاضاى عمومى براى رفع موهای زائد با لیزر افزايش چشمگيرى داشته است. لیزر یک فن آوری تازه و کمتر شناخته شده است. هر فن آوری نوپایی ممکن است مورد سوء قصد عده ای سودجو قرار بگیرد. البته که پزشکان متعهد و دانشمند زیادی هستند که می توان از آن ها برای لیزر رفع دایمی موهای زائد بهره برد. مشکل از فن آوری نیست. مشکل از هر پزشکی هم نیست! مشکل از ناآگاهی برخی پزشکان، درمانگران یا بیماران درباره استفاده درست از آن فن آوری ست. علم پزشکی-درمانی شوخی بردار نیست. سرگرمی نیست! دقت، آگاهی و دانش می خواهد!

لیزر رفع موهای زائد: چرا این همه دستگاه با انواع مدل ها؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید چرا لیزرها اینقدر متنوع هستند؟ چه لزومی به ساخت این همه مدل و دستگاه مختلف برای رفع موهای زائد است؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پاسخ: برای اینکه شرایط فیزیکی (پوست بدن برای مثال)، محیطی، زیستی و غیره اشخاص در دنیا متفاوت است. برای اینکه علم لیزر نیز روز به روز در حال پیشرفت و بهبود است. لیزرها نیز به بومی سازی نیاز دارند.

نکته: فقط یک پزشک با یک سری تجهیزات جوانسازی-زیبایی ثابت پوست و مو قادر به درمان همه مراجعه کنندگان نیست! باید از مجموعه ای متشکل از انواع تخصص های زیبایی با انواع تجهیزات کمک بگیرید. مجموعه گروه پزشکان تهران اسکین از چنین امتیازی برخوردار است.

لیزر رفع موهای زائد: آگاهی از بایدها و نبایدها برای من و شما

+ باید تجهیزات پزشکی معتبر جوانسازی و زیبایی را بشناسیم!

+ باید با فن آوری ها و مدل های لیزری متفاوت آشنا باشیم!

+ باید به دانش خود درباره روش های درمانیِ مناسب بدنمان آشنا باشیم (برای مثال، ترکیب کدام لیزرها برای رفع دایمی موهای زائد و برای چه تیپ پوستی ای؟)!

 + باید مراکز معتبر جوانسازی و زیبایی لیزر را در تهران و شهرستان ها بشناسیم!

+ بهتر است مطالب معتبر علمی سایت های پوست، مو، جوانسازی و زیبایی را بخوانیم تا آگاهی ما در رابطه با لیزر موهای زائد افزایش یابد.

+ یادمان باشد دنیای تبلیغات برای تاثیرگذاری بر ذهن فنون مختلفی دارد. تبلیغات یا واقعیست یا غیرواقعی! تا دیدیم بازیگری فرد مشهوری کاری انجام داده سریع الگوگیری نکنیم. زیرا بدن ما با بدن آن بازیگر فرق دارد. شرایط ما نیز ممکن است با وی متفاوت باشد. اصلا از کجا می دانیم یک بازیگر حتما نتیجه گرفته است!!!

+ زیاد هم به تبلیغات بدبین نباشیم. خیلی راحت می توانیم با کسب اطلاعات از منابع و بانک های اطلاعاتی معتبر به واقعی بودن یا نبودن یک تبلیغ پی ببریم.

لیزر رفع موهای زائد: نبایدها

هرگز بدون دانش و تحقیق کافی درباره نوع تجهیزات لیزری مورد استفاده در یک مرکز درمانی و یا تجربه کافی پزشک برای درمان یا زیبایی اقدام نکنیم!

هرگز فریب تبلیغات پر سر و صدا (بوق و کرناهایی مثلِ تضمینی، قطعی، صد در صد) و بدون پایه علمی را نخوریم!

هرگز نزد پزشکی که بدون انجام تست حساسیت یا تعیین تیپ پوستی شما اقدام به لیزر می کند لیزر نکنیم!

هرگز توصیه های پزشک کاربلدی که انتخاب کرده ایم را (پیش و پس از عمل لیزر) نادیده نگیریم!

تحقیقات درباره نوع و عملکرد دستگاه های لیزری، دانش پزشکی مورد نیاز و روش های درمانی مناسب برای جوانسازی و زیبایی هنوز ادامه دارد.

لیزر رفع موهای زائد: هوشمند باشیم.

هر ليزرى، ليزر نيست! یک پزشک با تعدادی تجهیزات محدود برای درمان همه بیماران جوانسازی-زیبایی کافی نیست! مجموعه گروه پزشکان تهران اسکین تمامی تجهیزات مورد نیاز و انواعی از تخصص های زیبایی را در اختیار دارد.

 قبل از هر اقدامی، اطمینان از برند (نام تجاری) دستگاه لیزر رفع موهای زائد یک شرط اصلی می باشد.

همچنین، از شروط دیگر دانش پزشکی شخصی ست که از لیزر استفاده می کند. چه بیمار و چه پزشک هر دو باید به یک سری اطلاعات درباره لیزر واقف باشند؛ منتها هر کدام اطلاعات مربوط به خود را باید بدانند.

لیزر رفع موهای زائد: کدام پزشکان دانش کافی دارند؟

سوالات بسیاری متنوعی درباره لیزر رفع موهای زائد پیش می آید که باید پاسخ داده شوند. تنها پزشکانی پاسخ این سوالات را می دانند که

اهل مطالعه مستمر و تحقیق باشند

کار با دستگاه لیزر و تنظیمات آن را به خوبی آموزش دیده باشند

تجربه کافی در زمینه جوانسازی و زیبایی، از جمله، رفع موهای زائد داشته باشند

به اثر هر لیزر یا هر منبع انرژی درمانی بر بدن اشخاص آگاه باشند

به روش های درمان متناسب با اشخاص آشنا باشند

شرایط فیزیکی-روحی-روانی-پزشکی-محیطی-زیستی-محل کار و پوست بیمار را قبل از عمل بررسی کنند

از تجهیزات پزشکی اندازه گیری معتبر برای بررسی شرایط فیزیکی-پزشکی بیمار قبل از عمل بهره ببرند

از تجهیزات استاندارد یا معتبر لیزری (رفع موهای زائد) بهره ببرند.

تست های حساسیت و تیپ پوستی قبل از عمل را انجام دهند

حس مسوولیت، انسان دوستی و سلامت بیمار را بر پول ترجیح بدهند و دایم اثر دستگاهها را بر بدن بیماران ارزیابی کنند.

 

لیزر رفع موهای زائد: سوالات گروه پزشکان تهران اسکین از شما خواننده عزیز

آیا شما از انجام لیزر مایوس شده اید؟

آیا لیزر بر شما تاثیر معکوس داشته است؟

آیا قبل از لیزر اطلاعات جامعی در رابطه با آن دریافت کرده بودید؟

اکنون می توانید از حساب بانک لیزری گروه پزشکان تهران اسکین تمامی اطلاعات جدید را برداشت کنید! لحظاتی با ما همراه باشید!

لیزر رفع موهای زائد: لیزر چه امتیازی نسبت به روش های سنتی دارد؟

روش های سنتی رفع موهای زائد فقط ساقه مو را هدف می گیرند. اما لیزر سلول های فولیکول مو در قسمت ریشه داخل پوست را هدف می گیرد. اگر لیزر با هندپیس و دستگاه استاندارد استفاده شود، تاثیر آن بلند مدت یا دایمی می شود.

برای دیدن نمونه کار لیزر موهای زائد می توانید به مراکز تحت پوشش گروه پزشکان تهران اسکین مراجعه فرمایید.

لیزر رفع موهای زائد: کدام دستگاهای لیزر معتبرترند؟

کارآیی لیزر 1064 ناومتری Nd:YAG برای رفع موهای زائد ثابت شده است. اما با توجه به تیپ های پوستی و شرایط محیطی متفاوت جمعیت ها، از لیزرهای دیگری با طول موج های مختلف نیز استفاده می شود. لیزرهای الکس (الکساندریت 775 نانومتر، برای مثال) و دایود با طول موج های مختلفی به بازار عرضه شده است.

لیزرها انواع تهاجمی و غیرتهاجمی دارند. هر پزشک پیش از اقدام به رفع موی زائد شما ابتدا نوع پوست، مقاومت آن، و نیاز شما به نوع لیزر یا طول موج خاص لیزر را در نظر می گیرد. تنوع لیزرها و طول موج ها آنقدر کافی هست که هر تیپ پوستی ( حتی پوست تیره یا سبزه) بتواند موهای زائد خد را رفع نماید. برای مثال، لیزر الکساندریت با طول موج 775 نانومتر برای رفع موهای زائد  پوست روشن یا زیتونی مناسب است.

هندپیس های متفاوتی با پالس، طول موج، قدرت، انرژی و غیره وجود دارد. هندپیس ابزار انتقال لیزر به پوست است. برای مثال، هندپیس با طول موج 1064 نانومتری برای رفع موهای زائد پوست های تیره تر مناسب تر است.

لیزر رفع موهای زائد: شرکت های معروف

شرکت های سازنده لیزرها در کشورهای آمریکا، آلمان، کره، ایتالیا، چین و غیره بسیار فعال هستند. ممکن است یک لیزر توسط تمامی شرکت ها به بازار عرضه شود. اما  مدل های لیزری، طول موج ها و تناسب هر یک برای پوست خاصی متفاوت است.

در واقع، میزان کیفیت و نوع فن آوری دستگاه لیزر نقش اول را در در دایمی بودن یا موقتی بودن رفع موهای زائد دارد.  هر چه دستگاه بر مبنای سطح بالاتری از دانش پزشکی ساخته شود، تاثیر آن بر بیمار بیشتر است. همچنین، مهارت پزشک و اطلاعات وی از بیمار نقش مهمی در کارایی لیزر رفع موهای زائد دارد.

لیزرهای ساخت کمپانی های معتبر کشورهای آمریکا و آلمان سطح استاندارد بالایی دارند. در مقاله ای در سایت زیبان www.zibaan.com قسمت تجهیزات پزشکی به ترکیب چند لیزر برای نتیجه بهتر در جوانسازی و زیبایی اشاره کردیم. گاهی از ترکیب دو یا چند لیزر برای جوانسازی و زیبایی استفاده می شود. گاهی یک لیزر برای یک بیمار مناسب و برای دیگری مناسب نیست. مراکزی که همزمان چندین دستگاه استاندارد جهانی در اختیار دارند انتخاب های بیشتری برای درمان انواع تیپ های پوستی دارند.

لیزر رفع موهای زائد: تعیین تیپ های پوستی و کاربرد آن

تیپ های پوستی به معنی تفاوت انواع پوست به لحاظ رنگ می باشد. از مقیاس فیتزپاتریک برای تعیین نوع پوست هر شخص استفاده می شود. با تعیین نوع پوست، پزشک تصمیم می گیرد کدام لیزر برای پوست شما مناسب است. پوست تیره به طول موج قویتر لیزر احتیاج دارد. برای پوست روشن تر، طول موجهای کوتاه تر اما با انرژی کافی مناسب ترند. تیپ پوستی ایرانی ها عمدتا بین 3 تا 5 می باشد. البته تیپ های پوستی 1 و 2 در مناطق شمالی بیشتر دیده می شوند. تیپ های 4 و 5 بیشتر در مناطق جنوبی ساکن هستند.

لینک زیر انواع پوست را به خوبی شرح داده است.

لینک تعیین تیپ پوستی

لیزر رفع موهای زائد: پوست نرمال، خشک، چرب، مختلط، و حساس

تعریف تخصصی و آزمون تعیین تایپ پوستی

مقیاس فیتزپاتریک (بر اساس حساسیت پوست به نور و رنگ چشم و مو) برای تعیین تایپ های پوستی:

تایپ 1: (نمره 6-0): همیشه می سوزد اما برنزه نمی شود (سفید رنگ پریده، بلوند یا موقرمز، چشمان آبی، کک و مک)

تایپ 2: (نمره 13-7): معمولا می سوزد، کمی برنزه می شود (سفید، متوسط، بلوند یا موی قرمز، آبی ، سبز یا چشمان سبز و قهوه ای)

 

تایپ 3: (نمره 20-14): گاهی سوختگی ملایمی دارد، به طور یکدست برنزه می شود (سفید کرمی؛ متوسط، با هرگونه رنگ چشم یا مو) )

 

تایپ 4. (نمرات 27-21): سوختگی کمی دارد. همیشه به خوبی برنزه می شود (قهوه ای متوسط)

 

تایپ 5. (نمرات 34-28): به ندرت می سوزد، به آسانی برنزه می شود (قهوه ای تیره).

تایپ 6: نمره 36-35): هرگز نمی سوزد، هرگز برنزه نمی شود (قهوه ای تیره یا خیلی تیره)

لینک منبع از سایت زیرمجموعه تهران اسکین

لیزر رفع موهای زائد: ليزر چگونه کار می کند؟

لیزر یک پرتو نور پرانرژی ست که می تواند بر فولیکول مو (سلول تولید کننده مو) اثر بگذارد. لیزر توسط ملانین (رنگدانه) موجود در موها جذب می شود، از لایه روپوستی عبور می کند و مستقیم سلول های فولیکول مو را در عمق 2 تا 3 میلی متری هدف قرار می دهد.

لیزر رفع موهای زائد: چرا لیزر در چند جلسه انجام می‌شود؟

موی انسان یک چرخه تکاملی سه مرحله ای را طی می کند: 1. مرحله رشد يا آناژن 2. مرحله انتقالی با كاتاژن 3. مرحله استراحت يا تلوژن .

مو باید در مرحله ی اول رشد باشد تا از لیزر تاثیر بپذیرد. در مرحله ی آناژن یک سری موها هدف لیزر واقع می شوند. تکرار لیزر در چندین جلسه رفته رفته چرخه رشد موهای زائد در مرحله آناژن را کند و سپس متوقف می کند.

تصویر مراحل رشد مو از چب به راست (آناژن، کاتاژن و تلوژن) را مشاهده نمایید.

لیزر رفع موهای زائد: انواع تجهیزات

طبقه بندی ليزرها براساس طول موج نورى كه توليد مى كنند انجام می شود.

مهمترين ليزرهای رفع موهای ى زائد عبارتند از:

ليزر الكساندرايت با طول موج ٧٥٥ نانومتر

 

لیزر الکساندرایت برای رفع موهای زائد در پوست های نوع 1، 2، 3 و 4 کاربرد دارد. اکنون محبوبترین و شناخته شده ترین لیزر موی زائد در ایران است.

 بهترین و موثرترین لیزر الکس کنونی لیزر Gentlelase کمپانی کندلا آمریکاست که در مدل جدید 2015 یعنی Pro-U  به بازار عرضه شده است. تکنولوژی خنک کننده DCD  مشکل درد و سوزش ناشی از لیزر موهای زائد را برطرف کرده است. ظرف 3 تا 5 جلسه موهای زائد را بطور کامل و دائمى از بین می‌برد.

لیزر

 لیزر رفع موهای زائد: انواع تجهیزات

لیزر آپوجی(Apogee) ساخت کمپانی cynosure آمریکا، مدل دیگری از لیزر الکس در بازار ایران است. در واقع، کمپانی cynosure و candela دو کمپانی برتر و رقیب در زمینه تولید لیزر الکساندرایت هستند. لیزر Gentlelase  با معرفی سیستم خنک کننده پوست محبوبیت بیشتری نسبت به Apogee پیداکرده است .

لیزر آپوجی کمپانی سایناشور آمریکا با تاییدیه FDA

لیزرهای رفع موهای زائد: لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر

الیزر دایود برای تمام انواع پوست حتی پوست های تیره کاربرد دارد.  قدرت نفوذ بالایی در عمق پوست دارد. در حال حاضر بهترین لیزر دایود؛ لیزر لایت شر ( Lightsheer) ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

ليزر ان دى ياگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠٦٤ نانومتر

 ليزر ان-دی یاگ 1064 نانومتری تهاجمی ست و براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تيره و بسيارتيره (نوع ۵ و ۶) كاربرد دارد. فقط در موارد خاصی استفاده می شود. پزشک معمولا مقاومت پوست و شرایط فیزیکی بیمار را در نظر می گیرد.

لیزر رفع موهای زائد: فن آوری IPL (Intense Pulsed Light)

فن آوری IPL  ارزان و به راحتی در دسترس است. اصلاً ليزر نيست. نور یک پالس است که به شدت از یک لامپ گزنون می تابد. ، از نظر تأثير روى موهاى زائد و هم تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است. تاثیر IPL کمتر از لیزرهای فوق است.

IPL لیزر

 تفاوت فن آوری IPL با لیزر موهای زائد

پرتوهای لیزری همگرا و یکنواخت هستند. در نتیجه اثربخشی بیشتری دارند. پرتوهای IPL هم فاز و همگرا نیستند. در نتیجه، به صورت تیکه تیکه بر روی پوست اثر می گذارند. پرتو IPL مثل فلش دوربین عکاسی در جهات مختلف پراکنده می شوند. IPL انرژی لازم برای نفوذ به عمق پوست و نابودی فولیکول مو را ندارد. بنابراین، بهتر است از لیزرهای الکس، اربیوم یاگ، دایود استفاده شود.

لیزر رفع موهای زائد: چگونگی انتخاب ليزر مناسب

انتخاب لیزر بستگی به بزرگی یا کوچکی منطقه پوست شما برای رفع موهای زائد، تیپ پوست و شرابط فیزیکی شما دارد. انتخاب مراکز لیزر و پزشک اهمیت دارد. مراکز خوب پیش از لیزر از شما تست حساسیت پوستی (تست پچ) می گیرند، تیپ پوستی شما را با مقیاس فیتزپاتریک یا مقیاس های دیگر تعیین می کنند.

مراکز معتبرتر به کمک یک دستگاه اندازه گیری (برای مثال، دستگاه اندازه گیری، ذخیره و آنالیز اطلاعات پوست بیمار Visio Face) پوست و موی شما را تحلیل می کنند.

نکته: هیچ انسان عاقلی نمی خواهد با انتخاب یک مرکز نامعتبر با دستگاه های نامرغوب دسته دومی هزینه و وقت خود را هدر بدهد. برای اطمینان از اعتبار مراکز جوانسازی، زیبایی، پوست و مو با گروه پزشکان تهران اسکین تماس بگیرید.

لیزر رفع موهای زائد: تنوع کاتالوگ های تهران اسکین

مجموعه گروه پزشکان تهران اسکین تمامی کاتالوگ های کمپانی های خارجی و داخلی سازنده یا وارد کننده تجهیزات پوست و مو را در اختیار دارد. گروه پزشکان تهران اسکین به کمک تیم های متبحر پژوهشی با پزشکان و بیماران در سرتاسر کشور در ارتباط است. برای کسب هر گونه اطلاعات می توانید به سایت فوق مراجعه نمایید.

نکته: برای رفع موهای زائد باید سطح توقعات خود را متعادل نمایید. انتظارات شما بهتر است واقعی باشد. طبیعیست که تعداد جلسات درمانی بسته به نوع پوست و موی شما ممکن است کم یا زیادتر شود. هزینه هر جلسه جداگانه حساب می شود. در میان این همه نکته مثبت، نکات منفی ای نیز وجود دارد. ممکن است پوست شما پس از لیزر مقداری تاول بزند یا لکه هایی پیدا کند. البته تست حساسیت عوارض پس از درمان را برای شما گوشزد می کند  انتخاب رفع موهای زائد با لیزر (در صورت حساسیت زیاد) با خود شماست.

لیزر رفع موهای زائد: داوطلب کیست؟

پاسخ: همه سنین و مرد  و زن به جز سنین رشد. معمولا رفع موهای زائد بدن  به سنین کمتر از 12 سال توصیه نمی شود. رفع موهای زائد ناحیه تناسلی به سنین در حاال رشد (کمتر از 18 سال) توصیه نمی شود. لیزر برای زنان شیرده و باردار نیز توصیه نمی شود.

لیزر رفع موهای زائد برای مردان

موهای مردان نسبت به خانم ها ضخیم تر است. لیزر موهای زائد برای مردان توصیه می شود؛ به ویژه که روش سنتی تراشیدن با تیغ نامطلوب است. لیزر موهای زائد برای باروری مردان خطری ندارد. البته لیزر ناحیه تناسلی حتما باید با طول موج مناسب و توسط یک پزشک متبحرانجام شود وگرنه اثرات منفی بر دستگاه تناسلی می گذارد. بنابراین، در انتخاب پزشک خیلی دقت کنید.

لیزر رفع موهای زائد: آیا اختلالات پوستی یک مانع است؟

پاسخ: در صورتی که نقاط تحت لیزر دچار اختلالات پوستی مانند آفتاب سوختگی، رزاسه، اگزما، سوزش و درد شدید، و غیره باشند، از لیزر اجتناب می شود. افرادی که لایه برداری صورت (peeling) انجام داده اند نیز نمی توانند لیزر رفع موهای زائد صورت را انجام دهند.

لیزر رفع موهای زائد: تداخلات دارویی و سولاریوم

سوال: آیا در لیزر موهای زائد نیز مانند دارو تداخلات لیزری در نظر گرفته می شود؟

پاسخ: بله. اگر فرد در چند روز گذشته در همان محل لیزر از لیزر دیگری استفاده کرده باشد (برای مثال، لیزر فرکشنال CO2) لیزر انجام نمی شود. زیرا تاثیرات لیزرها تداخل پیدا می کنند.

سوال: آیا در صورت گرفتن حمام آفتاب یا استفاده از سولاریوم می توانم لیزر رفع موهای زائد انجام دهم؟

پاسخ: خیر. باید صبر کنید تا موعد مناسب لیزر فرا برسد.

سوال: آیا داروهای مصرفی من در انجام لیزر یا انجام ندادن آن دخالت دارند؟

پاسخ: بله، بستگی به نوع دارو دارد. مصرف برخی داروها حین لیزر و تا مدتی پس از آن باید قطع شود. داروهای حساس به نور (photosensitive)، داروهای هورمونی، داروهای رفع آکنه (جوش)، داروهای ضد بارداری و داروهای ضد التهاب (ضد تورم) NSAID اصلا با لیزر جور در نمی آیند.

مصرف داروهایی مانند ایبوبروفن، روآکوتان (ایزوترتینویین)، تتراسیکلین، داکسی سیکلین، ماینوسیکلین نیز باید قطع شود.

به مقاله “مصرف این داروها برای لیزر موهای زائد ممنوع است” با لینک زیر دسترسی پیدا می کنید:

لینک منبع

 رفع موهای زائد با لیزر: روش انجام کار

دهها فیلم و ویدئو رفع موهای زائد در اینترنت موجود است. با این حال، توضیحاتی ارایه می شود.

پس از انجام تست های حساسیت و تعیین تیپ پوستی، و نیز صحبت های پزشک در رابطه با سابقه بیماری ها، شرایط فیزیکی-روحی روانی، توقعات، و میزان همکاری شما با پزشک مراحل زیر طی می شود.

  1. تمیزسازی پوست و تراشیدن محل موی زائد به طور کامل
  2. استفاده از کرم های بی حس کننده در محل موهای زائد. البته با فن آوری خنک سازی پیشرفته لیزری فعلی به بی حسی نیازی نیست.
  3. تعیین یک محدوده مربعی (پالس مربعی در لیزرهای پیشرفته) برای کنترل هندپیش و انتقال درست انرژی لیزر به محل موی زائد (یعنی، به پوست اطراف آسیبی نرسد).
  4. تنظیم طول موج، پالس، انرژی تابشی و غیره دستگاه. البته دستگاه ممکن است اتوماتیک تنظیم باشد. پزشک تمامی پارامترهای هندپیس را کنترل می کند.
  5. انتقال انرژی لیزر به عمق پوست که در صورت تورم پوست اطراف موی زائد (Perifollicular edema) به اندازه یک دانه عدس نشانه نفوذ لیزر در عمق مناسب و هدف گیری ریشه مو است. زمانی که لیزر عمل می کند، قسمت بیرونی ساقه مو خاکستری می شود. بوی موی سوخته می آید. البته مراکز پیشرفته از دستگاه های مکنده دود لیزر برای تصفیه سریع بخارات آلوده استفاده می کنند.

نکته: لیزرهای الکس، یاگ، دایود، فن آوری IPL، پلاسما، هایفو (HIFU)، فرکشنال، RF هر کدام کاربرهای متنوعی دارند. لیزرهای فوق که اشاره کردیم علاوه بر رفع موهیا زائد برای جوانسازی و زیبایی پوست (برای مثال، رفع آکنه، رفع ضایعات عروقی، درمان زخم های دیابتی و مزمن، درمان جای سوختگی، رفع چین و چروک و یغره) نیز کاربرد دارند. هر لیزری کاربردهای خاص خود را دارد. از طریق سایت زیرمجموعه تهران اسکین (قسمت تجهیزات پزشکی) در ذیل می توانید به کاربردها، مزایا و معایب هر لیزر پی ببرید.

www.zibaan.com

لیزر رفع موهای زائد: سخن پایانی

صحبت در باره لیزرها طولانیست. پس از لیزر نیز باید یک سری نکات را رعایت کنید:

  1. مراقب تعادل هورمونی بدنتان باشید. زیرا بر هم خوردن تعادل هومرمون آندروژن سبب پرمویی می شود.
  2. ورزش و تغذیه سالم را فراموش نکنید. غذاهای فیبردار و پروتئین دار در حد لازم مصرف کنید.
  3. عوارض داروهای مصرفی فراموش نشود. برخی داروها مانند موارد زیر سبب پرمویی می شوند.مینوکسیدیل، داروهای استروئیدی (مثلا برای درمان مشکلات نتفسی)، سایکلواسپورین.

حتی چندین کتاب قطور برای پرداختن به لیزرها کفایت نمی کند. تنها با تماس مداوم با منابع معتبر و دسترسی به بانک اطلاعاتی مجموعه هایی چون گروه پزشکان تهران اسکین می توانید آنچه درباره لیزرها نیاز است بدایند را بدانید!

توصیه می کنم داستان رویا را در همین سایت بخوانید. (تجربه های تلخ و شیرین رویا از دو مرکز لیزر رفع موهای زائد در اصفهان).

سایت های مرجع جوانسازی و زیبایی، پوست و مو گروه پزشکان تهران اسکین

www.tehranskin.com

www.zibaan.com

www.zibaan.ir

گروه پزشکان تهران اسکین فقط درباره پوست، مو، جوانسازی و زیبایی نست. گروه پزشکان تهران اسکین یک دائره المعارف بزرگ پزشکی در همه زمینه های درمانی است. بات تلگرامی گروه پزشکان تهران اسکین برای دستیابی به هر گونه اطلاعات پزشکی-درمانی مورد یناز شما عزیزان طراحی شده است. با ما از طریق بات تلگرامی زیر نیز می توانید در تماس باشید.

askq_bot@              علامت @ در ابتدای آدرس نوشته شود.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید