این 7 ماده ی غذایی روی پوست شما معجزه می کند

این 7 ماده ی غذایی روی پوست شما معجزه می کند

مهم نیست که چند سال دارید، مهم این است که در هر سنی می توانید ظاهری جوان و شاداب داشته باشید، مواد غذایی که هر روز مصرف می کنید نقش بزرگی در سلامت پوست و به طور کل سلامت بدن ایفا می کند، این 7 ماده ی غذایی برای داشتن پوستی زیبا و جذاب به شما کمک خواهند کرد:

1)    تخم کتان

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دانه های کتان غنی از امگا 3 می باشند که نقش مهمی در کنترل  لکه های ناشی از افزایش سن و چین و چروک پوستی ایفا می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه تخم کتان به کنترل تحریکات پوستی و قرمزی کمک کرده و پوست را نرم و لطیف نگه می دارد. تخم کتان را می توانید با آرد جو ی دو سر مخلوط کنید و کلوچه درست کنید و میل کنید و یا همراه با سالاد صرف نمائید.

 

2)     میوه های بنفش و آبی

میوهای به رنگ بنفش و آبی بهترین مواد غذایی برای داشتن پوست بی عیب و نقص می باشند. بلوبری، تمشک و آلو غنی از آنتی اکسیدان می باشند که به مبارزه با رادیکالهای آزاد پوست می پردازند. باید بدانید که رادیکالهای آزاد از رژیم غذایی فقیر  و یا مواد شیمیایی محیط زیست ناشی می شوند.

3)    دانه  های آفتابگردان

تخم آفتابگردان حاوی مواد غذایی مهم  و ویتامین E می باشد که برای حفاظت از پوست بسیار مفید می باشد. می توانید از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که فرم بدون نمک و خام آنرا مصرف کنید.

4)    شکلات سیاه

خبر خوب برای دوستداران شکلات این است که شکلات سیاه دلیلی برای بروز آکنه نمی باشد و مصرف آن در ظاهر شاداب پوست موثر است. اما از آنجا که برخی کالری ها را در خود دارد بهتر است در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کنید.

5)    سیب زمینی شیرین

این نوع سیب زمینی حاوی مقدار بالایی ویتامین A و C  است که هر دو برای درخشان بودن پوست ضروری ی باشند.  ویتامین c برای تولید کلاژن و انعطاف پذیری و صاف بودن پوست مهم است و ویتامین A نیز یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و مانعی برای سرطان پوست می باشد. این دلایل کافی نیست که سیب زمینی شیرین را به برنامه اضافه کنید؟

6)    گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع خوبی از آنتی اکسیدان یعنی لیکوپن می باشد که به بهبود سلامت پوست  و رنگ پوست می باشد. وقتی گوجه را می پزید مقدار لیکوپن آن را افزایش می دهید.

7)    ماست

آیا میدانستید ماست برای سلامت پوست یکی از بهترینهاست؟ ماست حاوی پروتئین هایی می باشد که از ظهور چین و چروک بر روی پوست پیشگیری می کند. به جای اینکه ماست های میوه ای و شیرین از بیرون تهیه کنید، ماست ساده بگیرید و برخی میوه های تازه و خوشمزه را به آن اضافه کنید و به عنوان میان وعده میل کنید.

 شما برای زیبایی و شادابی پوستتان چه می خورید؟ می توانید در بخش نظرات همه را از آن مطلع کنید.

منبع:

womanitely

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments