اگر مستعد آکنه هستید،از این مواد دوری کنید.

مراقبت از پوست برای آکنه

 برای گرفتن بهترین نتیجه از محصولات مراقبت از پوست برای درمان پوست مستعد آکنه، مهم است  از استفاده برخی مواد پرهیز نمود تا مشکل پوست تشدید نشود. برخی از این مواد عبارتند از :

الکل

محصول مورد استفاده خود را برای میزان الکل  40، الکل دناتوره، اتانول و ایزوپروپیل الکل بکار رفته در آن چک کنید. تمام تونرها حاوی این مواد می باشند. تنها استثنا، محصولات ضد آکنه است زیرا در درمان آکنه می تواند مفید واقع شود. بسیاری از مردم از احساس پاکی مرتبط با الکل موجود در این محصولات راضی می باشند اما واقعیت این است که این الکل آب پوست را تبخیر کرده و به مرور زمان باعث تجمع سلولهای مرده در روی پوست می شود لذا ظاهر پوست مرده و کدر می گردد.

سولفاتها

به طور کلی در ژلهای تمیز کننده، سدیم یا آمونیوم لوریل سولفات وجود دارد که باعث دهیدراته کردن پوست می شود. حتی اگر دارای  پوست چرب هستید (که تمایل به مصرف محصولات الکلی دارید)، و در تلاش برای خشک کردن پوست چرب می باشید، بدانید با کم کردن چربی پوست خود با این مواد نه تنها پوست خشک نمی شود بلکه نتیجه معکوس داشته و منجر به بروز جوش و آکنه می شد.

محصولات حجم دهنده آرایشی

روغن های معدنی، وازلین، میریستات ایزوپروپیل پالمیتات  به عنوان عوامل حجم دهنده در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می شود و باعث انسداد منافذ و بروز آکنه می شوند.

هسته زردآلو

هسته زردآلو به طور طبیعی در اسکراب صورت وجود دارد که می تواند سبب خراش و تحریک پوست  و رشد باکتری شده که می تواند به ویژه برای پوستهای مستعد آکنه مشکل ساز باشد.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments